• Svar på tråden Hehe, hm... Kommentarer på detta?
  • Anonym (hhpp)
    Anonym (Klutt) skrev 2014-08-01 23:54:08 följande:

    Undrar om man kan stämma FLYGBOLAGET och/eller RESEBYRÅN på pengarna tillbaka om man får REGN under sin SOLSEMESTER!?


    Liknelsen haltar. Mer korrekt skulle det vara "Kan man stämma resebyrån och få pengarna tillbaka om man som resenär tvingats flyga hem i förtid av resebolaget på grund av dåligt väder?"
  • uglygodcilla81

    Skämtartikel, vad som framgår VÄLDIGT otydligt är att de varit i parken ett bra tag innan. Så stort är inte badet där så det är värt pengarna! Då får man mer för pengarna på andra badställen! Tror att det varbullshit att de åkte dit för badets skull bara. Okej som en rolig avslutning förstås, då förstår jag att man blir besviken, men inte till denna grad....

  • nozpa
    Tom Araya skrev 2014-08-01 23:50:14 följande:
    Tre timmar kan ju vara 25-50% av tiden, inte så lite.
    Absolut. Men för en familj som det var en sådan stor ekonomisk uppoffring för så låter det konstigt om dom nu inte åkt dit förens 3 timmar innan dom stängde.
  • Babyfeber

    Badområdet är ju en väldigt liten del av furuvik. Jag var där mycket när jag var yngre och då fanns det inte ens, utan det var djur och ett tivoli. Man har tillgång till allting i entrépriset och de har ju säkerligen varit inne ett tag då det låter ytterst osannolikt att man nu lägger ner så mycket pengar på familjens enda semesterresa och ska vara där i enbart 3 timmar.

    Då kan ju alla besökare för dagen kräva ersättning för att badet inte gick att nyttja de sista 3 timmarna.

    Hur många har inte varit på en nöjespark där någon åktur/del av parken varit avstängd pga väder/reparation/renovering? Får man billigare pris/kompensation då? Nä knappast.

  • Tom Araya
    Anonym (Klutt) skrev 2014-08-01 23:54:08 följande:

    Undrar om man kan stämma FLYGBOLAGET och/eller RESEBYRÅN på pengarna tillbaka om man får REGN under sin SOLSEMESTER!?


    Väder är inte den produkt de levererar och tar betalt för, utan det är resa och uppehälle och där kan du få tillbaka om kvaliteten brister, även om det är Bosses bussresor eller Matildas mat som är skyldiga och inte Reines resor som du köpt resan av.
    Ansvar är inte samma sak som att ha orsakat när det gäller affärsidkande.
  • Tom Araya
    nozpa skrev 2014-08-02 00:02:52 följande:
    Absolut. Men för en familj som det var en sådan stor ekonomisk uppoffring för så låter det konstigt om dom nu inte åkt dit förens 3 timmar innan dom stängde.
    Det gjorde de väl inte!?
    Jag uppfattar det som en heldagsutflykt (vilket kan innebära allt från 6-12 timmar, beroende på restid och ork), där de skulle uppleva allt på Furuvik. 3 timmar är ändå en betydande del av detta, i synnerhet om det var 3 timmar på något man ansåg vara höjdpunkten.
  • nozpa
    Tom Araya skrev 2014-08-02 00:09:55 följande:
    Det gjorde de väl inte!?
    Jag uppfattar det som en heldagsutflykt (vilket kan innebära allt från 6-12 timmar, beroende på restid och ork), där de skulle uppleva allt på Furuvik. 3 timmar är ändå en betydande del av detta, i synnerhet om det var 3 timmar på något man ansåg vara höjdpunkten.
    Dom hade kommit till vattenlandet runt 16. Det skulle stänga vid 19. Så antar att dom ändå fått ut en större del av dagen. Att då begära ersättning för hela dagen pga bajs i poolen som inte Furuvik lagt dit är ju inte rimligt.
    Dom har ju ändå nyttjat en stor del av parken då. Antar att det är liknande ölandsdjurpar där man betalar en summa för allt som finns att göra typ.

    Vet inte hur många besökare Furuvik har på en dag, men inte är det rimligt att betala tillbaks pengarna till alla gäster som befinner sig där ändå. Det bör ju familjen förstå.

    Hade det nu varit att dom kommit när det öppnade och bara betalat för att bada (om den möjligheten finns) och badet då hade varit stängt i 6 timmar så hade det kanske varit en annan sak.
  • Tom Araya
    Babyfeber skrev 2014-08-02 00:02:57 följande:

    Badområdet är ju en väldigt liten del av furuvik. Jag var där mycket när jag var yngre och då fanns det inte ens, utan det var djur och ett tivoli. Man har tillgång till allting i entrépriset och de har ju säkerligen varit inne ett tag då det låter ytterst osannolikt att man nu lägger ner så mycket pengar på familjens enda semesterresa och ska vara där i enbart 3 timmar.

    Då kan ju alla besökare för dagen kräva ersättning för att badet inte gick att nyttja de sista 3 timmarna.

    Hur många har inte varit på en nöjespark där någon åktur/del av parken varit avstängd pga väder/reparation/renovering? Får man billigare pris/kompensation då? Nä knappast.


    Om min favoritattraktion är stängd, utan information i entrén, då kan du lita på att jag kräver att få något tillbaka om jag betalt fullt biljettpris och jag är ganska säker på att jag hade fått det utan protest, om man mot förmodan missat att informera om det innan jag köpte biljetten.

    Kör du på häfte så har du ju biljetten för den attraktionen kvar till nästa gång.
Svar på tråden Hehe, hm... Kommentarer på detta?