• Muminski

    LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.

    Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja. VÄLKOMNA allihopa! {#lang_emotions_smile}

    LCHF står för Low Carb High fat. Vi skippar kolhydraterna, ratar sockret och tillsatserna. Fett skrämmer oss inte. Smör, grädde, helfeta produkter är vår melodi. {#lang_emotions_tongue_out}

     Vi utbyter erfarenheter och recept, jämför våra upplevelser och rådfrågar varandra om något är oklart.

    Länkar relaterat till ämnet:
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    www.skaldeman.se/
    airamsmat.webblogg.se/
    kolhydrater.ifokus.se/
    minimat.net
    http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.169098
    http://lchf-kost.blogspot.com/
    http://blogg.aftonbladet.se/31034

    Har ni fler länkar är det bara att ni skriver in dem i tråden så lägger jag upp dem i trådstarten senare.


    Ditt liv är ett resultat av dina val.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-05 22:00
    Här finns det recept: www.familjeliv.se/Forum-5-64/m45382035.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-13 14:33
    Här finns det bra information för nybörjare inom LCHF. Vad man bör och inte bör äta samt annan intressant information.

    www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-18 15:49
    Här är en recepttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m48086849.html
  • Svar på tråden LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.
  • Beasessan
    Maddisen80 skrev 2009-09-29 10:16:40 följande:
    Beasessan jag har 20 kg ,men har gått ner från 104,4 -89 kg med lchf kost . jag mår inte heller bra av kolhydrater .
    Oj då har du ju gått ner mycket : ).
    Under hur lång tid är detta?
    Det känns jättekonstigt om detta funkar eftersom jag inte alls är van vid att äta så fet mat. Jag har nog ätit ganska mycket socker och kolhydrater inser jag. Hoppas detta funkar är mest osäker på hur stora portioner jag kan äta. Tänker oxå lite på det här med kolestreol osv men det ska väl inte vara någon fara? Detta är väl en diet som även läkare börjat rekomendera eller?
  • Kenzie
    Beasessan skrev 2009-09-29 10:22:39 följande:
    Oj då har du ju gått ner mycket : ).Under hur lång tid är detta?Det känns jättekonstigt om detta funkar eftersom jag inte alls är van vid att äta så fet mat. Jag har nog ätit ganska mycket socker och kolhydrater inser jag. Hoppas detta funkar är mest osäker på hur stora portioner jag kan äta. Tänker oxå lite på det här med kolestreol osv men det ska väl inte vara någon fara? Detta är väl en diet som även läkare börjat rekomendera eller?
    Det är ingen som helst fara. På kostdoktorn.se hittar du jättebra information om just kolesterol. Ditt nick passar f.ö väldigt bra här på tråden
  • Maddisen80

    Beasessan
    Ett halvår har jag gått ner så mycket ,men nu står jag still . Mitt kolestrol är alldeles för lågt sa dem ,de tyckte det va konsigt ,men va bra . läkaren på överviktsenheten tyckte att de va bra att jag äter enligt lchf kost , men det kanske inte passa alla sa han ,men så är det med alla dieter
    skrev 2009-09-29 10:22:39 följande:


    Oj då har du ju gått ner mycket : ). Under hur lång tid är detta? Det känns jättekonstigt om detta funkar eftersom jag inte alls är van vid att äta så fet mat. Jag har nog ätit ganska mycket socker och kolhydrater inser jag. Hoppas detta funkar är mest osäker på hur stora portioner jag kan äta. Tänker oxå lite på det här med kolestreol osv men det ska väl inte vara någon fara? Detta är väl en diet som även läkare börjat rekomendera eller?
  • linjes
    Maddisen80 skrev 2009-09-29 10:16:40 följande:
    Beasessan jag har 20 kg ,men har gått ner från 104,4 -89 kg med lchf kost . jag mår inte heller bra av kolhydrater .
    Grattis till din viktnedgång måste jag bara säga Du måste vara stolt själv

    Jag väger 85 ska ner till 60
  • helene306
    linjes skrev 2009-09-29 11:02:26 följande:
    Jag väger 85 ska ner till 60
    Det klarar du! Känns det mycket, sätt delmål så blir det lite lättare att sträva mot målvikten. Jag vill också ner till 60 men det tar jag tag i i vår.
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • linjes
    helene306 skrev 2009-09-29 11:05:32 följande:
    Det klarar du! Känns det mycket, sätt delmål så blir det lite lättare att sträva mot målvikten. Jag vill också ner till 60 men det tar jag tag i i vår.
    Haha så har jag tänkt i 5 år nu,näe det tar jag tag i nästa vecka..Snacka man lever i förnekelse

    Jag hoppas att jag klarar det den här gången,bara ge fan i allt godis
  • helene306
    linjes skrev 2009-09-29 11:09:57 följande:
    Haha så har jag tänkt i 5 år nu,näe det tar jag tag i nästa vecka..Snacka man lever i förnekelse Jag hoppas att jag klarar det den här gången,bara ge fan i allt godis
    Äh, du fixar det nu! Du är medveten om dina fallgropar och det är väl ett väldigt bra tecken på att du vill och försöker? För mig är det inte aktuellt att gå ner i vikt nu då jag är gravid utan jag vill mer att vikten inte ska rusa iväg denna gång. Det skulle vara skönt för att se om svullnad och andra diverse krämpor kan bli lindrigare denna gång. Men sen i vår är det slut med ursäkter, då ska jag få den kropp jag vill ha (eller försöka i alla fall {#lang_emotions_wink})
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • Mamma060812
    Maddisen80 skrev 2009-09-29 09:25:57 följande:
    mamma cia om man inte tål mjölk eller mjölkprotein ,kan man använda tofu istället tro?
    Skulle jag tro ? Prova ? Vet att den är dyr, men det kanske kan vara värt ett försök ?
    Har det inte kommit nån ny sån ost oxå?
    *¨*¨*¨* Carpe Diem *¨*¨*¨*
  • linjes
    Maddisen80 skrev 2009-09-29 11:40:33 följande:
    linjes jag har en bit kvar ,jag ska ner till 70 kg
    Ja men du har ju kommit långt
Svar på tråden LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.