• Kriss90

tjejer vill igentligen inte ha bra killar.

tjejer vill inte ha en bra kille, faktum är att tjejer tänder på killar som behandlar dem illa, varför är så många tjejer i såna giftiga förhållanden med en kille som missbrukar dem, är instabila och helt tomma i huvudet?

Detta är tydligt här på familjeliv, man ser om och om igen trådar om där tjejen är i ett giftigt förhållande och skyller allt på killen och undrar varför han beter sig som han gör, och hon vägrar inse att kan det faktiskt vara hennes egna fel att hon är ihop med honom.

Jag tycker då att tjejer inte förtjänar en bra kille, för ni kan inte ta ansvar för er själva och kontrollera era impulser och känslor, ni säger att ni vill ha en bra kille som är omtänksam och allt men ändå blir ni ihop med bad boys.

Ni får skylla er själva

• Svar på tråden tjejer vill igentligen inte ha bra killar.
  • Anonym (Jess)
    Anonym (Mr X) skrev 2020-07-24 18:57:08 följande:

Gudarna ska veta att det till varje tråkig man finns det en tråkig kvinna som matchar.

Jag håller med dig. Vill att det ska hända saker. Gärna större händelser än att gå till pizzerian.

Absolut! :D
  • Anonym (Mr X)
    Anonym (Jess) skrev 2020-07-24 19:22:05 följande:
    Ja, kanske det. Vet inte vad coacherna predikar. Men hellre Biggs från filmen Shottas än männen i serien ?Bonusfamiljen? när det kommer till att ragga
    Mycket handlar ju om självförtroende, tillräckligt för att inte bry sig ett smack huruvida tjejer är intresserade. Det finns fler och snyggare runt hörnet. Vad är problemet?
  • Anonym (Jess)
    Anonym (Mr X) skrev 2020-07-24 20:39:16 följande:

Mycket handlar ju om självförtroende, tillräckligt för att inte bry sig ett smack huruvida tjejer är intresserade. Det finns fler och snyggare runt hörnet. Vad är problemet?

Problemet verkar ligga hos ts. Jag har aldrig haft något problem Att träffa människor. Ja, finns alltid fler och snyggare runt hörnet. Hittar jag nån som jag klickar med så fortsätter jag inte kika runt hörnen. Men mister man en står det tusen åter. Och jag köper inte att de inte bryr sig ett smack och att det är avgörande för att få tjejer. Snarare är de charmiga, roliga och har självförtroende som ger dem sex appeal.
  • Anonym (Mr X)
    Anonym (Jess) skrev 2020-07-24 20:44:43 följande:
    Problemet verkar ligga hos ts. Jag har aldrig haft något problem Att träffa människor. Ja, finns alltid fler och snyggare runt hörnet. Hittar jag nån som jag klickar med så fortsätter jag inte kika runt hörnen. Men mister man en står det tusen åter. Och jag köper inte att de inte bryr sig ett smack och att det är avgörande för att få tjejer. Snarare är de charmiga, roliga och har självförtroende som ger dem sex appeal.
    Haha, håller med. Klickar man med någon så bryr man sig ju. Om inte så är det heller inte så intressant. Har heller inga problem att träffa människor, det är rentav kul. Och helt rätt, charm, humor och självförtroende går alltid hem. Detta leder också till att man inte bryr sig ett smack om man blir dissad av nån astråkig feminist.
  • Anonym (Jess)
    Anonym (Mr X) skrev 2020-07-24 20:52:24 följande:

Haha, håller med. Klickar man med någon så bryr man sig ju. Om inte så är det heller inte så intressant. Har heller inga problem att träffa människor, det är rentav kul. Och helt rätt, charm, humor och självförtroende går alltid hem. Detta leder också till att man inte bryr sig ett smack om man blir dissad av nån astråkig feminist.

Blä. Står inte ut med astråkiga feminister! Bara roliga feminister tack
  • KlantSmurfen
    Tecum skrev 2020-07-18 14:44:08 följande: #11
    Embla twopointoh skrev 2020-07-18 13:18:52 följande:
    Psykopater och narcissister är inte sällan oerhört socialt kompetenta och är skickliga på att dölja sina giftiga personligheter bakom trevliga ytor. Det handlar alltså inte om att vara dålig på att döma karaktärer, i alla fall inte alltid.

Det låter mest som om du är bitter, och försöker skylla din avsaknad av partner på att alla kvinnor egentligen inte vill ha "bra killar" (underförstått: sådana killar som du själv). Bitterhet är inte direkt en tilldragande egenskap för kvinnor.

Och, innan du i din bitterhet börjar anklaga mig, så har jag aldrig själv "gått på" en "giftig kille".
    Men när en man är "oerhört socialt kompetent" är det ett varningstecken i sig som borde göra kvinnor misstänksamma, i synnerhet kvinnor som tidigare varit i en destruktiv relation. För det är ju som du skriver vissa män är väldigt manipulativa och har lärt sig hur man ska göra. Därför borde kvinnor också lära sig att avvakta med sådana män, tolka tecken och lära känna dem extra väl innan man går vidare till samboskap och barn. Om möjligt kolla upp deras bakgrund.
    Ytterligare en av de snälla männen som ljugit för sig själv sen högstadiet att det (bara) är män med självförtroende och social kompetens som är de "farliga männen"? För att ni inte fick de snygga tjejerna ni trånade efter?
  • Anonym (Mr X)
    KlantSmurfen skrev 2020-07-24 22:36:19 följande:
    Ytterligare en av de snälla männen som ljugit för sig själv sen högstadiet att det (bara) är män med självförtroende och social kompetens som är de "farliga männen"? För att ni inte fick de snygga tjejerna ni trånade efter?
    Ytterligare än som tror det skulle vara en bedrift att få de snyggaste tjejerna som "alla" trånar efter.

Vem tror du är bäst lämpad att undvika våldsamma män? En som alltid lyckats undvika dem, eller en som faller för sådana gång på gång?
  • KlantSmurfen
    Anonym (KC) skrev 2020-07-24 14:12:39 följande: #201
    nihka skrev 2020-07-24 13:05:12 följande:

När man som TS dryftar en kvinnosyn som innebär att man tillskriver de flesta kvinnor egenskapen att de väljer skitstövlar till killar för att de är självdestruktiva får man räkna med att människor protesterar och tillskriver den här typen av bitterhet orsaken till ensamheten.

Om vi leker med tanken att TS seriöst känner att kvinnor går efter dåliga killar och att det beror på något i samhället. Hur lyfter man den frågan på ett seriöst o vettigt sätt till diskussion utan pajkastning?
    Om vi leker med tanken att TS seriöst känner att kvinnor får skylla sig själva och inte förtjänar en bra kille, eftersom det var precis det han skrev så är det ju inte bara det att han tycker att de får skylla sig själva för att de väljer bad boys han tycker också att de inte förtjänar bättre, skit kanske förtjänar skit men om man tycker att någon är en skit som förtjänar skit för att man fått skit av en skit så är man själv en skit. TS har ändå ryggrad att skriva vad han tycker (även om det bara är anonymt) till skillnad från de som inte riktigt vill skriva under på det men ändå måste försvara det.
    Kriss90 skrev 2020-07-18 12:37:03 följande:

tjejer vill inte ha en bra kille, faktum är att tjejer tänder på killar som behandlar dem illa, varför är så många tjejer i såna giftiga förhållanden med en kille som missbrukar dem, är instabila och helt tomma i huvudet?

Detta är tydligt här på familjeliv, man ser om och om igen trådar om där tjejen är i ett giftigt förhållande och skyller allt på killen och undrar varför han beter sig som han gör, och hon vägrar inse att kan det faktiskt vara hennes egna fel att hon är ihop med honom.

Jag tycker då att tjejer inte förtjänar en bra kille , för ni kan inte ta ansvar för er själva och kontrollera era impulser och känslor, ni säger att ni vill ha en bra kille som är omtänksam och allt men ändå blir ni ihop med bad boys.

Ni får skylla er själva

• molly50
    Anonym (hej) skrev 2020-07-24 14:31:35 följande:
    So what? Men dom har ju inget problem eftersom män är de som enligt normen ska ta för sig, så det finns gott om män att välja på.
    Man kanske inte vågar ändå?
    Jag har själv varit den blyga typen som aldrig vågade ta för mig.
    Visst kom killar till mig. Men jag vågade ofta inte gå vidare med det.
    Delvis kan det ha berott på att jag tidigare blivit illa behandlad av killar och inte vågade lita på någon.
    Det kan ju vara så även för andra tjejer.
  • Anonym (Mr X)
    KlantSmurfen skrev 2020-07-25 10:35:55 följande:
    Om vi leker med tanken att TS seriöst känner att kvinnor får skylla sig själva och inte förtjänar en bra kille, eftersom det var precis det han skrev så är det ju inte bara det att han tycker att de får skylla sig själva för att de väljer bad boys han tycker också att de inte förtjänar bättre, skit kanske förtjänar skit men om man tycker att någon är en skit som förtjänar skit för att man fått skit av en skit så är man själv en skit. TS har ändå ryggrad att skriva vad han tycker (även om det bara är anonymt) till skillnad från de som inte riktigt vill skriva under på det men ändå måste försvara det.
    Kriss90 skrev 2020-07-18 12:37:03 följande:

Jag tycker då att tjejer inte förtjänar en bra kille , för ni kan inte ta ansvar för er själva och kontrollera era impulser och känslor, ni säger att ni vill ha en bra kille som är omtänksam och allt men ändå blir ni ihop med bad boys.

Ni får skylla er själva

Vet inte om du syftar på mig som försvarare av TS?

Ingen förtjänar väl någonsin att bli misshandlad? Jag tror inte TS menar så, då det vore helt befängt.

Däremot är det ju så att om man hoppar i sjön så blir man blöt.
Svar på tråden tjejer vill igentligen inte ha bra killar.