Tecum skrev 2020-07-26 14:03:47 följande:
Hur ung var du då, när ingen tittade åt dig? I 15-20-årsåldern funkar det kanske inte att sitta ensam i hörnet. Jämnåriga killar är tämligen omogna.
Jag minns hur min syster och hennes kompis nojade över sina glasögon när de var tonåringar. Men glasögon har ingen större betydelse om du är 20+, det hade nog räckt med längre hår och snygga kläder.
Stämmer med min erfarenhet att blyg och osäker inte är något hinder för en tjej, däremot för en kille.
Självkänsla har stor betydelse, både för att träffa någon och för att kunna välja rätt. Men din självkänsla växte ju tack vare de killar som jagade dig. Det är värre för de killar som ingen vill ha, deras självkänsla rasar i botten.
Jag var nog kanske i den åldern,ja.
Men sen fick min självkänsla sig en törn när mitt ex bedrog mig. Och då var jag mellan 25 och 30 år.
Och hamnade återigen i den onda cirkeln att jag blev utnyttjad av kilar som bara ville ha en sak.
Det gjorde mig ganska bitter och min självkänsla sjönk ytterligare.
Jag fick för mig att killar inte kunde ha känslor utan bara tänkte med det lilla huvudet.
Det kändes som att de utnyttjade min svaga självkänsla för att få det de ville ha.
Där och då valde jag att leva ensam ett tag och bara fokusera på mig själv och mitt eget mående.
När jag var osäker så drog jag till mig killar som bara ville ha en sak eller killar som själva mådde dåligt.
Så nej,det är inte ett säkert kort att vara osäker och ha dålig självkänsla som tjej heller.
Och jag insåg att jag inte ville ha det så.
Sen träffade jag min nuvarande.
Och han fick mig att totalt ändra min uppfattning om män.
Jag vågar nu vara mig själv och inser att jag duger som jag är.