• Kriss90

tjejer vill igentligen inte ha bra killar.

tjejer vill inte ha en bra kille, faktum är att tjejer tänder på killar som behandlar dem illa, varför är så många tjejer i såna giftiga förhållanden med en kille som missbrukar dem, är instabila och helt tomma i huvudet?

Detta är tydligt här på familjeliv, man ser om och om igen trådar om där tjejen är i ett giftigt förhållande och skyller allt på killen och undrar varför han beter sig som han gör, och hon vägrar inse att kan det faktiskt vara hennes egna fel att hon är ihop med honom.

Jag tycker då att tjejer inte förtjänar en bra kille, för ni kan inte ta ansvar för er själva och kontrollera era impulser och känslor, ni säger att ni vill ha en bra kille som är omtänksam och allt men ändå blir ni ihop med bad boys.

Ni får skylla er själva

• Svar på tråden tjejer vill igentligen inte ha bra killar.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2020-07-25 12:16:54 följande:
    Man kanske inte vågar ändå?
    Jag har själv varit den blyga typen som aldrig vågade ta för mig.
    Visst kom killar till mig. Men jag vågade ofta inte gå vidare med det.
    Delvis kan det ha berott på att jag tidigare blivit illa behandlad av killar och inte vågade lita på någon.
    Det kan ju vara så även för andra tjejer.
    Men det finns ändå stora möjligheter, även om du hade problemet att inte lita på dem. För din del kan det handla om att ge det tid och till slut förstå att det är nån du kan lita på. Det känns som ett LITET problem. För många män så är de förvirrade över hur de ska agera med tjejer för tjejen kanske sitter där och väntar på honom att han ska göra sin föreställning som ska få henne på fall.  Eller att de har så lågt självförtroende osv att de inte kan attrahera nån för de gör bort sig hela tiden tills de ger upp. Gäller förstås inte alla tjejer som är så men det är ju lite så normen i samhället är, eller hur?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2020-07-25 20:08:15 följande:
    Men det finns ändå stora möjligheter, även om du hade problemet att inte lita på dem. För din del kan det handla om att ge det tid och till slut förstå att det är nån du kan lita på. Det känns som ett LITET problem. För många män så är de förvirrade över hur de ska agera med tjejer för tjejen kanske sitter där och väntar på honom att han ska göra sin föreställning som ska få henne på fall.  Eller att de har så lågt självförtroende osv att de inte kan attrahera nån för de gör bort sig hela tiden tills de ger upp. Gäller förstås inte alla tjejer som är så men det är ju lite så normen i samhället är, eller hur?
    Nej,enligt min erfarenhet så tar även tjejer för sig.
    Hur många killar blir egentligen attraherade av en tjej som sitter ensam i ett hörn och inte vågar annat?
    Det är väl likadant för tjejer som för killar i det avseendet.
    Tjejer med dålig självkänsla är väl inte heller särskilt attraktiva hos killar. Eller hur.

Visst kan det vara så att man behöver ge det tid. Men ibland så kan även det vara svårt.
    Och att leva med någon som inte har någon som helst tillit för andra är väl inte heller så roligt.
  • Tecum
    molly50 skrev 2020-07-26 12:26:28 följande:
    Hur många killar blir egentligen attraherade av en tjej som sitter ensam i ett hörn och inte vågar annat?
    Tjejer med dålig självkänsla är väl inte heller särskilt attraktiva hos killar. Eller hur.

Visst kan det vara så att man behöver ge det tid. Men ibland så kan även det vara svårt.
    Och att leva med någon som inte har någon som helst tillit för andra är väl inte heller så roligt.
    Jag! Och många andre killar, det är därför det inte finns så många tjejer som sitter ensamma i hörn. Hon signalerar tre saker (som inte behöver stämma men det är de signaler hon skickar ut)

!. Hon är singel, stort plus.
    2. Hon är blyg och kanske osäker, inget direkt plus min inget minus hos tjejer.
    3. Hon har inte van vid killar som springer efter henne och är därför mer tolerant mot de killar som själva inte är perfekta. Stort plus.

Så det är skillnad mellan killar och tjejer i hörnet! Dessa tre egenskaper är stora minus för killar som vill träffa någon.
  • molly50
    Tecum skrev 2020-07-26 12:57:46 följande:
    Jag! Och många andre killar, det är därför det inte finns så många tjejer som sitter ensamma i hörn. Hon signalerar tre saker (som inte behöver stämma men det är de signaler hon skickar ut)

!. Hon är singel, stort plus.
    2. Hon är blyg och kanske osäker, inget direkt plus min inget minus hos tjejer.
    3. Hon har inte van vid killar som springer efter henne och är därför mer tolerant mot de killar som själva inte är perfekta. Stort plus.

Så det är skillnad mellan killar och tjejer i hörnet! Dessa tre egenskaper är stora minus för killar som vill träffa någon.
    Då har vi helt enkelt olika erfarenheter.

När jag var yngre så var jag lite av en nörd- Jag var tyst och blyg och hade glasögon. Ingen kille så mycket som tittade åt mitt håll.
    Det var bara mina kompisar som var intressanta.
    När jag senare bestämde mig för att förändra mig och skaffade linser,sparade ut mitt hår och blonderade det och började klä mig snyggare så flockades plötsligt killarna runt mig.
    Då spelade det plötsligt ingen roll att jag var blyg och lite osäker.
    Och jag lyckades ofta träffa killar som bara var ute efter en sak.
    Och jag trodde att killar tyckte att en snygg tjej med en kurvig kropp var viktigare än vad hon hade på insidan.
    Men min självkänsla blev sakta bättre. Och med den lyckades jag också träffa killar som var ute efter lite mer seriösa relationer.
    Så jag tror att självkänslan spelar en stor roll för om man lyckas träffa någon eller inte.
  • Tecum
    molly50 skrev 2020-07-26 13:38:41 följande:
    Då har vi helt enkelt olika erfarenheter.

När jag var yngre så var jag lite av en nörd- Jag var tyst och blyg och hade glasögon. Ingen kille så mycket som tittade åt mitt håll.
    Det var bara mina kompisar som var intressanta.
    När jag senare bestämde mig för att förändra mig och skaffade linser,sparade ut mitt hår och blonderade det och började klä mig snyggare så flockades plötsligt killarna runt mig.
    Då spelade det plötsligt ingen roll att jag var blyg och lite osäker.
    Och jag lyckades ofta träffa killar som bara var ute efter en sak.
    Och jag trodde att killar tyckte att en snygg tjej med en kurvig kropp var viktigare än vad hon hade på insidan.
    Men min självkänsla blev sakta bättre. Och med den lyckades jag också träffa killar som var ute efter lite mer seriösa relationer.
    Så jag tror att självkänslan spelar en stor roll för om man lyckas träffa någon eller inte.
    Hur ung var du då, när ingen tittade åt dig? I 15-20-årsåldern funkar det kanske inte att sitta ensam i hörnet. Jämnåriga killar är tämligen omogna.
    Jag minns hur min syster och hennes kompis nojade över sina glasögon när de var tonåringar. Men glasögon har ingen större betydelse om du är 20+, det hade nog räckt med längre hår och snygga kläder.

Stämmer med min erfarenhet att blyg och osäker inte är något hinder för en tjej, däremot för en kille.

Självkänsla har stor betydelse, både för att träffa någon och för att kunna välja rätt. Men din självkänsla växte ju tack vare de killar som jagade dig. Det är värre för de killar som ingen vill ha, deras självkänsla rasar i botten.
  • molly50
    Tecum skrev 2020-07-26 14:03:47 följande:
    Hur ung var du då, när ingen tittade åt dig? I 15-20-årsåldern funkar det kanske inte att sitta ensam i hörnet. Jämnåriga killar är tämligen omogna.
    Jag minns hur min syster och hennes kompis nojade över sina glasögon när de var tonåringar. Men glasögon har ingen större betydelse om du är 20+, det hade nog räckt med längre hår och snygga kläder.

Stämmer med min erfarenhet att blyg och osäker inte är något hinder för en tjej, däremot för en kille.

Självkänsla har stor betydelse, både för att träffa någon och för att kunna välja rätt. Men din självkänsla växte ju tack vare de killar som jagade dig. Det är värre för de killar som ingen vill ha, deras självkänsla rasar i botten.
    Jag var nog kanske i den åldern,ja.
    Men sen fick min självkänsla sig en törn när mitt ex bedrog mig. Och då var jag mellan 25 och 30 år.
    Och hamnade återigen i den onda cirkeln att jag blev utnyttjad av kilar som bara ville ha en sak.
    Det gjorde mig ganska bitter och min självkänsla sjönk ytterligare.
    Jag fick för mig att killar inte kunde ha känslor utan bara tänkte med det lilla huvudet.
    Det kändes som att de utnyttjade min svaga självkänsla för att få det de ville ha.
    Där och då valde jag att leva ensam ett tag och bara fokusera på mig själv och mitt eget mående.
    När jag var osäker så drog jag till mig killar som bara ville ha en sak eller killar som själva mådde dåligt.
    Så nej,det är inte ett säkert kort att vara osäker och ha dålig självkänsla som tjej heller.
    Och jag insåg att jag inte ville ha det så.
    Sen träffade jag min nuvarande.
    Och han fick mig att totalt ändra min uppfattning om män.
    Jag vågar nu vara mig själv och inser att jag duger som jag är.
  • KlantSmurfen
    Anonym (Mr X) skrev 2020-07-25 18:41:51 följande: #220
    KlantSmurfen skrev 2020-07-25 10:35:55 följande: #218
    Anonym (KC) skrev 2020-07-24 14:12:39 följande: #201
    nihka skrev 2020-07-24 13:05:12 följande:

När man som TS dryftar en kvinnosyn som innebär att man tillskriver de flesta kvinnor egenskapen att de väljer skitstövlar till killar för att de är självdestruktiva får man räkna med att människor protesterar och tillskriver den här typen av bitterhet orsaken till ensamheten.

Om vi leker med tanken att TS seriöst känner att kvinnor går efter dåliga killar och att det beror på något i samhället. Hur lyfter man den frågan på ett seriöst o vettigt sätt till diskussion utan pajkastning?
    Om vi leker med tanken att TS seriöst känner att kvinnor får skylla sig själva och inte förtjänar en bra kille, eftersom det var precis det han skrev så är det ju inte bara det att han tycker att de får skylla sig själva för att de väljer bad boys han tycker också att de inte förtjänar bättre, skit kanske förtjänar skit men om man tycker att någon är en skit som förtjänar skit för att man fått skit av en skit så är man själv en skit. TS har ändå ryggrad att skriva vad han tycker (även om det bara är anonymt) till skillnad från de som inte riktigt vill skriva under på det men ändå måste försvara det.
    Kriss90 skrev 2020-07-18 12:37:03 följande:

tjejer vill inte ha en bra kille, faktum är att tjejer tänder på killar som behandlar dem illa, varför är så många tjejer i såna giftiga förhållanden med en kille som missbrukar dem, är instabila och helt tomma i huvudet?

Detta är tydligt här på familjeliv, man ser om och om igen trådar om där tjejen är i ett giftigt förhållande och skyller allt på killen och undrar varför han beter sig som han gör, och hon vägrar inse att kan det faktiskt vara hennes egna fel att hon är ihop med honom.

Jag tycker då att tjejer inte förtjänar en bra kille , för ni kan inte ta ansvar för er själva och kontrollera era impulser och känslor, ni säger att ni vill ha en bra kille som är omtänksam och allt men ändå blir ni ihop med bad boys.

Ni får skylla er själva

Vet inte om du syftar på mig som försvarare av TS?

Ingen förtjänar väl någonsin att bli misshandlad? Jag tror inte TS menar så, då det vore helt befängt.

Däremot är det ju så att om man hoppar i sjön så blir man blöt.
    Du vill inte skriva under på "ni får skylla er själva", ts menar säkert något annat än precis det han skriver men du avslutar ändå inlägget med "Däremot är det ju så att om man hoppar i sjön så blir man blöt." för att bekräfta precis det ts skriver?
    Hoppa i sjön gör man med flit och man gör det väldigt sällan om man inte vill bli blöt.

"Vet inte om du syftar på mig som försvarare av TS?"
    Jag har inte skrivit med dig innan och ändå kände du dig träffad, mysko...
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2020-07-26 12:26:28 följande:

Du har fel. Majoriteten av killar attraheras nästan uteslutande av hur snygg en tjej är. Sitter hon ensam i ett hörn, men är snygg, så nog kommer hon vara uppvaktad! Sen när det handlar om att bli ihop med någon så är det ju massa andra saker också som spelar roll. Men när det gäller första intryck och attraktionen där så ja så funkar nästan alla killar. Och hon behöver inte vara jättesnygg, utan bara hon ser ok ut så spelar det att hon är blyg och ensam inte så stor roll. Snarare är det så att många killar attraheras av blyga tjejer. 

Jag skulle tippa på att för killar så måste han vara en 9a eller 10a för att dra till sig tjejer om han står i ett hörn och ser blyg ut. 

Men undantag finns förstås! Jag pratar om generellt sett hur jag uppfattat att det är.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2020-07-26 21:27:37 följande:
    Du har fel. Majoriteten av killar attraheras nästan uteslutande av hur snygg en tjej är. Sitter hon ensam i ett hörn, men är snygg, så nog kommer hon vara uppvaktad! Sen när det handlar om att bli ihop med någon så är det ju massa andra saker också som spelar roll. Men när det gäller första intryck och attraktionen där så ja så funkar nästan alla killar. Och hon behöver inte vara jättesnygg, utan bara hon ser ok ut så spelar det att hon är blyg och ensam inte så stor roll. Snarare är det så att många killar attraheras av blyga tjejer. 

Jag skulle tippa på att för killar så måste han vara en 9a eller 10a för att dra till sig tjejer om han står i ett hörn och ser blyg ut. 

Men undantag finns förstås! Jag pratar om generellt sett hur jag uppfattat att det är.
    Jag är ingen 10-poängare men har ändå lyckats dra till mig killar.
    Hur förklarar du det om majoriteten av killar föredrar tjejer som är supersnygga?
    Är det så att de snarare ser ett hål att tömma i och en blyg tjej som lätt att lura i säng?
    Jag bara undrar av ren nyfikenhet.
    Har läst här på FL att de flesta killar bara vill ha sex och inte ett seriöst förhållande.
    Jag har väl kanske bara haft tur då som lyckats träffa en bra man som ville samma sak som jag.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2020-07-26 21:27:37 följande:

Jag vill också tillägga att nr jag var blyg och osäker så fick jag ingen uppmärksamhet från killar.
    Så det där med att många killar attraheras av blyga,osäkra tjejer stämmer helt enkelt inte.
    Inte enligt min erfarenhet.
Svar på tråden tjejer vill igentligen inte ha bra killar.