Starka UNGA föräldrar
För att jag vill ha barn tidigt!
Många drömmer om att bli föräldrar tidigt. Andra vill vänta några år. Vad du än väljer är det bara du som bestämmer om du är redo eller om det är det rätta. Det spelar ingen roll vad andra tycker om dig. Du är redo för barn när du tycker du är redo. Visst det kanske är bättre att vara äldre när man får barn. Men det är inte sämre att va yngre. Du kan vara en bra förälder ändå! Alla kan vara bra föräldrar oavsätt ålder!
För att jag är en ung pappa!
Du kan vara precis hur gammal du vill (nästan) men ändå vara en bra mamma eller pappa. Hur mycket kretik du än kan få av andra människor om att du är för ung. Du kan vara en bra pappa! Inget säger att du är en sämre pappa för att du inte är så gammal? Inget säger att du är en sämre pappa för att du är tonåring. Du har bara en svårare väg att gå än dem som är äldre!
För att jag är en ung mamma!
Du kan vara precis hur gammal du vill (nästan) men ändå vara en bra mamma eller pappa. Hur mycket kretik du än kan få av andra människor om att du är för ung. Du kan vara en bra mamma! Inget säger att du är en sämre mamma för att du inte är så gammal? Inget säger att du är en sämre mamma för att du är tonåring. Du har bara en svårare väg att gå än dem som är äldre!
För att jag fick barn i tidig ålder och är stolt över det!
Alla som är vip medlemmar står för att dem var unga när dem fick barn! För att bli VIP månste du alltså varit ung när du fick barn men vara äldre idag. Som ett tecken på att du klara att vara ung förälder!