Svårt att få till barn nr 3

444 visningar
0 svar

Hej på er!
Jag och min man har försökt att bli gravida med barn nummer 3 i snart 2 år. Vi har väl kanske inte försökt ”aktivt” varje månad men nästan. I september förra året blev jag gravid men fick tyvärr ett missfall i v.10+3 och det visade sig att jag hade druvbörd. En skrapning gjordes och i mars fick vi klartecken att försöka igen men det går verkligen inte. Jag håller snart på att bli tokig då jag alltid har haft så lätt för att bli gravid. Nu hade jag ägglossning förra veckan så jag vet ju inte till 100% att jag inte är gravid men jag brukar alltid få en känsla när jag är gravid. Kan tillägga att jag varit gravid 6 ggr i mitt liv. Två barn, två abort och två missfall. 


finns det fler som är i samma sits? Ska man testa göra några livsstilsändringar? Jag är en aktiv 30-åring. Äter vanlig mat och dricker kanske två koppar kaffe varje dag. 


vill också tillägga att jag är oerhört tacksam för mina två barn som jag redan har! Skulle jag inte kunna bli gravid så är det såklart tråkigt men jag har haft turen att få två barn. men jag har alltid drömt om en stor familj med många barn och det känns tufft att det inte vill gå när det inte verkar vara något ”fel”.


Aktivitet i gruppen
Ny medlem