Unga föräldrar Gävleborg

1791 visningar
47 svar

UNGA FÖRÄLDRAR!

I denna grupp är alla välkomna, ni som har fått barn tidigt, ni som är unga och väntar barn eller ni som är unga och planerar barn!

Här kan vi ventilera om alla fördomar som gärna riktas mot unga föräldrar, det kan vara allt ifrån sneda blickar, vänner som tycker att man är "dum i huvudet" för att man ens tänkte tanken på barn innan man gick ut skolan eller skaffade barn innan man fick ett jobb.

Dagens samhälle får unga föräldrar oftast inte det stöd vi vill ha, inte heller den bra uppmärksamheten att vi faktiskt inte är så olika våra kära mödrar som är 30+.
Uppmärksamheten och energin läggs då istället på att vi är för "unga", vi är "barn som vill ha barn" och många tänker " hur ska det gå för det stackars arma barnet som har en sådan ung förälder".
Mitt motto och mitt svar till dessa "tänkare" är

Mamma är ingen ålder, det är något man är, det är en karaktär, en roll alla kan spela.
Det finns ingen bevisad forskning på att vi skulle vara sämre än en fler barns mamma/pappa.

Så denna grupp är till för oss som vill ventilera, knyta nya bekantskaper!

VÄLKOMNA! 

Aktivitet i gruppen
Skapad av: Malin­There­se Äldre 27 Nov 23:08 Senaste: Mamma till 4 under­bara barn Äldre 4 Mar 12:21
Mamma till 5 underb­ara barn
Folk trodde att min son va mammas barn när han va bebis :-D min mamma va 39 då
Ny medlem
Ny medlem