Inlägg från: Forumvärd |Visa alla inlägg
  • Forumvärd

Välkommen till Barntorget

.

WOW!

2003 postades den allra första tråden på Familjeliv.se!

Helt fantastiskt vad fort tiden går och vad mycket som har hänt under dessa år.

Åtskilliga trådar har skapats och massvis med inlägg har skrivits av er engagerade medlemmar sedan det att den allra första tråden postades!

En glad nyhet och något som har varit efterfrågat  är att
    fr.om nu kommer
    trådar  inte att stängas efter 3 månader utan de  kommer att vara öppna och "skrivbara" for ever and ever and ever

Så vem vet om 7 år så kanske vi fortfarande sitter och skriver i någon tråd som startades kanske just idag

{#lang_emotions_flower}

.
  • Forumvärd
    Zimlis skrev 2010-04-08 14:12:17 följande:
    jiiippiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii vad skönt att slippa tänka på att förnya trådar
    Eller hur?

Det blir hur bra som helst!
  • Forumvärd
    Zimlis skrev 2010-04-08 14:15:38 följande:
    Nu väntar vi bara på att man ska kunna redigera om TS om det är så *nickar*
    Det kan också vara en bra idé
  • Forumvärd
    Nea76 skrev 2010-04-08 18:24:04 följande:
    Men jag kan faktiskt tycka det är bra att en tråd stängs och börjar om på nytt, det måste ju bli ganska svårläst om en tråd är evighetslång...
    Jag tror att det ger sig själv rätt snart

I de flesta trådar så dör diskussionerna ut efter ett tag. Det finns inget mera att diskutera och så somnar tråden klädsamt in. I andra trådar t.ex medlemstrådar där många följs åt under en längre period så har det upplevts som tråkigt och jobbigt att tråden stängs efter 3 månader. I de fallen tror jag att det kommer att upplevas som bra att tråden inte stängs.
  • Forumvärd
    Apple Pie skrev 2010-04-08 22:39:20 följande:
    Jag vill inte ha någon evighetstråd, ska komma ihåg det så jag aldrig mer startar en tråd. Om nått så skulle man kanske få ett val, din tråd kommer att stängas, vill du att den ska vara fortsatt öppen??? Öppna gamla trådar och kunna svara på nått som skrevs för 3 år sedan, känns inte bra alls! Jag har inget problem med medlemstrådarna, och ja kan man uppdatera TS, för man skriver ju oftast in dem som är aktiva, de som är aktiva 6år senare kanske inte vill ha med en massa som fanns med i liststarten, och man brukar ju ofta uppdatera nyfödda osv  Tycker att det är en mycket dålig ide, dem som vill att tråden ska finnas dem tänker verkligen också på att starta en ny i tid!
    Aha du tänker dig någon funktion så att TS själv skulle kunna "klicka i" om h*n vill ha en 3 månaders tråd eller en "evighetstråd"?

Jag vet inte hur det skulle fungerar rent tekniskt men jag ska höra mig för
  • Forumvärd
    Skehamn2010 skrev 2010-04-08 23:00:19 följande:
    Kommer man kunna söka på trådar som är äldre än 6 mån också? Så tråkigt att man bara kan söka 6 mån tillbaka. I sökfunktionen alltså :)
    Sökfunktionen ska också ses över
    Som det är nu så går det endast att söka på trådar som är 6månader.
  • Forumvärd
    Minnie69 skrev 2010-04-09 01:57:16 följande:
    Tror att det löser sig om du anmäler din egen tråd och begär att den stängs. Sökte upp den (ö)kända svantråden och den var fortfarande stängd
    Trådar som har blivit stängda p.g.a. regelbrott eller p.g.a. andra orsaker kommer även fortsättningsvis att vara stängda
  • Forumvärd
    ilja73 skrev 2010-04-09 10:13:30 följande:
    Jag känner mig lite tveksam till evighetslånga trådar. Det vill ju till att trådstartaren inte slutar vara aktiv på FL. Jag hänger i en tråd som har hållt på i fem år och det är ju inte samma personer som är aktiva nu som var det när första delen startade.
    Även om TS slutar att vara aktiv så finns ju tråden kvar så det går att fortsätta att skriva. Men jag förstår hur du tänker kring det att medlemmarna byts ut i tråden allt vad tiden lider

Det kan ju innebära att en tråd startades av ett gäng men att tråden fortsätter med ett annat gäng. Vad ser du för nackdel med det?
  • Forumvärd
    Majomajo skrev 2010-04-09 10:49:56 följande:
    Om en tråd blir väldigt lång och har tex 5000 sidor, så vill jag kunna välja vilken sida jag vill gå in och läsa på, och inte (som jag har uppfattat att det är nu) bara klicka mig framåt eller bakåt typ 10 sidor i taget.
    Du kan isåfall använda dig av funktionen gå till senast lästa eller gå till senast skrivna
  • Forumvärd
    Blomsteröga skrev 2010-04-09 13:07:06 följande:
    Nu kom inte ditt citat med

Men det var en bra synpunkt jag ska ta den med mig och lämna den vidare!
    Tack!
  • Forumvärd
    Nea76 skrev 2010-04-09 16:02:23 följande:
    Jag måste säga att jag inte riktigt förstår tjusningen i att ha evighetslånga trådar! Även jag kommer bli mer försiktig med att starta nya trådar nu måste jag säga. Är mycket glad att jag har bytt till ett mer anonymt nick. Men det finns säkert folk som tycker detta är jättebra! Själv tycker jag att användarvänligheten minskar! Istället för tre månader kan man ju ha en sexmånadersgräns, om nu folk är irriterade på att de måste starta nya trådar.
    Bra synpunkter!

Jag läser, begrundar och för det vidare!
  • Forumvärd
    ilja73 skrev 2010-04-09 21:15:55 följande:
    Vad jag menade var att när jag var gravid var jag med i en gravidtråd. I TS fanns länkar till BF-listan och några andra "tillhörande" trådar. Jag kan tänka mig att den som startade senaste gravidtråden inte har lust att hänga med och uppdatera när en ny BF-lista startas och jag tror att en flera år gammal BF-lista är ganska ointressant. Så jättejobbigt att starta en ny tråd efter tre månader är det faktiskt inte...
    Jag förstår hur du tänker

Fast när det gäller just BF-listor och BIM listor så är ju dessa väligt begränsade rent tidsmässigt. Så även om det går att skriva i dem så brukar de dö ut av sig själva då de är inaktuella. Och då blir de ju liggandes ändå.
Svar på tråden Välkommen till Barntorget