Hur vet man att man hittat den rätta?
Detta är möjligtvis ett tecken på att jag tänker för mycket och skapar problem där det egentligen inte finns något. Hm.. Hoppas ändå att någon har synpunkter och kanske kan pusha mig till att tänka år ett annat håll.
Så här är det, jag har varit tillsammans med min partner i 1 år ganska precis, kan tillägga att vi är i 30-års åldern båda två, om det skulle göra någon skillnad.
Jag blev jättekär på en gång och har så varit under hela vår tid tillsammans. Han var lite mer trögstartad, såväl som att få känslor som att uttrycka dem men det går åt rätt håll, utan tvekan.
Mitt problem är jag i tidigare förhållande tröttnat så snabbt, hittat fel hos mina partners, strävat efter att hitta någon med de perfekta egenskaperna. Jag vet att detta beteende är både irrationellt och korkat, eftersom det "perfekta" förhållandet inte finns, inte i längden iaf.
Problemet är nu att jag känner/tror att något i mina känslor håller på att svalna. Jag har börjat fokusera mer på de sidor hos honom som jag uppskattar mindre och börjar se detta som skäl till bryta upp.
Hur vet jag att detta inte är ett av mitt patetiska försök att ha det perfekta förhållandet? det kanske är vardagen som smyger sig på, klart att jag borde märka den skillnaden eftersom jag varit så betuttat i honom till en början.
Jag tycker ju om honom jättemycket, men har har vissa egenskaper som jag skulle önska var annorlunda men så kommer det ju alltid att vara.
Jag har så många frågor som snurrar och jag vet att det bara är jag som sitter inne med svaren. Behöver dock hjälp på traven med hur jag ska tänka.
Jag behöver någon som ställer de rätta frågorna, som tvingar mig själv att inse hur det ligger till. Blir ju bara tokig när jag försöker mig på detta själv.
Hmm, naturligtvis skulle ngn form av kuratorkonsultation vara lämpligt, men jag väljer i första hand detta, ett lite billigare alternativ
Hoppas att det finns någon som kanske känner igen sig eller som kan ge mig ett litet tips på vägen.
kram från lilla fråken Villrådig