Inlägg från: Fru Engman |Visa alla inlägg
  • Fru Engman

Mode i könshår?

Jag rakar mig helt, har endast "landningsbanan".
    Jag har alltid tyckt att det är äckligt med hår mellan benen, på benen och under armarna...
    Det är främst därför jag rakar men visst är det ett plus för sexlivet med!
    Tror att det där med rakning är lite av ett "mode" bland de yngre tjejerna/killarna, jag är 27 och skiter i vad andra tycker...gör det för min egen del! Det är upp till var och en.
    Men det där med att vissa jämför en med att man ser ut som ett barn är ju så löjligt, inte samma sak och har inget med det att göra!!!

♥Hanna&Lillis♥
  • Fru Engman
    Annis76 skrev 2006-06-09 18:26:18 följande:
    Rakar bara bikinilinjen. Tycker att det är jobbigt. Hur orkar ni som rakar av allt eller nästan allt att hålla det i trim? Det måste ju vara ett ständigt rakande, eller?
    Jag rakar mig en gång i veckan, när jag rakar mig under armarna! Känns inte jobbigt alls!
    ♥Hanna&Lillis♥
  • Fru Engman
    Anonym (rakad) skrev 2006-06-09 18:30:05 följande:
    Men hallå!Ser man ut som ett barn på benen om man rakar benen?Ser man ut som ett barn under armarna om man rakar sej där?Det måste ju vara samma sak då?Jag ser garanterat ut som en kvinna även om jag rakar mej över heeela kroppen!!! Det är inte håret som gör kvinnan!!
    Håller med!!!
    Anonym (sjuk?) skrev 2006-06-09 18:31:29 följande:
    Vill man raka sig gör man det, vill man inte så låter man bli. Hur folk gör bryr jag mig inte om.Alla gör som de föredrar.Men när folk säger att rakade kvinnor ser ut som barn är det något fel. Varför jämför man ens ett vuxet kön med ett barns?
    Undrar jag med...?
    ♥Hanna&Lillis♥
  • Fru Engman
    Anonym (orakad) skrev 2006-06-09 18:32:58 följande:
    Det är så mycket bättre för sexlivet med ett orakat underliv. (man vill väl inte se ut som en 9-åring när man har sex)
    Bättre med hår i munnen vid oralsex? *ryser*
    Har du testat raka någon gång?
    Så härligt sexet blir då!!!
    Eller vad menar du med "Bättre för sexlivet med ett orakat underliv"?Fundersam
    ♥Hanna&Lillis♥
  • Fru Engman
    Anonym (sjuk?) skrev 2006-06-09 18:40:51 följande:
    Hmm, det här stämmer inte.Jag får aldrig visa leg på systemet fast jag rakar överallt jag kommer åt.Uppenbarligen ser jag inte ut som ett barn.Nej, men på allvar. Det är inte så att jag är för någon slags kollektiv rakning men ni kan väl inte seriöst mena att ni tycker att en rakad vuxen kvinna ser ut som ett barn?
    Jag undrar oxå detta???
    Det är upp till var och en men att jämföra oss som rakar med ett barns kön är ju sjukt!!!
    ♥Hanna&Lillis♥
  • Fru Engman
    MammaHela skrev 2006-06-09 18:43:17 följande:
    Jag kan inte förså hur man kan dra liknelser med ett rakat kvinnokön och ett barns kön.Då skulle det vara samma sak att påstå att en kvinna med väldigt små bröst ser ut som ett barn...Fast jag brukar pendla mellan totalt orakad (=lat) rakat bikinilinjen (=kort om tid), rakat med landningsbana (=mer med tid) och helrakat (=glad gubbe) Stolt mamma till 2 busfrön
    *hihi*
    ♥Hanna&Lillis♥
  • Fru Engman
    Anonym (orakad) skrev 2006-06-09 18:46:52 följande:
    Och det som är komiskt är att alla rakade tjejer bestämt hävdar att de bara rakar sig för sig egen skull.
    Jag gör det pga att jag ogillar hår på benen, under armarna och mellan benen. Har gjort det i 13 år för att jag själv känner mig fräschare! Men det är ett litet plus för sexlivet oxå!
    Skulle aldrig raka mig för att min partner ville det!!! Det ÄR självvalt!
    ♥Hanna&Lillis♥
  • Fru Engman
    Aaliyah skrev 2006-06-09 20:58:13 följande:
    Ni som tycker hår är snuskigt, rakar ni huvudet också?
    Snälla läs alla inlägg...tack!
    ♥Hanna&Lillis♥
  • Fru Engman
    Anonym (hmm) skrev 2006-06-09 21:07:31 följande:
    haha vadå kommer åt lättare? var ere du vill komma åt? roten? han har väl inget hår på ollonet eller ute på snoppen? visst kan han klippa det om det e superlångt men inte ta bort allt.
    Hur gör du ett blowjob??? Suger på toppen eller???Fundersam
    Hela paketet är ju det man vill åt så det blir riktigt skönt för ens kille!!!
    ♥Hanna&Lillis♥
  • Fru Engman
    StrawberryGirl skrev 2006-06-09 21:34:26 följande:
    Rakat eller inte...acceptera att folk e olika.
    Exaktemento!!!
    Anonym (hmm) skrev 2006-06-09 23:29:28 följande:
    dom som stör sig på vad det står i den här tråden kan ju låta bli att läsa!!! här är ordet fritt för ALLA så sluta gnäll om att vi går för långt. här pratas det fitthår o passar inte det dig så läs nått annat.
    Jopps!!! Här pratas det fitthår! Intressant och se vad alla tycker!
    ♥Hanna&Lillis♥
  • Fru Engman
    Anonym (sommaransa) skrev 2006-06-11 00:09:51 följande:
    kul tråd! Vilket nöje att läsa om "fitthår" en lördagkväll Rakar endast bikinilinjen, sommartid. Inte så snyggt när buschen syns i ljumskarna på stranden.. Har gjort det i alla år..(eller tja sen där börja finnas hår vill säga)Helrakade mig 1 gång (såg en tjej som hade det så på badhuset, o det var det VÄRSTA jag gjort! KÄNDE mig som 9 (eller som en flicka i allafall)Det KLIADE något fruktansvärt, OCH jag fick röda prickar "look-a-like-värsta-acne-utbrottet! Dessutom var det "svettigt" huden dirket mot torosorna..Rakade mig inför förlossningen, inte så frächt med massa avslag i håret *urk* och återfick samma problem som 1a gången jag rakade mig.Näe jag tror håren finna av en anledning, (länge leve ob vid medns ) Ingen svettig mus, röda pricakr, eller klåda.Fast visst jag respekterar att alla gör som de vill
    Det blir lite kliigt när man rakar en gång, det försvinner efter att man rakat 2:a- 3:e gången...
    Anonym (orakad) skrev 2006-06-11 00:45:53 följande:
    Problemet är att så många tjejer rakar sina underliv utan att fundera på varför och för vem man gör det.
    Kan vara så! En del kanske gör det utan att veta varför men inte jag! Jag tycker att hår ska finnas på huvudet på mig... Hår under armarna, mellan benen och på benen känns så ofräscht! MEN...självklart så är det ju en extra kick för sexlivet att vara rakad!
    Marsipan skrev 2006-06-11 00:57:39 följande:
    Kul för er att ni känner er fräschare rakad/inte rakad - MEN - varför ska det vara sån big deal, en samhällsfråga?Det är ju nåt som är högst personligt o som var o en själv känner om det är rätt att vara rakad eller inte. Men bläddrar man igenom inläggen på den här tråden (o de föregående könshårs-trådarna) så får man känslan att det är "fel"/"äckligt" att inte vara rakad!Eeeeh...sen när blev folks högst personliga o privata val angående sitt underliv ett ämne för rätt o fel/äckligt o inte äckligt?
    Ingen big deal alls! Detta är en tråd där vi diskuterar fitthår...rakad vs. orakad.
    Håller med dig om att de orakade ser ner på oss rakade...lite synd när man är på det viset...
    ♥Hanna&Lillis♥
  • Fru Engman
    MikaelaOchEricaQudijo skrev 2006-06-10 22:17:34 följande:
    mist:vadå smörjer du in dej med sperma när du rakat dej eller vadå,eftersom du vägrar säga va de e för superbra kräm?
    ♥Hanna&Lillis♥
  • Fru Engman
    Aaliyah skrev 2006-06-10 16:40:15 följande:
    Den bra cremen heter nonraser.
    Man kan säga vad man tycker, vad man står för men sen behöver du ju inte lägga dig i frågorna som rör oss som rakar om det bara ska vara spydigheter...
    Du kan väl istället fråga de andra orakade hur mycket hår sambon fick i munnen igår... (Om ni har sex vill säga...)

(OBS! Skämtade bara lite...antar att Aaliyah gjorde det med? Eller? Fundersam )
    ♥Hanna&Lillis♥
  • Fru Engman
    Aaliyah skrev 2006-06-11 12:21:09 följande:
    HannaoLillis; jag tänker fortsätta att skriva precis vad jag vill. Och så länge jag följer reglerna i forumet så är det inte mycket du kan göra åt det.
    Och det är helt ok att man skriver och säger/tycker vad man vill!
    Men att hålla på att tramsa sig mot de som inte tycker lika som dig det är barnsligt!
    ♥Hanna&Lillis♥
  • Fru Engman
    Aaliyah skrev 2006-06-11 16:22:42 följande:
    Hanna och Lillis; om du inte gillar mina inlägg får du väl anmäla dem.
    *hahahahahahaha* Fundersam
    ♥Hanna&Lillis♥
Svar på tråden Mode i könshår?