Anonym (sommaransa) skrev 2006-06-11 00:09:51 följande:
kul tråd! Vilket nöje att läsa om "fitthår" en lördagkväll Rakar endast bikinilinjen, sommartid. Inte så snyggt när buschen syns i ljumskarna på stranden.. Har gjort det i alla år..(eller tja sen där börja finnas hår vill säga)Helrakade mig 1 gång (såg en tjej som hade det så på badhuset, o det var det VÄRSTA jag gjort! KÄNDE mig som 9 (eller som en flicka i allafall)Det KLIADE något fruktansvärt, OCH jag fick röda prickar "look-a-like-värsta-acne-utbrottet! Dessutom var det "svettigt" huden dirket mot torosorna..Rakade mig inför förlossningen, inte så frächt med massa avslag i håret *urk* och återfick samma problem som 1a gången jag rakade mig.Näe jag tror håren finna av en anledning, (länge leve ob vid medns ) Ingen svettig mus, röda pricakr, eller klåda.Fast visst jag respekterar att alla gör som de vill
Det blir lite kliigt när man rakar en gång, det försvinner efter att man rakat 2:a- 3:e gången...

Anonym (orakad) skrev 2006-06-11 00:45:53 följande:
Problemet är att så många tjejer rakar sina underliv utan att fundera på varför och för vem man gör det.
Kan vara så! En del kanske gör det utan att veta varför men inte jag! Jag tycker att hår ska finnas på huvudet på mig... Hår under armarna, mellan benen och på benen känns så ofräscht! MEN...självklart så är det ju en extra kick för sexlivet att vara rakad!

Marsipan skrev 2006-06-11 00:57:39 följande:
Kul för er att ni känner er fräschare rakad/inte rakad - MEN - varför ska det vara sån big deal, en samhällsfråga?Det är ju nåt som är högst personligt o som var o en själv känner om det är rätt att vara rakad eller inte. Men bläddrar man igenom inläggen på den här tråden (o de föregående könshårs-trådarna) så får man känslan att det är "fel"/"äckligt" att inte vara rakad!Eeeeh...sen när blev folks högst personliga o privata val angående sitt underliv ett ämne för rätt o fel/äckligt o inte äckligt?
Ingen big deal alls! Detta är en tråd där vi diskuterar fitthår...rakad vs. orakad.
Håller med dig om att de orakade ser ner på oss rakade...lite synd när man är på det viset...