• Anonym

Mode i könshår?

Skulle inte heller raka av allt där. Jag tycker det är något sjukligt över det. Tycker att män som gillar det är lite småäckliga eftersom vuxna kvinnor HAR hår där AV NATUREN och barn inte har det. Så personligen tycker jag helt enkelt att det är lite äckligt.
    och jag är fortfarande en bra bit under 30

• Anonym

Just nu har jag rakat allt , men oftast har jag "landningsbana" . Tycker inte att det är äckligt eller att man ser ut som ett barn. Då borde man ju inte raka sig någonstans. Hår växer ju överallt. varför skulle det vara annorlunda där nere ?

men alla har olika åsikter om det, men visst kanske det är kvinnligt med mera hår, men jag känner mig inte fräch då !

• Anonym
    Svamp Bob Fyrkant skrev 2006-06-09 18:35:42 följande:
    Jag personligen ansar bara och rakar bikinilinjen...Föredrar könshåret, tycker man är vackrare med än utan och lyckligtvis harjag en make som håller med mig
    Har han haft oralsex med en helrakad mus nångång? Eller håller han med dig för att du inte vill raka?
  • Anonym

anonym sjuk?:
    "Alla gör som de föredrar."
    Visst

"Men när folk säger att rakade kvinnor ser ut som barn är det något fel. "
    ??
    "Varför jämför man ens ett vuxet kön med ett barns? "
    För att ett rakat kvinnokön ser mer ut som ett barns?

• Anonym

TS Gumman: Jo, det är klart att det handlar om mode.

Jag som är några äldre än du har sett modet med rakade ben och armhålor komma och var lika oförstående till det som du är till rakat kön. (Jag tycker fortfarande det är löjligt men vaxar på sommaren när det syns, inte för att jag eller min man bryr mig utan för att jag vill bli uppmärksammad för annat än att jag är omodernt hårig.)

Fast tjejerna runt tjugo har inget minne av tiden innan rakningsmodet och ser det som något "naturligt", "fräscht" etc och inte som det mode det är.

• Anonym

Visst är det mode men som med andra moden så är det inte alla som följer det. Jag tror också att det är mycket mer utbrett och accepterat bland ungdomar men det är också vanligare i förorten än i innerstaden och allra vanligast förstås bland muslimska tjejer som tydligen "ska" vara hårlösa.

• Anonym

Ramunda: Det är inte mer hygieniskt. Tvärt om, att raka sig (oavsett ställe) är mer ohygieniskt än att låta håret vara kvar.
    (Gissar dock att du inte egentligen menar hygieniskt, alltså bra för hälsan, utan använder det ordet i stället för "fräscht" som man själv bestämmer vad som är.)

• Anonym

braxilian, hollywood, landningsbana... Vem bryr sig om namnen? Det är bara om man går till salong och beställer något man behöver veta vad de menar med ett visst ord. Det har spritt sig att ta bort håret där nere och den som gör det experimenterar med olika varianter av hur och hur mycket och var, ingen större skillnad tycker jag.

När jag testade att helraka en gång fick min man världens skrattanfall. Såg ut som en naken kyckling kläckte han ur sig

• Anonym

ja just de: Det är mycket vanligare att få problem med svamp och annat när man tar bort hår, inte när man lämnar kvar det även om det blev så på dig. Flytningar får man inte svamp av, de är där för att skydda ph-nivån, och håren för att skydda mot skav. Min gynekolog avråder jättestarkt från att raka.

• Anonym

Aaliyah: "Anonym; din kille kanske tycker du sticks då? "
    Nä, det var när jag var helt nyrakad. Jag hade tänkt överraska med det. Han tyckte det såg lustigt ut Inte precis den sexiga nytändning jag hade i tankarna

Svar på tråden Mode i könshår?