• nelle87

Symptom på havandeskapsförgiftning??

just det..nån som kan räkna upp alla symptom? vet att de finns ganska många...

• Svar på tråden Symptom på havandeskapsförgiftning??
  • monica75

Högt blodtryck
    äggvita i urinet
    huvudvärk
    flimmer för ögonen.
    Ont i övre delen av magen

kanske finns mera men dom här har min Bm räknat upp för mig, eftersom jag har högt blodtryck och lite äggvita i urinet, samt huvudvärk till och från.

• CamoMillan

När jag hade HF så samlade jag på mej jättemycket vätska . såg ut som en michilin . Så hade jag jättehögt blodtryck och högsta äggvitan : 3. Huvudvärk mest hela tiden.

• lill linda 82

det behöver inte kännas/synas allt men det vanligaste är äggvita i urin, huvudvärk, flimmer framför ögona eller blixtar, värk mellan skulderbladen el mellangärnet.
    själv hade jag en skum känsla i kroppen, att nånting var fel och hade onda regelbundna sd. darrig o händerna skakade hela tiden enormt mkt o hade samlat på mig 13 kg vatten veckan innan. dvs ren smärta i kroppen helt enkelt. vattnet gick inte bort av högt läge el vila utan fick vatten även i ansiktet, mer fördelat över hela kroppen.

• nelle87

Okej tack..Jag började bara fundera för jag har haft så ont i huvudet idag och det hettar i ansiktet. Som om jag hade feber, men det har jag inte..Benen är jättesvullna. Men det är väl ganska vanligt iofs..
    Sen har jag mått illa också, tänkte att de kanske kunde va nåt som va fel. Men mitt blodtryck har alltid varit bra och aldrig nån äggvita så jag tror inte jag har hf då.
    Ont i övre delen av magen har jag ju, men nog bara för att bebisen trycker på så mkt!

• Nyfiken gul

*går kraftigt upp i vikt på mycket kort tid

*illamående o yrsel

*huvudvärk som kan förväxlas med migrän, oftast också med flimmer o blixtar framför ögonen

*svullnar i fötter o händer, blir svårt att ha ringar o armband, fötterna känns oftast som tegelstenar o man får svårt att ha på sig skor o strumpor.

*hur mycket du än dricker kissar du oerhört lite - du samlar vätska

*kisset kan vara grumligt o lukta märkligt

*äggvita i urinen

*väldigt högt blodtryck, o det kan komma från ena dagen till den andra

*matthet o känsla av att man ska få influensa, känner sig som en disktrasa

*diffusa magsmärtor, öm mage

• lill linda 82

fast det skumma med hf är ju att det kan komma över en dag, det behöver inte vara smygande.
    googla o sök fakta ang havandeskapsförgiftning så får du mer exakt information så känner du dig nog lugnare..

• nelle87

lill linda: okej, jo jag har haft en skum känsla i kroppen jag me. Har inte kunnat sätta fingret på va de är. Har inte regelbundna sd, men dom har börjat komma oftare och mer ont. Men de behöver ju inte betyda nåt, de är väl normalt de me.
    Men förra helgen hade jag dessutom ont i hela kroppen, ungefär som jag hade nån infektion eller nåt..det har suttit kvar lite nu i veckan me..

Min mamma fick havandeskapförgiftning sin första graviditet så jag är lite orolig att de ska hända mej också..

• nelle87

Åh va ni är snabba på att svara, ja hinner ju inte me

Jaa jag ska göra det, har förresten en läkarbok hemma, kan ju kolla i den
    Sen ska jag till bm på måndag, så då får jag ju se om allt är okej, vilket jag nog tror att de är!

• lill linda 82

ts - ja precis.. det var ungefär så jag kände. jag visste inte vad det var men nånting kändes skumt. hade lixom känslan av att jag skulle åka på en dunderförkylning el influensa men det bröt aldrig ut. sen kände jag mig tung i huvudet, ingen ihållande huvudvärk utan mer dov/vadderad till o från.

• nelle87

tack för alla svar..

Ska ju som sagt till bm på måndag så då får vi väl se om de är nåt som är fel eller om jag bara är hypokondrisk (eller va de nu heter..)

Svar på tråden Symptom på havandeskapsförgiftning??