• Pink Muffin

Tips till fest med amerikanskt tema!!

Jag tänkte bjuda närmsta tjejkompisarna med respektive på "fest" med amerikanskt tema!

Som mat blir det hemgjorda hamburgare med alla möjliga tillbehör och pommes. Nu till det jag vill ha hjälp med... Vad är en lämplig efterrrätt på temat? Nåt glassigt? Jag fixar gärna själv och hoppar över färdigköpt - tips?

Hur ska jag duka för den rätta stämningen?? I rött, blått och vitt, men vad? Amerikanska små flaggor, var får jag tag på det?

Till burgarna tänkte jag ha cheddarost, tomat i skivor, salladsblad, bostongurka, hamburgerdressing, rostad lök, senap och ketchup. Tanken är att var och en kombinerar sin egen hamburgare. Har jag glömt nåt viktigt tillbehör??

Vad är typisk amerikans dryck? Jag och en annan tjej är gravida så Cola lär det ju bli, men för dom som kan festa till?

Gnugga geniknölarna nu och brainstorma lite med mig!!

• Svar på tråden Tips till fest med amerikanskt tema!!
  • SvenskEngelsk

Till efterrätt en

Mississippi Mud Pie

Eller

Carrot Cake!!!

Recept finns om du söker på Google

• SvenskEngelsk

Till the American Burgers skulle ju jag självklart ha Sliced Pickle!!!

Och sen Worcestershire sauce!!! ( finns på maxi bla )

Sen röd eller gul lök i ringar!!!

• misun

Coleslaw är jätteviktigt!! får du inte glömma. Googla så hittar du recept. Självklart så måste du ha amerikansk öl till burgarna eller kanske ett amerikanskt rött passar bättre om det är inte så "öliga" tjejjer. Cheesecake är ett måste som dessert! kanske med jordgubbar nu till sommaren.

Plastcowboyhattar hittar du billigt på leksaksaffären. Alla tjejjerna kanske kan få varsin när dom kommer? Leta på nätet efter bilder på amerikanska flaggan som du kan skriva ut och kopiera så kan du dekorera med. Kanske kan du göra bordsplaceringen med olika delstats flaggor? En för miss Texas, en för Miss Ohio osv. Kanske kan vara kul?
    Självklart är countrymusik ett måste iallafall i början av festen"
    Ha så kul!!

• Haga

Budweiser öl kanske, amerikansk cheescake, vodka och kaffe drick gärna till maten. *uscha blä* Vitt bröd till maten.

• Haga

Budweiser öl kanske, amerikansk cheescake, vodka och kaffe drick gärna till maten. *uscha blä* Vitt bröd till maten.

• Apif la deuxième

Rootbeer, Ginger Ale.

sockeröverdragna donuts

• Carre

I amerika äter de bara ketchup, senap, ost, sallad, lök, och tomat i deras hamburgare.

Efterrätt Amerikansk Äpple paj, finns inget annat mest typiskt amerikanskt än äpple paj

och som dricka det som är typiskt är Fruit Punch

• julmusten

Varma Brownies med vaniljglass till efterratt!!

En typisk amerikansk dryck ar val Root Beer, men den ar skitacklig. Det ar en lask och den smakar typ tandkram tycker jag!!! Kanske du kan hitta lite Budweiser ol pa systemet eller nat sant??? Annan amerikansk ol ar Coors Light, Samuel Adams och sen kommer jag inte pa nagot mer!!

Pickles ar ju helt klart ett tillbehor till hamburgarna, och vill man vara riktigt lat sa kan man till och med servera potatischips till dem!!

• Sweedie

macaroni and cheese e ju otroligt amerikanskt. men kanske inte passar till hamburgare.

efterrätt peach cobbler.

Svar på tråden Tips till fest med amerikanskt tema!!