Använda "skum-visp" till tillskott???
En liten fundering som jag har... Kan man använda en sån där liten visp (som jag har när jag ska skumma mjölk) när man bereder tillskott???
En liten fundering som jag har... Kan man använda en sån där liten visp (som jag har när jag ska skumma mjölk) när man bereder tillskott???
Javisst! Perfekt för välling också.
Till ersättning menar du?
Det enda jag tänker på är väl att du inte använder SAMMA visp utan tar en separat, men annars vet jag inte. Det viktiga är väl att det inte kommer några avlagringar, rester eller dyl från något föremål...
Man kan väl ha en vanlig visp va? I så fall borde det ju funkar med en sån skumvisp också..
Men skojar du? Varför ska du ha en skumvisp????
En lattevisp är helt perfekt att vispa direkt i flaskan med så klart! Inte så lätt att få ner en vanlig där...
Beatrize74 - Bara för att den är smidig och ryms ner i flaskan direkt. Men, sen så blev jag lite osäker på om man kunde förstöra ersättningen på ngt sätt.
Du var lite snabbare än jag Mian...
Men varför krångla till det känner jag? Häll ner pulvret, sätt på nappen och skaka. Går mycket lättare, går fortare och så slipper man disk.
Har fungerat i alla tider.
Inte behövs det någon lattevisp inte.
Beatrize74: Testa en lattevisp så ska du se hur smidigt det är! Vi använder den t o m för att blanda välling mitt i natten. Ett par sekunder med vispen, sen är det definitivt inga klumpar! Helt klart ett av de bästa "föräldra-tipsen" jag fått.
Testa Snöfall, lovar att du inte återgå till skakning efter det.
Ja varför inte bara skruva på locket och skaka?
För att det är smidigare med vispen! Dessutom kan man inte skaka i alla flaskor. Latte-visp-beroende i stora mått under ersättningstiden. Och så mycket disk blir det inte, spola av vispen efter varje använding och diska av den någon gång ibland. Inte direkt jobbigt.