• Tygbiten

nya ullared/gekås-tråden

Ni som varit där det sista:
    - Har det kommit in höstkläder än!

Ska dit med hela familjen i augusti. Gubben får väl spader med det får han väl få då.

• Tygbiten

Om 500-800 kr räcker beror väl på.
    Jag skulle inte kunna åka dit med så lite hatar att hitta grejer som jag behöver om jag inte har till räckligt med pengar.
    Men behöver man inte handla kläder så räcker det kanske.

• Tygbiten

Ang. tips om lista

När jag åker utan familjen skriver jag ner vad olika familjemedlemmar behöver sedan gör jag en mått tabell för varje också.
    Det är så frusterande att hitta klädpalagg och sedan inte veta om storleken är rätt.
    Tröjor och jackor mäter jag från nacke till nederkant, vidden och så ärmlängden från nacken.
    Byxor mäter jag midjevidd, beninnerlängd, lårvidd och grenlängd.

Storlekarna kan skilja en del så utan min lapp och mitt måttband skulle jag inte klara mig på GeKås.

• Tygbiten

Ang kvaliten på vuxenkläder.
    Jag har köpt mycket till min man och då fritidsbyxor typ Fjällräven. De har varit kanonbra. Har också köpt någon skjorta och lite t-tröjor de har också varit bra.
    Till mig köpte jag för två år sedan halvlånga shorts typ vindbyxa och de har jag använt jättemycket. Det är tredje säsongen jag har dem.
    Visst har man gått på nitar där men man får kolla kvaliten innan man köper tex känna på tyget om det är löst stickat eller tunnt, sneda sömmar, plastiga tryck etc. Likadant med underkläder, jag lägger hellre till lite än köper underkläder för 4.90 st om de är tunna i materialet.

Något som brukar vara billigt är sällskapspel. Köpte barnalfapet för 129:- sist jag var där, på BR tog de 249:- och OBS! tog 269:-

Mitt tips är att man är lite kritisk och inte lägger allt som är billigt i kundvagnen. Tag hellre en t-shirt för 49:- än tre för 9.95 st
    Min erfarenhet är att ju mer lull-lull kläderna har tex paljetter,tryck eller sömmar ett plagg har desto mer får man granska det.
    Jag brukar köpa mer "rena" kläder, enkla basplagg utan allt för mycket dekorationer.

Ni som ska dit Lycka till i shoppandet och glöm inte måttbandet!

• Tygbiten

Ska ta med familjen på fredag (hoppas att inte alla väntat på barnbidraget) Jag hoppas också att jag inte blir stressad av att familjen är med
    Det ska bli lite kul att visa affären som jag och mina tjejkompisar vallfärdar till 2 ggr om året.

Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden