• Ekorrfamiljen

nya ullared/gekås-tråden

Åh, precis vad jag letade efter!! (Den här tråden alltså.)

Vi ska till Mecka, jag menar Ullared, i slutet av juli. Lille Vendel är då 3 månader. Tips på vad vi kan köpa till honom där då?

Har skrivit upp:

*bodys

*byxor

*mössa

*jacka

*snuttefiltar

*sängkläder till spjälsäng

Är det fler saker man hittar billigt där nu? Har ju varit där massor av gånger, men nu när jag ska skriva inköpslistan står det still i huvudet.

**Ekorren med Tin -95, Troll -96 och Vendel -06**
  • Ekorrfamiljen

Oj, varför blev det såna mellanrum mellan sakerna jag skrivit på listan? Är det *-tecknet som gjorde det kanske?

• Ekorrfamiljen
    anro: Shit! 1500:- Jag klarar mig aldrig under 2500-3000:- när jag är där!
  • Ekorrfamiljen

Vad hittade du för skor/vilket pris och vilken av skobutikerna var det?

Vi ska åka från Gotland i slutet av juli, som sagt. Förhoppningsvis kan vi bo hos kompisar i Nässjö, men själva resan är ju inte så billig ändå. Trots det tror jag att vi tjänar på att shoppa loss i Ullared. Om inte annat så är det ju underbart att springa runt inne på Ge-Kås en hel dag.

• Ekorrfamiljen

När jag köpte sitter där kostade den 189:- Den är iaf superbra! Ett av de bästa inköpen någonsin till Vendel.

• Ekorrfamiljen

Åh, bara drygt två veckor till jag ska få åka till mitt Mecka! *längtar*

• Ekorrfamiljen

Schampoo, duschcréme och såna saker är lika billigt på ÖoB här hemma, så det köper jag aldrig på Ge-Kås. Det jag sparar pengar på att handla där är:

underkläder till mig inkl. strumpor
    ibland toppar och byxor till mig (kan ju vara lika billigt på Lindex rea!)
    barnkläder av alla de slag
    leksaker
    barnprylar (täcken, spjälskydd, lakan, snuttefiltar)
    nappflaskor, nappar o skötsaker

• Ekorrfamiljen

Woohooo! Var på Ge-Kås i lördags och shoppade loss för över 6000:- Kassakvittot var närmare en meter långt. Hoppsan! Generad Det blev massor av kläder till mina söner iaf. Äldste sonen fick nästan en helt ny garderob. Vi köpte också BMX-sulkyn som vi invigde på söndagen. Den var suverän!! Bara 439:- ! Verkligen värd sitt pris... Av gudmor som också var med på shoppingturen fick Vendel en resesäng. Den var toppen! Stabil och bra.

• Ekorrfamiljen

Just det.. Vi kom dit halv 9 på morgonen, ingen kö alls och knappt en själ inom synhåll inne på varuhuset. Under dagen blev det väl lite mer folk, men inte så att man fick panik direkt. När vi skulle ut 15.30 var det en före oss i kön bara.

(Detta var alltså en lördag direkt efter löning.. Var var allt folk??)

• Ekorrfamiljen

Nope, hittade inga fina overaller till min bebis. Han kan förresten råka hinna växa ur den om jag köper en nu. Han har gått upp 3 kg redan sen han föddes för 3 månader sen. Han har redan 68 i bodystorlek, så jag vågar inte chansa och köpa nåt i 68 inför vintern och 74 såg alldeles för stort ut.. Hmm..

• Ekorrfamiljen

Jag köpte däremot ett "skidset" till 11-åringen. En termojacka och tillhörande byxa för 189:- Jätteskön kvalitet och det verkar varmt också.

• Ekorrfamiljen

SiHa: Hittade massor av vinterkläder när vi var på Ge-Kås förrförra veckan!

Jag brukar köpa nån storlek större än barnen egentligen har, så du gjorde nog rätt Alveline.

• Ekorrfamiljen
    mama81 skrev 2006-08-08 21:06:41 följande:
    e det någon som har köpt sulkyn på ullared (439??? har ni någon bild på den eller skulle ni vilja ta en bild på den så man fick se den...??? E den bra?
    Jag har också en sån svart! Jag är supernöjd!! Den svarta var med varukorg och den blå var utan varukorg, men med regnskydd.. En varukorg har man mer nytta av och jag tyckte att den svarta var snyggare också.
  • Ekorrfamiljen
    BlygTjej skrev 2006-08-23 11:56:00 följande:
    Har dem mycket mammakläder? Och vart hänger det isåfall?Har en kompis som var där för ett tag sen och hon hittade knappt några babykläder, men det ska väl finnas en del? Är det utspritt kanske?
    Det finns ju massor av babykläder, men om man sen tycker att de är fina/vill ha dem till sitt barn är en annan sak. Till Vendel hittade jag massor av söta bodys när jag var gravid och köpte på mig, det var i "nyföddstorlek". De större storlekarna var inte alls lika fina/roliga! Nu när vi var där hittade jag en del fint i strl. 68 och uppåt, men det var ganska trista kläder till pojkar. Mest brunt, mörkblått och beige. Fundersam Inte så stor variation på modellerna heller. Det slutade med att jag kom hem med flera bodys/tröjor med likadant tryck, fast i olika färg. Två munkjackor, som är precis likadana, men i olika färg blev det och sen några byxor, likadant tryck, men olika färg... Osv.
  • Ekorrfamiljen
    Gith skrev 2006-08-23 14:51:28 följande:
    ... och jag undrar fortfarande om det är höstkläder inne nu eller mest shorts och linnen.....
    När vi var där för snart en månad sen fanns det en hel del varmare kläder + vinteroveraller och mössor/vantar!
Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden