• Spegel

nya ullared/gekås-tråden

Var på Gekås i onsdags, torsdags och fredags.. Var itne alls farligt med folk de två första dagarna då det var stekande sol ute. Men på fredan var det mulet med små regndroppar och då var det lite mer folk i rörelse.. Vi hittade massor. Gardiner, blommor, krukor, vaser, ljusstakar, prydnader, leksaker, vinterkläder till barnen, 3 par jeans till mig och ett tiotal tröjor ( ja jag agerade ego, enda gången på året jag shoppar kläder åt mig själv) Diverse hygien artiklar, två väskor, en vinterjacka till sambon tavlor,tallrikar, koppar, stolsdynor, bilprodukter,verktyg, underkläder till hela familjen lampskärmar, så alla dessa barnprylar då som nämnts tidigare i tråden, täcke och kudde, badlakarn osv osv... handlade för ca 7000 tror ja... helt sjukt egentligen men huvva så kul shopping.

• Spegel

appropå kvaliten på kläderna..I fjolsommar köpte vi en uppsättning täck kläder till dottern, de absolut bästa vi haft och de ska lillasystern få ärva..=) De kläder jag köpte i fjol är fortfarande som nya trots att jag tvättar efter varje användning.. Har ingen erfarenhet om dålig kvalitet på grejjerna då det är av samma slag som man hittar i "vanliga" affärer..
    Ska lägga in bilder på våra inköp inom kort...

• Spegel

yepp adventsljusstakarna är framme och julgardiner och dukar...

• Spegel

Har lagt ut bilder i galleriet nu och priser i bloggen för den nyfikne...

• Spegel

Vi var där med en 9 månaders och en 2½ åring. Givetvis tar det längre tid när man har barnen med sig men det är långt ifrån omöjligt. Övernatta två nätter på campingen för att riktigt hinna med allt och även affärerna runt om. Bad för stora flickan och lek i lekparkerna var även det dagliga sysselsättningar..=)
    Så visst tror jag det funkar med en 15 månaders..=)

• Spegel

Villasibylla: Gardiner *måste haaaaa*

• Spegel

Ifjol köpte vi täckbyxa och täckjacka till vår stora flicka (då 1½ år) Kanonbra kvalitet och jättefin. 199kr.
    I år hittade vi liknande set till båda barnen (9 månader och 2½ år) för 249 kr.
    Overaller var det sämre med. Det är som överallt annars. Små barns overaller görs tydligen inte vattentäta..=/ om man inte vill betala multum... och det är ett krav från min sida även då barnet är litet.

• Spegel

har bilder på inköp i mitt galleri.. där finns även vinterkläder till barnen..

• Spegel

Jättebra med killkläder hade de då vi var där i somras.. synd att min snubbe blir så stressad äv allt folk.. men en vinterjacka för 199 och en munkjacka för 150 var itne så farligt..

• Spegel

har en lista i min blogg.. dock inte bebisprylar..

• Spegel

Smurfan:
    Vi åker INTE dit för att i första hand handla till barnen, bortsett från vinterkläder då. Vi handlar saker hem som gardiner badlakarn porslin, lampor, lyktor, prydnadsgrejjer,verktyg,bilvård tavlor, sängkläder vaser, krukor, plastblommor osv.. så satsar vi på kläder till oss själva för en gångs skull. Är för snåla att köpa det annars och så prioriteras barnen alltid först (såklart) så när vi är i gekås kommer jag och sambon i första hand. Schampoon och sånt e ju billigare. Brukar passa på att köpa dyrare märken då de kostar bra mycket mindre där...unna oss annat än ÖB lixom..=)
    Så har de ju en hel del färskvaror när det gäller mat och sånt.. perfekt för folk som bor i ullared...

Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden