Inlägg från: Prinsessan Tindra |Visa alla inlägg
  • Prinsessan Tindra

Blåbärsfläckar!!!

Hjälp!!! Min dotter har kladdat blåbär på en alldeles ny klänning nyss. Jag har lagt den i blöt och strött på tvättmedel på den men det hjälper inte. Går det att få bort eller är det helt omöjligt?! Jag har inga mirakelmedel hemma heller tyvärr. Usch, jag blir så less! Det är hennes gudmor som sytt klänningen åt henne och hon fick den av henne idag! F*n också jag törs inte berätta för henne, det måste gå bort! Tips tack...

• Svar på tråden Blåbärsfläckar!!!
  • Prinsessan Tindra

Tack för alla tips. Jag vet inte hur jag ska tvätta den för jag vet inte riktigt vad det är för sorts tyg. Den är ju hemmasydd. Om ni orkar får ni gärna gå in i mitt galleri och titta på den under Tindrakollektionen. Kanske är lättare att ge tips då, det är den lila! Jag ska absolut köpa vanish eller tabort men nu är det stängt överallt så det är försent nu. Den ligger som sagt i blöt nu med medel på och fläcken har bytt färg men tror ni att jag ska slänga den i tvättmaskinen nu eller vänta tills imorgon när jag varit och handlat? Är det försent då?

• Prinsessan Tindra

Okej, tack så mycket! Jag hade aldrig hört talas om galltvål men det verkar vara bra att ha hemma. Bra att det funkar på gamla fläckar, det låter underbart Jag tar väl och tvättar den då och hoppas på det bästa.

• Prinsessan Tindra

clinan:

Självklart får du det

• Prinsessan Tindra

Nej tyvärr gick den inte bort men jag slängde ju in den i maskinen utan att ha haft på något medel. Det ska jag inte göra om igen! Jag ska köpa galltvål men har inte gjort det än. Visst gick det att få bort även gamla fläckar med det?

Svar på tråden Blåbärsfläckar!!!