• Anonym

Hand/fotsvett

Har alltid haft lite hand och fotsvett, men det har blivit såå mycket värre sen jag blev gravid. Är jättepinsamt och jobbigt. Någon annan? Vad kan man göra åt det?

• Svar på tråden Hand/fotsvett
  • Anonym (svettig)

Det är helt normalt att bli svettigare när man är gravid. DU har ju mer att släpa på och dessutom pumpar kroppen runt mer blod som försörjer ditt barn = pulsen går upp och kroppen anstränger sig mer = du blir svettigare

Har tyvärr inget tips om vad du kan göra, annat än att det går att operera hand/fotsvett men jag tror inte att det görs när man är gravid.

• Saki

Det finns en produk på Apoteket som heter "Absolut Torr", har du provat den? Den funkar!

• Anonym

Är så jobbbigt bara, nör jag är barfota kan det tom bli som små droppar på fötterna, känns jätteäckligt. Kan inte tänka mig att jag måste stå ut med detta hela sommaren.

• Anonym

Saki: Nej, den har jag inte provat, får nog göra det.

• Anonym (svettig)

Jag har alltid haft det här problemet men på mig sitter det mest under armarna. Har sedan puberteten fått svettfläckar under armarna och det är inte kul - jag vet. Jag måste alltid tänka på vad jag har för tröja på mig, får inte vara för tajt och helst svart, inte så kul i sommarvärmen. Ska oxå testa absolut torr, tack för tipset

• Anonym

svettig: Jag svettas inte så mycket under armarna, mest om händer och fötter. Måste nästan ha strumpor på mig, då svettas jag inte av någon anledning, men det är ju inte så roligt på sommaren. Pinsamt när man ska skaka hand med någon och det typ droppar om händerna nästan...

• Saki

Prova "Absolut Torr" båda två! Var dock noga med att följa instruktionerna, man måste t.ex. vara helt ren och torr om händer/fötter/armhålan innan man använder den. Ska verka under natten.

Svar på tråden Hand/fotsvett