• Anonym (undrar)

Vilket glidmedel är bäst!

Frågan säger väl sig självt genom rubriken men jag undrar om man ska ha vattenbaserat eller silikonbaserat?? Är det någon större skillnad??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-11 18:12:32:
    Det skiljde säg ju väldigt vad ni tyckte så jag tänkte jag köper en av varje & provar mig fram!!

• Svar på tråden Vilket glidmedel är bäst!
  • Anonym (min åsikt)

Vattenbaserade är väl ofta lite kladdigare och tjockare i konsistensen och har en tendens att torka efter ett tag. Silikonbaserade är mer som olja, tunnare och "halkigare", och torkar inte alls på samma sätt. Dock svårare att tvätta av sig efteråt. Personligen föredrar jag silikonbaserade, det blir som sagt inte lika kladdigt, men ger väldigt bra glid. Men det är nog en smaksak. Vore intressant att höra vad andra tycker. :)

• Anonym (Erfaren)

Pinsamt, javisst, provade..
    Provade, en oljig, fy vad kladdigt...Inge lyckat...
    Skulle stå på alla fyra efter en helkropps massage, tänkte kan ju ändå ta det när man mys ändå skall ha,Halkade ur säng, slog mej nästan illa..
    Ta vatten baserat, gärna med smak eller värme reglerat..

• Anonym (Tipsar)

Jag kan rekommendera Invit Class..
    Den är vattenbaserad och håller rätt ph balans som man själv har..
    Finns i flera olika lukter och "Smaker"
    Min favorit är Smultron..
    Funkar för alla sorters samlag..
    Den är inte speciellt kladdig och torkar heller inte ut..
    Varning för Durex Play Heat som man bla kan köpa på Apoteket...
    Den blir varm och det är INTE behagligt!!

• Alfonsina

Var på sk "sexparty" igår och vi fick då rådet att absolut inte använda värmereglerad olja som glidmedel. De som är ätbara massageoljor finns också i glidmedel, man ska alltså inte använda samma till båda områden.

Det absolut bästa var en helt silikonbaserad produkt, enligt henne då.

• Elviraspappa

prova att blanda klick med en siliconbaserad ,funkar skitbra

• Lina1979

Jobbar sedan 6 år med att sälja sexleksaker/hjälpmedel via homepartyn. Vilken typ av glimedel som är bäst beror på vad man vill ha, vad man ska ha den till och person.

Min absoluta favorit är siliconbaserat. Gillar inte vattenbaserat då jag tycker den torkar in för fort, men alla är olika!

• Anonym (Glider)

Olika preferenser. Här är mina:

Vaginalt samlag = silicon (som man kan väta upp lite med saliv om man håller på riktigt länge)

Analt samlag = vaselin som håller glidet i timmar om man tar en ordentlig klick.

• cutiee

Silikonbaserat, absolut! Rekommenderar en som heter X-man (eller liknande).

• Lina1979

Cutiee
    X-man är också min personliga favorit, men som det ser ut just nu kommer den att försvinna pga leveransproblem. Jättetråkigt!

• twentyone

Bäst vet jag inte men vad du gör och inte gör så köp inte apoteketes glidmedel. Värdelöst..blir klistirgt när det torkar. "Klick" heter den tror jag.

Jag har en som jag beställt från nätet...vet inte vad det är i men det torkar inte alls, och blir inte kladdig på händerna.eller klistrig. Den är mer "oljig".

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Svar på tråden Vilket glidmedel är bäst!