• Anonym (undrar)

Vilket glidmedel är bäst!

Frågan säger väl sig självt genom rubriken men jag undrar om man ska ha vattenbaserat eller silikonbaserat?? Är det någon större skillnad??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-11 18:12:32:
    Det skiljde säg ju väldigt vad ni tyckte så jag tänkte jag köper en av varje & provar mig fram!!

• Svar på tråden Vilket glidmedel är bäst!
  • Lina1979

Klick är vattenbaserad och torkar därför snabbare.
    Den du köpt på nätet låter som om det är siliconbaserat.

• cutiee

Lina1979

Hehe, man kanske ska köpa några flaskor och samla på sig

• Nello

Apoteket har en för 49:- som heter nåt med HEAT en blå flaska.
    Den är kanon o då har jag prvat en hel del...

• Lina1979

Cutiee
    Gör det fort isåfall, har sett att de flesta nätbutiker tagit bort den....

Nello
    Det är nog RFSUs Play du tänker på. Har inte provat deras HEAt, men deras vanliga var sådär, vattenbaserat.

• Nello

ja det stämmer nog att det var RFSU s Play Heat.

Vi hade ett tag en som vi köpte på lustgården som är oljebaserad tror jag...man får tråkiga fläckar på lakan som inet går bort o det slipper vi med den vi har nu, plus att den e billig...o jag tycker om den...

Man känner inte att man har glidmedel utan mer att man blir naturligt fuktig...

• kanchana

klick är jätte bra, lite kladdig bara. Heat är värdelöst. det blir varm o man tappar känseln!

• Anonym (pjur)

Lina 1979,
    Jag köpte en som hette pjur Woman på ett sexparty.. Vet du vilken jag menar?

• Nello

Kollade upp min Heat där hemma, det är DUREX som gör den o jag blir inte varm o tappar känslen. Men det e ju olika. :D

Pjur Woman har jag oxå provat, den var helt ok...

Jag håller mig till min Play Heat by DUREX, den rockar min världe *asg*

• Anonym (pjur)

pjur Woman innehåller väl inte spermiedödande medel??
    Nån som vet det?

• Nello

det tror jag inte...men inte hundra

• Anonym (pjur)

Jag har försökt läsa på flaskan... Men är ju såå dålig på engelska. Vore ju inge kul alls om man annvänder den när man försöker bli gravid och så förstör den chanserna..

• Anonym

Tycker olja funkar bäst... brukar köpa dush o badolja (oparfymerad) från apoteket, blir fantastiskt bra glid
    Är ingen fantast av vanligt glidmedel.

• Lina1979

Pjur
    Du behöver inte vara orolig, Pjur innehåller inte spermiedödande medel! Inget glidmedel som säljs på homepartyn och nätet är spermiedödande.

Nello
    Just det, är Durex inte RFSU! HAde den bara ett kort tag, men jag visste att det var något bekant.

• Anonym (pjur)

Åhh tack Lina1979, då kan jag vara lugn! Vore just snyggt om man använder spermiedödande glidmedel när man kämpar för att få bebis..

Svar på tråden Vilket glidmedel är bäst!