• Dinturiel

Nagellack som lossnar

Har ett litet problem när det gäller mina naglar och nagellack. Det lossnar efter första gången jag tvättar händerna. Så målar jag naglarna om morgonen, så har nagellacken flagnat av till kvällen.

Någon mer med samma problem, och som har nått tips till hur jag kan få det att sitta längre? Fick förslaget att dra en nagelfil över naglarna innan jag lägger på lacket, men det funkar inte heller.
    Så, finns det någon som kan hjälpa mig? Skulle så gärna vilja ha sommarfina målade naglar

• Svar på tråden Nagellack som lossnar
  • Mumin

Tycker att det skiljer jättemycket från lack till lack. Jag har provat 1000 sorter känns det som... Nu senast ett Nivea-lack som enligt expediten skulle sitta som berget, ha, det flagnade efter en halv dag. Har också ett snabbtorkande från Maybelline som inte heller är bra, flagnar efter en dag.
    Jag har ett annat från Maybelline, Ultra strong Pastel Strenghtener with diamond powder och det är det enda som suttit bra på länge. Det kan jag ha upp till en vecka!

After all... tomorrow is another day.
  • lindaiv

Rimmel är faktiskt bra trots "budget". Lumene.. är oxå bra.

Använd ett topcoat/ överlack oxå. sen är det ju bra å måla 2 varv oxå, om man vill ha lacket mer än ett par dar....!!!

...bara längtar efter en liten( som givetvis blir stor oxå
  • Bast

Jag tycker att det hänger på både underlag och topplack!
    Allra bäst sitter lacket om man har ett "klistrigt" underlack på ordentligt rena och torra naglar. Själv använder jag Mavala basecoat. Sedan kör jag två lager färgat nagellack och över det ett lager med Trind 7 days top-coat som kan förbättras någon gång.
    När jag har gjort så här så sitter till och med Isadoras annars värdelösa nagellack riktigt skapligt!

Nu har jag inte haft tid och göra allt det där, men Niveas "45-sekunders" nagellack är ganska okej.

• milimina

jag har problem med alla lack, de släpper precis som för dej. när jag gjorde förstärkningarna till bröllopet (för att försäkra mej om att de skulle hålla och inte brytas av) så påpekade t o m nageltjejen det när jag fräschade till dem dagen innan. men en del har helt enkelt "oljigare" naglar än andra, och jag tillhör dem. det är naglarna i sej som gör att lacket inte fäster, så jag orkar sällan bry mej om att lacka, om det inte är till något speciellt.

tricket med att fila ytan kan göra att det håller upp till tre dagar innan det börjar släppa, men sen lossnar det obönhörligt.

• Mumin
    Bast skrev 2006-06-11 20:39:13 följande:
    Jag tycker att det hänger på både underlag och topplack! Allra bäst sitter lacket om man har ett "klistrigt" underlack på ordentligt rena och torra naglar. Själv använder jag Mavala basecoat. Sedan kör jag två lager färgat nagellack och över det ett lager med Trind 7 days top-coat som kan förbättras någon gång. När jag har gjort så här så sitter till och med Isadoras annars värdelösa nagellack riktigt skapligt!Nu har jag inte haft tid och göra allt det där, men Niveas "45-sekunders" nagellack är ganska okej.
    Detta ska jag ta till mig! Jag älskar att ha målade naglar men använder aldrig varken över- eller underlack. Ska shoppa nästa gång jag är i stan. Finns dessa på Kicks och liknande eller?
    After all... tomorrow is another day.
  • Bast

Mumin, rubbet finns på Kicks! Överlacket är inköpt för att "tåla att bli överkört av en bulldozer" och är bra, fast jag bättrar på efter typ 4-5 dagar, även om det heter "7 days"!

• Dinturiel

Oj, tack så mycket för alla svar. Ska ta till mig detta så får vi se hur det går

Svar på tråden Nagellack som lossnar