• MajaLarsson

Celvin/Kelvin??

vilken stavning gillar du bäst?

Celvin
    lr
    Kelvin??

å en till fråga...
    kan man ha Freddus som mellan-namn??
    mina bröder heter Fredrik å Linus å kan ej välja nåt utav dom namnen utan vill ha med båda på nåt vänster...
    sambon väljer ett från sin familj å jag ett från min familj... min första son heter som sin morfar å nu vill jag ha från mina bröder...

funkar freddus?? lr har ni nåt annat bra förslag på en blandning av dom två namnen??!

• Svar på tråden Celvin/Kelvin??
  • Lola Jämtland

Ska det uttalas med K så föredrar jag Kelvin.

Annars blir det ju S-ljud...Selvin typ....

• Filippinan

Jag tycker inte om namnet alls men om det måste bli just det så är K finast. Freddus är inte heller så fint... Sorry men du frågade.

• MajaLarsson

oki, tack!
    jag tänker mer på calvin, fast med e... å det uttalas ju som k!

vad tycker du om freddus då?? alltså egentligen inte "finhetsgraden" utan bara om det funkar som mellan namn?!

• ommseif

enligt svenska stavning o uttals "regler" så tror man ju att Celvin uttalas Selvin
    ....
    så tycker också att
    Kelvin är bättre !

• Filippinan

Annars kan du ju ta Farenheit eller Celcius som mellannamn

• Dixie

Celvin och Kelvin uttalas ju olika, så det beror ju på vilket namn ni tycker är finast, av de två hade jag valt Kelvin - eller ännu hellre Melvin!
    Freddus som andranamn låte lite konstigt, tyvärr.....

• MajaLarsson

filippinan: helt lugnt, det e juh mitt barn som ska ha namnet så alla måste inte gilla det såklart!

• MajaLarsson

ommseif:
    misstänkte faktiskt att det va så... tycker kelvin är så likt kevin som min "plastlillebror" heter...

• MajaLarsson

filippinan:
    förstår inte riktigt... hur blir dom namnen en balndning av fredrik å linus??

Svar på tråden Celvin/Kelvin??