Inlägg från: Linda1976 |Visa alla inlägg
  • Linda1976

Egengjord linsvätska?

O herregud??? Snälla ts är du klok?? (förlåt). Du har TVÅ ögon, de växer inte ut igen om nåt händer, och även en lindrig infektion är allt annat än roligt, speciellt i sommarvärmen.

GLÖM allt vad egengjord vätska heter!! Det är inget som rengör och dödar bakterier! Släng linserna istället och använd glasögon så länge!

/Linda, optikerassistent

// Linda - faktafanatiker och språkpolis.
  • Linda1976

Bor du i Göteborg så kan jag DONERA linsvätska till dig!

• Linda1976
    Nennie28 skrev 2006-06-11 22:29:37 följande:
    Det är nog ingen fara att göra så någon gång ibland.. Jag har haft mina linser i enbart vatten ibland då jag har glömt att ta med linsvätska då jag ska sola t.ex.Det borde ju vara samma sak som att få vatten i ögonen..
    Nej, det är verkligen inte samma sak! Får du vatten i ögonen SKA man ta ut linserna och sköja med linsvätska. I vårt vanliga kranvatten finns amöbor som kan få fäste och orska rejäla problem.

Jag sitter och blir helt förstummad - är ni verkligen inte mer rädda om era ögon än såhär?
  • Linda1976
    Vem vet skrev 2006-06-11 22:35:11 följande:
    finns det ingen linsvätska på apoteket?
    Jo, det finns det! Jag minns inte vilka sorter de har, men vilken som är ju bättre än ingen!
  • Linda1976

Jag säger det igen: INTE VATTEN!!!!!! Åk till ett jouröppet apotek istället och köp linsvätska där!

• Linda1976

Jaja, hur som helst - jag skulle hellre slänga linserna än lägga dem i vatten oavsett!
    Man har bara 2 ögon, och utan dem blir det lätt jobbigt...

Gonatt på er

//Linda, optikerassistent

• Linda1976

Av 2 onda ting - ja, det är 100 ggr bättre att sova med linserna, än lägga dem i vatten!

Svar på tråden Egengjord linsvätska?