• imp

välja valp/hund

hur gjorde ni när ni valde er valp/hund.

valde ni den livligaste i kullen, den blygaste, den största minsta. eller den som kom först fram till er.

tror det är månmga som går o funderar på att skaffa valp /hund dela mer er av era erfarenheter.

• Svar på tråden välja valp/hund
  • Marielle 84

Jag valde ut direkt från födseln, sen när jag hämtade honom så var han den som kom först fram till mig, så det var lite kul :)

I dagsläget hade jag valt den som var lugnast

• Crappy

Fråga uppfödaren om valparnas personligheter. Uppfödaren har sett valparna dagligen i 8 veckor och har därför mest koll. Det kan hända att en valp som brukar vara livligast är trött när man träffar dem.

Jag brukar samråda med uppfödaren men i slutändan är det magkännslan som styr.

• Milva

Jag valde den som hade lägst rang ibland kullsyskonen, detta för att vi hade mycket problem med vår gamla hund som var "ledarvalpen", han var så envis och kaxig... Sen om det hade med det att göra kan ju inte bevisas men eftersom Texas är En Jack russel, som redan är envis som synden så kändes det bra att välja en lite mer "hunsad" valp

Emma

• lena ekman

Uppfödaren valde åt mig och så kommer jag göra nästa gång också. Det är de som känner hundarna bäst och är man bara ärlig om sig själv när man pratar med uppfödarna så är jag övertygad om att de är bäst lämpade att välja.

Svar på tråden välja valp/hund