• pelagonia

Mammakläder på H&M, Lindex och Kappahl ??

Hej !

Någon som har nyligen handlat mammakläder i dessa affärer ?

Var ni nöjda ? Vad handlade ni ?

Mamma i December !
  • Svar på tråden Mammakläder på H&M, Lindex och Kappahl ??
  • Gnussan

Av dessa butiker har jag bara handlat i H&M och Lindex, inte KappAhl. Jag gillar H&M's kläder mer, det enda bättre som Lindex hade var några toppar som var hemskt sköna. H&M är ju billigt och har rätt bra modegrejer. Man kan köpa mer för mindre pengar där.

• CeeJay

Handlade nästan alla mina mammakläder på H&M och var jättenöjd. Vissa plagg kan jag faktiskt använda även efter graviditeten och då inte bara för att magen fortf är stor utan för att de är snygga. Sen finns det ju inte så himla mycket att välja på ändå - men mitt tips är ju att köpa några bas-byxor och sen variera med fler toppar

• Kyoko

Ha köpt gravidbyxor på både H&M och Lindex. 3 par tightsliknande från H&M som jag nästan bor i för 198:-kr använder de nästan varje dag. Ett par från Lindex som är lite snyggare mer kostymliknande byxa som jag nästan aldrig använder för att de bara åker ner för magen hela tiden. Vet inte om det bara är en tillfällighet eller om det är någon skillnad. Ja just ja så köpte jag ett par mammasnickisar på H&M som är för sköna - de är lite lägre i midjan så de känns inte så där klumpiga som det kan göra ibland med snickisar.

• milimina

jag har köpt nästan alla mina mammakläder på hm och tycker de har bra sortiment! lindex gillar jag inte alls, främst för att jag tycker de har konstiga och fula mammakläder och delvis för att de bara har upp till storlek large (och vi andra då?). kappahl har bara byxor men jag har köpt ett par svarta och ett par jeans som är jättesköna och snygga. de sitter bättre än hm's jeans men är lite dyrare.

• anna gottegris

Hejsan!
    Jag köpte mig en klänning idag på H&M som blir skön i sommarvärmen. Den kostade bara 149kr och är brun i färgen. Den kan jag växa i under sommaren. :) Hittade ett par fina blå linnebyxor där för några veckor sen också, de har jag använt massor. De är supersköna.

• Millivanilli

Har köpt ett par snygga blå mammajeans på Lindex, som ser ut som helt vanliga jeans om man har något över som döljer magen. Sen hittade jag trekvartsbyxor på hm på rea och köpte ett par svarta och ett par vita. Så nu lär jag klara mig ett tag.

• Stumpan82

Jag köpte mammakläder på lindex och dom höll inte mer än en månad och sen var det bara att reklamera dom...
    så Hm har dom bästa kläderna som håller

• Jesster

Är du storbystad så får du problem att hitta toppar, speciellt på Lindex. De har förstått att magen växer på gravida kvinnor men att brösten även kan bli stora har de fullständigt missat.

Synd, för Lindex har snygga toppar.
    Själv har jag köpt det mest HM. Basic-topparna är jättesköna.

• Borbuleta

KappAhl har BARA byxor och då mest jeans, långa. På KappAhl hittade jag en strandklänning i vitt med blått blommönster på som kommer användas i sommar, enkel och fin. Fanns i svart-vitt också. 239:-.
    Lindex tycker jag hade trist sortiment med massa muddar och volanger som jag aldrig ens tittat åt om jag inte varit förpassad till dessa fåtalet plagg.
    H&M är OK, funkar i basen, besvikelse var att det var utplockat i storlekarna och mest hängde S och XS kvar... Deras solklänning ser så skön ut i trikå men finns i svart (vem vill ha det i värmen) och chockrosa som inte passar mig alls.
    Får göra ett nytt försök om några dagar och se om jag hittar mer i andra H&M-butiker.

• låle

jag köpte mina kläder på HM dom passade mig alldeles utmärkt.

• anna gottegris

Jag håller med dig Borbuleta att det känns rätt så utplockat i sortimentet hos H&M. Mycket XS, S och XL, jag vill ha M och det var lite svårt att hitta. Tar de inte in fler storlekar när de tar slut? Eller måste man vara ute i god tid?
    När det gäller jeans och byxor som går att använda året om så borde det ju verkligen komma in nya storlekar kontinuerligt tycker jag.
    Jag trodde inte att det skulle vara så svårt att hitta mammakläder! Som tur är så har jag en toppensvägerska som nyligen varit gravid och lämnat över en del kläder åt mig.

• Tigger is a she

Jag har inte köpt så mycket mammakläder, men det jag köpt var från H&M.

Var uppmärksam på deras jeans. Jag köpte en jeanskjol, med svart töjbar "mudd" över magen. På mig skar kanten mellan jeanstyget och mudden in i magen. Det känns inte så mycket i början, men blir värre efter ett tag, speciellt om man sitter ned.

• Borbuleta

Anna gottegris:
    Förra gången jag var gravid var det vinter och sååå mycket enklare. Synd att det inte går att planera in de små liven... Då var det jeans och ett par finbyxor som räckte plus att en trikåklänning funkade hela vägen.
    Nu känns det som om jag måste ha mycket mer kläder, shorts (finns knappt inte...), kjolar, bikini el baddräkt plus allt det vanliga eftersom termometern kan växla från 15-30 grader och det dessutom kan regna...
    Varför tror dom att man vill bli så himla puttinuttig med volanger och spetsar med konstiga blommönster bara för att jag är gravid???
    Trött...

• pelagonia

Hej !

Tack för alla era svar.

Var på H&Ms men hittade inte mycket. Köpte ett par svarta mammabyxor som byxbenen går till strax nedför knäna..Jätte sköna, skall köpa lite toppar oxå. Hörde att det finns bra mammakläder på polarn o pyret oxå. Skall till ett annat köpcentrum i morgon och kika lite mer på H&M och polar och pyret.
    Vill gärna även hitta någon långkjol och lång kläning till sommaren...

Ha det bra.

Mamma i December !
  • isa275

vilken vecka var ni i när ni började ha mammakläder? Jag är i vecka 14 och har världens svullmage, och kan inte knäppa översta knappen på jeansen längre..ja helt ärligt passar inga av mina byxor längre, de trycker obekvämt på magen. Jag kollade på HM idag, men där fanns ju ingenting- väldigt utplockat och de plagg jag provade var för stora...svårt att va så här i mellanperiod!

• elso

jag vill rekomendera gina tricot! har nästan inte hittat någonting på lindex eller hm:s mamma-avdelningar men så kom jag på att Gina tricot har väldigt mycket långa linnen och tröjor, de är helt perfekt för magen! det behöver inte alltid vara mamma-avdelningar

• Barnängeln

Är supernöjd med mina jeans som jag köpte på lindex. Har haft dom hela våren. Jättesköna! Lite varma att ha nu bara.. Hehe. Annars har jag längre linnen som är töjbara från JC och mjuka klänningar just nu.

• Elsi

Jag har köpt alla mina mammakläder på Polarn och Pyret och några plagg på HM och Top Shop. Är jättenöjd med det jag köpt från Polarn. Har inte hittat något snyggt på Lindex eller Kapp Ahl men smaken är ju olika...

• LizLiz76

Jag är inte mkt för mammakläder, köpt rätt mkt vanliga kläder med olika lösa midjelösningar MEN nu har jag hittat ett par skitsnygga korta byxor i HM Mama, skulle nog kalla dem för 'safari-byxor', beiga, jättesköna med extremt låg midja så att magen får plats. Kostar 198, finns också i svart.

Svar på tråden Mammakläder på H&M, Lindex och Kappahl ??