Inlägg från: Diana och Thea |Visa alla inlägg
  • Diana och Thea

Mötesplats för alla Bugaboo-fans del V

Ny här i tråden och har en fråga.
    Vi köpte en Bugaboo Cameleon från Babytrader i Holland för ca 5 månader sedan. Nu är det ett av hjulen som inte går att pumpa. Luften bara pyser ut. Vi har bytt innerslang men det har ej hjälpt. Det verkar som ngt är fel på hjulet. Någon som har liknande erfarenhet? Jag har mailat till Babytrader vid flera tillfällen under 2 veckor utan att få svar från dem.
    Nu sitter jag lite på pottan. Garantin gäller ju fortfarande men utan ett fungerande hjul så kan vi inte använda vagnen. Visst kan jag köpa ett nytt hjul med det känns ju rätt drygt då jag inte behöver det egentligen.

Var till Bonti och frågade och de sa att de kunde sälja mig ett hjul men inte ge den för jag inte köpt vagnen där de hade ingen aning vad som var fel de trodde att det kunde vara ngt som var trasigt innuti.

Men är det någon i denna kunniga tråd som vet vad det kan vara för fel? Vi har även bytt ventil pluppen (den svarta) men det är fortfarande samma sak.

• Diana och Thea

Muppsan: OJ vad kul!!! Spännande. Vilken färg blir det för er?

• Diana och Thea

Muppsan: Vi bytte ju vagn när Thea var bara 2 månader och velade också mellan Gecko och Cameleon. Svårt det där men ni har gjort rätt val ang vagnmärke iaf!

• Diana och Thea

AussieLotta: Vi har haft en Teutonia Fun och den kan jag inte rekomendera alls.
    Klumpig och fjädringen är obefintlig. Vagnen drar lätt åt ett håll (gärna höger) och sittdelen är mycket mindre på en Fun än på en Bugaboo Cameleon.
    Vi var först inen på en Cameleon men pga priset så köpte vi en FUN men sen så ångrade vi oss gick back på affären och köpte en Bugaboo. Lätt att vara efterklok. Jag läsete ju i denan tråd före inköpet av Fun men av ngn anledning så blev jag övertalad av en väninna som ansåg att Bugaboo inte var en vagn att ha i Sverige.

• Diana och Thea

futura: Ååååh härligt. Var köpte ni vagnen?

• Diana och Thea

Charlie Bravo: Ja absolut, Modi har allt som en barnvagn ska ha. Köp en sån absolut, du lär bli otroligt nöjd som alla andra MODI ägare

• Diana och Thea

farfallina: Charlie Bravo har frågat samma sak tidigare i denna tråd. Han vill väl skapa ngn sorts debatt. Jag vill iaf inte ge honom det.

• Diana och Thea

Charlie Bravo: VEM klagar på Bugaboo?? Du frågar ju ngt som är så befängt 99,9% av alla Bugaboo ägare är nöjda till skillnad från MODI som har siffror fast tvärtom 99% är missnöjda.
    Att jämföra en vagn för 1500 med en som kostar 8700 är ju knäppt. Ingen påstår att Buagbboo är bäst men du jämför ju på ytterligheterna och då känns ditt inlägg helt knäppt. Hade du sagt att du valde mellan en UJ och Bugaboo hade du varit trovärdig men det känsn som du vill skapa en debatt i ämnet. Så lägg ner. Ingen här orkar.....

• Diana och Thea

anni83: Kolla så dom svarta delarna som sitter fast på vagnen sitter åt rätt håll. Annars snärtar sufletten tillbaka Good luck.

• Diana och Thea

Laura2006: Den vagnen ser ju ut som en godis bit. Vad kostar den?

• Diana och Thea

miafelix: Näe har inte sett ngn som vill sälja. Ska själv oxå köpa en åkpåse. Nu är det ju så kyligt att man kan börja använda den. Så vi ska väl ge oss in till stan idag och köpa en.

• Diana och Thea

miafelix: Jaha ser att du bor i Nynäshamn. Kanske långt att åka bara för en åkpåse. För bugaboo säljs inte där?

• Diana och Thea

miafelix: Ja dyrt. Men jag har gjort misstagen EN gång att köpa en Teutonia FUN ist för Bugaboo när Thea föddes sen så gick jag back såklart när jag sålde så det gör jag inte om och bryr mig inte om priset. Tänkte vänta till barnbidraget först men det blev ju kyligt snabbare än jag trodde.

Det som grämer mig mest var att jag o sambon var på BArnbutiken och de rekomenderade Bugaboo framför Fun men lyssnade jag Nääääääääe.....SNÅLJÅPEN *asg*

• Diana och Thea

helt OT men hur citerar man sådär?

• Diana och Thea

Fru indosaurie: ROSA eller SAND. Måste ringa först o kolla om de rosa har kommit in ännu. Vill prova hur det ser ut. Vi har ju sand bas och sand fleece men har även rosa fleece.
    Om jag köper rosa så måste jag ha antingen rosa ellr sand hela vintern. Men det kan jag kanske stå ut med o köpa en ny färg i vår sedan

• Diana och Thea

amme81: Men guuud vilket bemötande??? Man tvättar fleecen med minimalt med tvättmedel (typ 1/10 del av vad man vanligt har och INGET sköljmedel) och när maskinen har centrufigerat så är den torr.

Svar på tråden Mötesplats för alla Bugaboo-fans del V