• Annastar

Vecka 27.Hur mår ni, hur mkt känner ni?

Hej tjejer.
    Ja idag ahr jag gått in i vecka 27. Hur mår ni andra som är i denna vecka ?(eller hur mådde ni som varit där)Hur mkt känner ni av eran bebis?Har ni gått upp mkt i vikt? Ja det e väl dom frågorna jag vill ha svar på
    Jag mår bra, förutom lite ont i svanken ibland. Jag har väl kännt bebis hyffsat mkt varje dag..dock bara buffar, har moderkakan i framvägg.Men nu i helgen o fortfarande e rörelserna VÄLDIGT diffusa...vet inte ens om det LILLA jag känner e bebisen eller nåt annat. Det e jobbigt då man i alla fall är van att känna den varje dag. Behöver jagavra orolig, eller har den en viloperiod? tycker magen känns mjukare oxå...
    Man blir ju lätt orolig o vill kanske inte ringa bm hela tiden.
    Ja står fortfarande på min inskrivningsvikt..tom 1 kg under. gick ner 4 kg i början o har alltså gått upp 3 av dom. Visst, jag e överviktig så för min del behöver jag inte gå upp i vikt, men man SKA ju gå upp...då bebis o moderkaka o allt väger. Men händer nada på vågen här..nojjig för det med...puh,
    Hoppas nån orkar svara på frågorna iaf

• Svar på tråden Vecka 27.Hur mår ni, hur mkt känner ni?
  • Laddad

Jag är i v 27. Har gått upp ca 5 kilo och jag känner av bebisen varje dag nästan hela tiden. Visst tar den rast ibland, men när den väl är vaken är det en himla aktivitet i magen.

Jag har börjat bli väldigt trött i rygg och även magen känns som att den behöver vila ibland. Speciellt om jag har suttit eller gått mycket. Men det är väl bara att bita ihop antar jag.

Tror nog inte att du behöver vara orolig för att det känns mindre nu. Den kan ju ha lagt sig i en position där det inte känns så mycket när den sparkar.

• lindislinda1

Hej!

Jag har igår gått in i v 28 och jag tror det är väldigt olika hur mycket man känner av den lilla.

Har också moderkakan i framvägg men ganska långt ner, men har känt av lill tjejen väldigt mycket sen v 20. Som sagt var det verkar vara väldigt olika från person till person.

Har gått upp 8 kg känns inta alls mycket med tanke på att mina kläder funkar fortfarande och det ska tydligen vara normalt för denna vecka, men visst gå upp i vikt har jag aldrig gillat och nu känns det ännu jobbigare som att jag inte kan träna normalt pga foglossning endat simmning funkar. Får väll hålla igen lite i sommar på det goda.
    Ser ifram emot den dagen jag kan börja träna igen!

Ha det så bra och lycka till/Linda

• PellePlutt81

En till i vecka 27. Jag känner bebisen på ett annorlunda sätt nu för tiden förut var det riktiga sparkar där man kände en viss punkt i magen.. Nu är den lite större så det blir mera buffar o knuffar o lite sparkar oxå.
    Har gått upp 3-4 kg men bebisen växer som den ska enligt sf-måttet. Försöker träna lite men får ganska lätt sammadragningar som e jätte obekväma + ont i svanken..
    Tyvär kan jag inte hjälpa dig med din sista fråga där. jag känner ngt varje dag.. men har livmodern på bakvägg.

• shangri la

jo jag har den erfarenheten.. började att känna i v.24 pga. moderkaka i framvägg..

är i v.30 idag och känner vääääldigt lite! extremt lite. jag ska dricka ett iskallt glas vatten nu o se om det händer nåt. annars ringer jag förlossningen. bättre en gång för mkt än för lite. känner mig lite orolig faktiskt.. så du är inte ensam.

känner du lite just idag eller har det varit så hela tiden?

• Annastar

shangri la : berätta gärna vad dom sa sen/hur det gick!

Ja har ju kännt av den lille varje dag nästan sen vecka 21...me bara buffar...Sen nu i helgen har det varit ännu mer diffusa rörelser..precis som den e skit seg där inne...om den baar petar på mej. Och nu idag har jag kännt INGENTING. Druckit kallt, ätit isglass..inget får fart på den...

• PellePlutt81

Ring förlossningen om du är orolig.. Eller titta förbi hos din BM.

• baltasar

Hej!
    Jag går in i vecka 27 imorgon. Har totalr gått upp 9 kilo, gick upp fem kilo första månaden! Slutar plugget imorgon och det är tur för allt sittande vid datorn har gett mig en outhärdlig smärta i ryggen och i magen. Försöker vara positiv och se det som träning för förlossning, att koncentrera sig i smärta... Efter skolan imorgon skall jag bara vila fram till BF den 19e september, det skall bli härligt!

Jag har också moderkakan i framväggen och vissa dagar känner jag regelrätta sparkar medan andra dagar mer bara som bebin kittlar mig. Tror inte du behöver oroa dig, försök hitta på något kul, tänk på något annat ett tag så kanske du blir överraskad! Det känns mindre när man verkligen känner efter.

• Lillskruttan

Här är en till som är i v.27. Jag väntar inte bara en bebis utan tvillingar vilket är jättespännande! Jag har gått upp 4,5 kg, inte speciellt mycket med andra ord. När jag väntade min dotter hade jag gått upp mer än dubbelt så mycket när jag var i samma vecka...å nu är de ju två dessutom. Men magen växer så det knakar, hade ett SF-mått på 31 cm förra veckan.
    Jag mår sådär. Har mycket tyngdkänsla i magen, underlivet och även bakåt mot tarmarna. Är sjukskriven sedan några veckor tillbaka. Vill ju inte att bebisarna ska komma alldeles för tidigt.
    Jag har en moderkaka i framvägg och en i bakvägg vilket gör en jättestor skillnad på hur jag känner bebisarna. Den ena känner jag jätteväl, den sparkar hårt och jag kan känna när den rör sig. Den andre känner jag inte av alls lika mycket. Jag tror att moderkakans placering kan ha väldigt stor betydelse.
    Lycka till med bebben!

• shangri la

annastar-det gick bra på förlossningen.. väl där lyssnade de till hjärtat och förstås började skruttisen att sparka.. fick även se på ul o allt såg bra ut
    anledningen till att den inte sparkar så mkt är att den ligger tvärt över magen, med benen framför ansiktet, så det blir lite svårt att röra sig.. sen så dämpar moderkakan mkt..

.. men idag har jag kännt jättemkt får helt enkelt acceptera det faktum att jag har en LUGN bebis!

• Annastar

Jag var oxå inne igår för de ville kolla upp bebis då ja ringt o förklarat läget. e gjorde ctg (heter de så?) o jag fick ligga med det en halvtimme då d mätte barnets hjärtljud rörelser o sammandragningar. fick även göra Ul o alt var bra!! fick mej ett par bufar när jag låg där men såg oxå att den rör sej en del utan att jag känner det. så glad att det va bra med den..o din oxå för den delen

• lia76

Jag gick in i v27 i lördags.
    Känner min bäbis i stort sett hela tiden,
    när jag håller mej lugn.
    Så länge jag går så är h*n lugn.
    Men sätter jag mej ner,
    lägger mej eller står stilla,
    då vill h*n att jag ska börja röra på mej igen hihi
    Syns mycket på utsidan av magen hur h*n buffar där inne.
    Vänder, vrider på sej, gör kullerbyttor.
    Snart har h*n ingen plats längre

Har haft lite halsbränna när jag ska sova.
    Vaknat med illamående på natten...
    inte varje natt, men har väl skett 2 ggr denna vecka iallafall.

Har ont av foglossningen.
    Inte så jätte allvarligt. ¨
    Mest när jag ska kliva upp.
    Men när jag gått lite och mjukat upp lederna så känns det bättre.

Jag har gått upp massor i vikt.
    Totalt 13kg
    Har magbild i mitt galleri om ni vill kika på min kula hihi

• Jan och Anna

va läskigt det var att läsa ditt inlägg. Kunde lika gärna ha varit jag som skrev det!!!

Fast nu ett par dagar har jag kännt bebis jättemycket. Speciellt på förmiddagarna Känns superbra. Ska in på ultraljud i mitten av juli så det känns skönt!

Svar på tråden Vecka 27.Hur mår ni, hur mkt känner ni?