• Marie1978

Kissar mycket mindre...

Min snart 8 veckor gamla son kissar mycket mindre, hittills idag nästan ingenting alls, nu när det är varmt. Jag har försökt amma honom oftare än vanligt idag, med 1 timme som längst mellan amningarna.
    Jag vet ju att man själv kissar mindre när det är varmt, men bör jag amma honom ännu oftare, får han för lite vätska i sig?

Kan tillägga att han är väldigt slö idag men äter ganska glupskt när jag ger honom bröstet.

• Svar på tråden Kissar mycket mindre...
  • HumDis

Amma så ofta du kan få honom att ta bröstet! Se även till att han är sval och bara har en blöja på sig.

/ HumDis
  • Skusan

Ja precis, amma mer, om det så bara är för 2 minuter så har han ju druckit lite och det är ju det viktigaste. Ta av honom kläderna och lägg honom på en filt m ett lakan över och ligg och fläkta honom med en tidning, är han ordentligt varm/svettig så ta och fukta en tvättlapp och stryk honom över kroppen med.

• Marie1978

Tack för tipsen! Nu har han kissat.
    Inte så lätt att kyla ner dem bara när man själv är så het och klibbig...

• Skusan

Marie - Annars kan du kliva in och ta en dusch med honom, så blir ni båda avsvalkade! Praktiseras här hemma, ananrs skulle jag nog svimma, och Lova med mig.... Idag var värre, och det ska visst bli ännu varmare... *voine voine*

Svar på tråden Kissar mycket mindre...