• Anonym (usel)

HJälp mig hitta tillbaka till sexlivet med min man!

Vill bara skriva av mig om något som bryter ner mig jättemycket.
    Jag har en fruktansvärt ojämn sexlust. Jag försöker se ett mönster och det jag ser gör mig livrädd. Jag har haft flera långvariga o seriösa förhållanden och i början av vart och ett har jag varit lite av en sexgudinna. Med tiden har jag (i varje förhållande, hur olika partnern än är!) tappat lusten mer och mer. Efter kanske ett år, två år, har jag mycket mindre lust.

Och då blir det en ond cirkel. Nånstans där börjar pojkvännen, det kommer som ett brev på posten, klaga över att vi inte har sex lika ofta som vi hade i början. Jag vet snart inte vad som kommer först: hans kommentar eller min ångest över att han snart kommer säga det. Men det händer varje gång. Tecknen kommer. Det klagas. Killen blir besviken. Jag tappar lusten. Killen mer besviken. Jag tappar ännu mera lusten.

Vill inflika att jag efter ett tag inte alls tappat lusten rent fysiskt, utan jag börjar istället projicera sex på andra killar, såna som inte känns lika krävande. Jag har lätt för att få killar och lätt för att ha sex i början alltså.

Så kanske fem eller sex förhållanden körs i botten på grund av det här, varav min senaste ex var en verklig förlust! Jag älskade honom över allt annat men snart blev det en omöjlighet att ha sex. Det gick ett år utan på slutet. Kunde inte, kände mig våldtagen när vi skulle försöka. Han hade tålamod. Men jag tappade lusten inför honom!
    När det tagit slut hade jag sex - mycket sex- igen, med andra. det verkar som om det är det enda sättet för mig.
    Jag kan inte ha både sex och riktig vänskaplig närhet?! Jag vet inte.
    Men det var så deprimerande. Jag hade verkligen velat ha lusten tillbaka för mitt ex och var skitledsen att det måste ta slut. Fyfan vad orättvist. Jag försökte få upp lusten inför honom men när ämnet väl blivit ett ämne, något att snacka om, så verkar det som om jag drabbas av en psykisk spärr. Jag hade som sagt två eller tre lösare relationer strax efter det tog slut och sexet car som vanligt grymt just då. Han stod kvar undrandes vad det var för fel på honom. Men det var inget fel. Det är mig det är fel på. Så inihelvetefel.

Sen träffar jag min nuvarande man. Vi är då i övre 20årsåldern och jag är grymt bränd av mina bittra efarenheter av att tappa lusten. Jag kanske tänker extra mycket på det den här gången. Det blir jätteviktigt att det inte finns några konstigheter med sexet nu. Och vi klickar perfekt. Vi verkar fysiskt som gjorda för varandra och vi har sex varje dag, vi åtrår varandra fantastiskt mycket. Det verkar inte kunna ta slut, det finns en god marginal. Vi är inte lika kompatibla som vänner men just då tänker jag bara att det som inte får hända är just att jag tappar lusten inför honom! Och det verkar helt otroligt att jag skulle göra det. Varenda centimeter av honom är som en upphetsande trigger.

Men nu har fyra år gått, vi har barn ihop. Och gissa vad? Jo, vi har knappt haft ett enda samlag på över ett år!!! Nu håller det inte längre. Jag har samma panik jag hade senast. Jag ser honom gå ifrån mig, han pratar om horor nu. Blir det inget inom en vecka så blir det kanske bara betalsex för honom. Han vill egentligen inte skiljas, vi har det bra annars. Så anklagar han mig. Varför i hela världen kommer jag med ursäkt efter ursäkt??? Varför så bra i början, men så asexuell nu??? Alltså, han har väntat i ett år!

Jag har panik. Nu har min man, pappan till mitt barn, sagt att han nog inte kan leva med mig längre. Han behöver sex och jag kan inte ge det till honom. Och trots det så känner jag ju ibland lust, bara det att jag klarar inte kraven! Jag klarar inte att glida ner i sängen med förväntningar om att nu ska det ske. Ju längre sen det hände, desto högre förväntningar. Inget kan ta bort dem. Ju mer läskig romantik och ju mer bubbelbad och rosa skimmer och påtumanhand, ju mer panik får jag. Ju mer familjerådgivning och lama försök till att väcka lusten, ju större blir spärren. Ett tag kunde jag fortfarande runka av honom *ursäkta att jag är grov* men nu känns det bara vidrigt och främmande. Jag vill bara sova på kvällarna. Vad ska jag göra????????

Jag behöver alla råd och tips och liknande berättelser. Just nu känns det så hemskt. Jag förstår min man, jag är världens sämsta älskarinna. Det värsta är att om vi gör slut kommer jag hitta en annan och upprepa samma skit igen. Hur kan det brytas?

• Svar på tråden HJälp mig hitta tillbaka till sexlivet med min man!
  • Anonym (usel)

*undrar om det var fel tid att skapa en tråd?*

• Anonym (me too)

Hej

Usch jag har det precis som du, fruktansvärt jobbigt. fattar inte vad jag ska ta mig till. Dock inga barn men ändå, en överk*t man och en frigid flickvän. Härlig kombination

• FlamingRed

Du kanske helt enkelt är en serie-monogam människa...

Eller finns det andra orsaker som gör att detta ideligen blir en självuppfyllande profetia?

• rowena

jag har lika problem.. fast killarna hållt ut längre. funderade på att skriva nytt inlägg på familjeliv, därför jag kom med... men ska läsa på lite mer efter folk med lika problem. Hoppas du inte glömmer tråden "TS" utan berättar hur det går

• Anonym (samtal)

TS: utifrån det du skriver känns det att när du inleder en ny relation väntar du redan på att det ska upprepa sig igen, alltså att du ska tappa lusten för 'som du gjort innan'. Som om du redan bestämt dig alldeles i början att det ska ske.. och då är det inte alls konstigt att du blir som du 'hoppas på'.
    Du kanske bara tröttnar på killarna och din kropp säger dig att det är dax att gå vidare. Ibland vill vår kropp (o hjärta) något annat än vår hjärna.

Du skulle nog må bra av att gå till en samtalsterapeut (själv, det är inget fel på din man och du kände likadant mot andra killar oxå). Då får du prata av dig o kanske kommer på en kompromiss inom dig själv. Det är klart att din man vill ha sex, det går liksom inte klandra honom för det.
    Jag vet att detta är ett verkligt problem för många, jag har själv varit i omvänt sits, jag fick tjata på min ex-kille efter 3 år att han ska ha sex med mig, jäkligt frustrerande!! Sen när jag lämnade honom tände han till som ngt otroligt och vi hade fantastisk sex i 3 veckor, sen lämnade jag honom ändå för han började 'svalna' igen när det blev för 'allvarligt' igen.

• Anonym (been there)

Jag har lite samma problem att sexlusten svalnar ganska ordentligt. Har svårt att komma igång men när jag väl kommer igång så är det superskönt och trevligt. Men många gånger gruvar jag för jag pressar mig själv att jag inte blir upphetsad på typ 3 min utan det kan ta 20-30 min.

Jag har levt väldigt destruktivt, många olika killar och KK. Haft kanonsex och varit kåt som ett djur. Men efter några år i förhållande så svalnar allt.

Har väl inga direkta råd men något som blev lite bättre för mig var att sambon slutade "pressa" på sex för då blev det lixom inte under tvång kändes det som. Sen så handlar det om för mig att jag måste slappna av och inte känna mig pressad då sambon inte pressar mig.

• Anonym (usel)

Vi bråkade just om det här...
    Jag vet inte vad det skulle vara som gör det till en självuppfyllande profetia? Att det började hända och sen upprepade sig...så vad hände allra första gången...hm. Hittar inga svar. Är i o för sig ganska mycket allt eller inget. Om jag gör något så gör jag det så helhjärtat. Har kanske helt andra cykler. Tar ut mig, tröttnar. Kanske jag trott att jag det är ett mått på min duglighet och liksom gått in i en roll, är lite skådespelerska av mig, och gillat den rollen men bara ett tag. Sen kommer ju de andra rollerna, man visar sig ha andra behov. Tyvärr fungerar väl de flesta mer så att de portionerar ut allt på ett balanserat vis, medan jag skulle kunna planera året på ett ganska drastiskt vis: Januari: sex. februari: Studera. Mars: Resa. April: Jobba. Och då menar jag dygnet runt. Det som jag håller på med tar upp all min tid. Jag är väldigt koncentrerad på det jag håller på med. Jag hade sex i skallen nästan dygnet runt i ett förhållande som varade några månader och då var jag arbetslös så då blev det nästan det enda jag tänkte på. Det var lite kusligt, killen klagade åt andra hållet, han hade inte tid och ork...
    Sen fick jag jobb och då började jag jobba dubbelt, 70 timmar i veckan. Och då hade inget i kunnat få mig frånkoppla jobbet...
    Någon som tror det spelar roll? Fy det känns ju som att det satt riktigt djupt rotat

• Anonym (usel)

Anonym (samtal) - vet du hur din exkille har det nu? Har han upprepat sin historia eler vet du om han har ett nytt längre förhållande som verkar funka?

Anonym (been there) men i dagar räknat, hur långt kan det gå innan han börjar pressa dig?

• Anonym (usel)

fanfanfan vad nervös jag blir av att bråka. Det hjälper ju rakt inte att han tar upp det vart tredje dag och det blir storbråk om det. Blir ni kåta av att skrika på varandra? Inte jag. Det tar död på det mesta, sen blir jag superstressad av att det drar ut på hela dagen och sen ska man hämta på dagis, sen fortsätter alltid bråket till långt in på natten, till ca 3 kanske, och sen vaknar lillknodden klockan sex...Är man i form för sex då? Inte jag. Jag blir så ledsen att det tar några dagar innan jag ens kan tänka något positivt om honom öht. Sen kanske jag gör det, tänker positivt alltså, börjar älska igen efter det hemska bråket.

Igår var första dagen jag kände mig kär igen efter förra veckans hemska bråk. Igår kände jag att jag skulle kunna kramas lite och vi höll om varandra. Men då ville han direkt ha sex. Så fort han började prata om det: Kom igen, vi har sex nu, så dog precis all lust. Och idag fick jag äta upp det med råge!!! Så fort vi sågs efter jobbet sa han att om jag inte har sex SNART så kommer inte saker att hålla - han kommer gå till nån annan.
    Nu bråker vi precis som förra veckan. Igen. Bråk, brå, bråk. Ju större grej det blir, desto mindre lust...HJäääääääääälp.

• Anonym (been there)

Han har slutat pressa mig för han vet att jag hellre vill ha sex om han inte kommer med pikar osv. Men sen så har jag fått mindre sexlust sedan vi fick barn.

Sen något som jag märkt är att gör sambon mer hemma och jag får avlastning så blir jag inte lika trött och har mer ork till sex så att säga. Sen något som är viktigt som jag har insett är att jag får känna mig uppskattad, och mys är nästan mer viktigare än sex. Att man kan ligga och mysa, kyssas, smekas utan press på att det ska bli sex. Det är något som sambon har få jobba på så jag inte känner mig pressad

Svar på tråden HJälp mig hitta tillbaka till sexlivet med min man!