Inlägg från: Bobline |Visa alla inlägg
  • Bobline

Scrapträsket 2

Jag är så glad :D
    Har nu sålt min qk och alfabet så nu kanjag köpa en bosskut istället :D

Ang papper så gillar jag chatterboxbappren jättemycket, men scrappar mycket andra papper oxå.

• Bobline

Scrapbutiken finns oxå. Jag tycker att de är bra o så finns scrapbook etc. på danska vägen.
    Hoppas att du hittar något fint i Göteborg.

Jag är så lycklig, har ganska nyligen köpt en bosskut och jag gillar den så mycket. Jättefina dies finns till den och den tar qk-dies oxå. Den är lätt att anv och hittills har den funkat kanon. Det enda som är ltie meckigt är när man ska ha en stor dies i den för då måste man flytta diesen och pappret utan att ngt flyttar på sig, men som sagt annars är den jättebra.

• Bobline

Jag köpte samma dymo som cia o den funkar kanon. Heter junior ngt. Den var nog billigast på CO men inga fel på den.

Jag håller med om att scrappiz är konstigt upplagd, jag blir helt snurrig på den sidan.

• Bobline

Är det någon av er som ska på mässan i Gbg? eller scrappa i samband med den? Jag har tänkt vara med på söndagen, hoppas att det är fler av er som kommer dit :)

• Bobline

1. Hur ska en bra kurseledare för scrapbooking vara?
    Lyhörd och trevlig :) ha mycket ideér bra på att lära ut, ha tålamod med deltagarna. få dem att våga testa olika saker. att tala om för dem att ingenting är fel utan man gör på sitt eget sätt.
    2. Hur hade du önskat att kursupplägget såg ut -fördelad tid osv?

3. Vad hade du velat få ut av en scrapbookkurs?
    lära mej olika tekniker så att man kan prova när man kommer hem sen, få upp intresset för scrappingen. Gärna få skisser att gå efter så att man inte fastnar i en sida innan man ej har börjat för då tror jag att man kan lessna.
    4. Vad skulle få dig att känna dig nöjd vid kursens slut, alltså så att du kände att du fått valuta för pengarna?
    att lära mig saker som jag inte kunde förut o få prova på mycket olika saker.
    5. Vad hade du föredragit SOM NYBÖRJARE? Att kursledaren plockade ihop ett färdigt baspaket att börja med, eller att du själv fick välja (med hjälp)? jag tror att jag skulle vilja att kursledaren valde ut saker, kanske att man själv letade fram kort o talade om för ledaren innan kursen börjar vilken typ o om det är för tjej eller kille så att det är lättare att leta fram material sen vore det bra om det fanns någon form av stans typ qk eller bk eller liknande så att man kunde stansa ut själv.
    6. Vad skulle få dig att känna dig missnöjd vid kursens slut?
    om ja gfick bara lära mig saker som jag redan visste eller om jag inte fattade hur man skulle göra.
    7. Vad är viktigast på en nybörjarkurs; teori (veta alla uttryck och termer) eller praktik (att få scrappa -och bara scrappa) eller en blandning? Motivera!
    blandning tror jag, det kan vara bra att veta olika uttryck så att man vet när andra skriver om dem o när man beställer saker men det är övning man behöver o hjälp med att lära sig hur man ska tänka. Bra att visa hur en sida ska vara för att inte bli felkomponerad

jag har inte gått någon kurs själv så jag kanske är fel person att uttala mej men lite kanske du kan få ut av det i alla fall.
    lycka till om du ska bli ledare, vad skoj :)

• Bobline

Nu har jag beställt ett paket på pysselpunkten. köpte en massa chipboard, älskar chipboard
    så skoj att det inte bara är alfabet i det nu utan figurer oxå.

• Bobline

Jag tycker att pysselpunkten har mycket chipboard, kan det vara den du menar?
    Köpte själv massa figurer därifrån för inte så länge sen.

• Bobline

Jag blir så trött, det är två maror här i Gbg o jag kan inte gå på någon av dem för att min sambo jobbar helg. De har så klart marorna med 4 veckors mellanrum vilket innebär att det är hans arbetarhelg.
    Ska försöka ta med barnen i alla fall till mässan så att jag inte missar det.

• Bobline

Jag är så velig o hoppas på er hjälp. Jo jag ska köpa ett alfabet till min bk o nu är jag fundersam vilken jag har mest användning av. ill ha ett klassiskt alfabet o hade gärna vela haft i studio stuket men det är för dyrt så de jag funderar mellan är Hobby horse och Licourice stick. Vilken v dessa tycker ni är finast? De finns hos Vixxxan.
    Tack på förhand

• Bobline

Tezsan: Jag hade qk förut o sen sålde jag den o skaffade en bk istället, är så nöjd med bk:n. Den kan stansa ut större figurer o den är smidig o enkel att använda. Lite dyrare i inköp men alfabeten är oftast billigare än qk alfabet.

Du kan anv cardstock i qk. De billigaste tängerna har de på papprika tror jag. kostar ca 720 kr.
    Bosskut är nog billigast hos Vixxxan 1195 kr

• Bobline

angelberrie: du kan anv olika dies, det är det som är så bra med bk. Det finns 3 olika sorters plattor som man kan byta med beroende på vilka dies man anv.

• Bobline

Jag tänkte gå på mässan på söndag, vore skoj att träffa er.
    Jag tänkte komma dit vid 10-tiden o tar med mej en tvillingsulky så hälsa gärna om ni ser mej

• Bobline

Ha det så bra på mässan idag.
    Tipsa gärna om ni hittar bra saker
    Ska dit imorgon, ska bli hemskt skoj

• Bobline

Skumpis: var det mycket svårt att komma fram med vagn?
    Jag har en dubbelvagn så i så fall blir vi väl fast i mitten av rummet eller något. Hoppas att det är mindre folk där imorgon när vi ska dit.

Svar på tråden Scrapträsket 2