• jenn79

Scrapträsket 2

Sitter här och funderar på hur och vilka chatterboxpapper jag ska köpa till 90års-kalas albumet och vad jag ska ha för deko till... Blommor har jag MEN sen då... *står helt still i skallen*

öhhh Vad är "jacks" ??????

• jenn79
    Cia: Ska kika in till dej sen

Bitte: Joså här är det (jag har själv haft samma problems..) Jag förminskade blden och skickade in - och ÄNDÅ får jag i samma storlek, kontaktar dom jag beställer hos och undrar varför jag inte fått vald bildtorlek..
    MEN sp här är det (Iaf enligt fujifilm) att de har bara ett standard format om man skickar in via nätet (de förstorar upp bilden till den storlek man valt, oftast 10*15) MEN om man går trx till Expert så kan de där göra bilderna mindre åt en... Då de själv akan styra framkallningen, via nätet är allt "automatiskt".
    Bidde du klokare

Jag har nu efter lite mycket om och men blivit klar med en del "gamla" LO`s, som jag haft ute... Nu har jag fått till dem som jag vill ha dom Och lagt en en del nya
  • jenn79

Bitte: Vet inte hur det såg ut innan Men det blidde snyggt iaf

Vill tipsa om att "press-stopp"-affärerna i stockholm (iaf) har scrapbooking tidningar. Verkar dock mest vara engelska men de finns från 75:- iaf. Och jag köpte iaf 2!!!

Den ena vill jag tipsa alla som är lite nya i denna nya urskojjiga hobby "SCRAPBOOK- How-to-guide"
    Den tar upp hur man kombinerar mönstrade papper, hur man kan måla med akryl på cardstock,olika sätt att stämpla, hur man kan sy (med symaskin) på olika saker... (paper, paint, stamping and sewing).
    Jag har inte hållt på så länge, men jag tycker den verkar kanon och att den fungerar att ha som "bas".

• jenn79
    cia: *glömde* Då vill vi se lite av det du scrappat snart på dig oxå
  • jenn79

Oj vad ni skriver och scrappar i sommar , finns några nya hos mej med, dyk och 2 månadsLO bla.

Cia: Ett jättegrattis!!!! åhh så kul

BV: har plus och det är sååååå smidigt!!! :-9, bara ladda upp allt man vill, och sen finns det lite roliga saker när man skriver i tråden.. som tex: fet stil, kursivstil mm mm

• jenn79
    jica: Jag har satt in plastfickor i en pärm som jag förvarar "klistermärken" i, uppdelade i bokstäver osv...
    Till småplock har jag köpt billiga förvaringslådor på clasohlssons (sådana för skruvar osv)
  • jenn79

Chipboardformer (går bra med bokstav/bokstäver i chipboard) Vad är det??? Är det "papp"bokstäver?? Somman kan måla på själv Ibland känner jag mig väääldigt vilsen i djungeln

• jenn79

Är sååå lycklig!!! Gjorde en LO igår kväll, första på HELA sommaren Inspirationen bara flödar , se om jag hinner ta kort och lägga in den under dagen

• jenn79
    dramaqueen: Jag har oxå tänkt att göra något liknande, men inte kommit på hur ännu.... Finns ju dröscis utskrivna (och minst lika många till i datorn) från första tiden!!!
    Men sen kommer problemet HUR!!??? ska jag gå tillväga...
  • jenn79

Nu finns det nya LO´s i galleriet Välkomna!!!!!

Ris och rosa gärna

Funderingar om "emma hårfager" är klar eller inte. Kan inte bestämma mig

• jenn79

Tack alla för titten och tipsen om "emma hårfager" Ska klura lite om vad jag ska göra (eller tidsbrist som det annars oxå heter )!!!

• jenn79
    2xA: Jag vill se jag vill se

Jag är oxå inne och gluttar många många många gånger hos samma Kommer inte alltid ihåg vem jag tittade hos Eller så
    Och sen är min dotter himla bra på att stjäla uppmärksamhet när jag vill skriva en rad
    Och dessutom är jag inte inne så ofta och missar OFTA att det läggs in nya LO´s
  • jenn79
    skumpis: Jag hade jättetur där i början, men nu sitter jag och bråkar om ordrar som jag inte fått fullständiga (beställda i maj) Och jag vill ha pengarna tillbaka...
    Hon svarar inte ens på mail. Så tyvärr har jag sagt att jag ska göra en polisanmälan mot henne för att hon inte skickar allt jag har betalat ,( om hon inte sätter in pengarna nu) känns tungt att det ska behöva gå så långt. Men jag har bett om mina pengar i 3 månader nu, tycker det räcker...
  • jenn79

skumpis: Ingen aning om hur det går till, och inte lär dom göra så mycket för ca 35 dollar heller , men det kanske tar skruv iaf... Hoppas du får alla sakerna...

• jenn79
    Är det någon av alla er som vet om man kan få ihop två bilder till en i photoshop. Om ni förstår vad jag menar.. Så när man skickar in för framkallning (har ingen fotoskrivare) så blir det 2 kort på ett...Fundersam
  • jenn79

myskatt Tack vad snällt av dig Men jag har en hel hög jag ska göra så med *undrar fundersamt om du orkar ca 20 kort...* Och kan ju vara bra att veta till nästa gång

Svar på tråden Scrapträsket 2