Inlägg från: Peggy O |Visa alla inlägg
  • Peggy O

Scrapträsket 2

Var på panduro i Uddevalla idag. Halva priset på massor av grejor.
    Köpte papper från basic grey för 4kr st, samt ett paket med 14 30x30 papper plus lite tags och sånt för 39. Kan det bli bättre??

• Peggy O

Hej på er!
    Nu har jag ÄNTLIGEN tagit mig tid och uppdaterat på min sida.
    Massor av nya bilder och även några LO:s till beskådan.
    Kika gärna och lämna ris och ros i gästboken.

• Peggy O

Hej på er.
    Slänger längtansfulla blickar mot mina scrapgrejor.
    Surfar runt och beundrar mängder av supersnygga LO:s
    Läser tidningar och bläddrar i böcker.

Så plockar jag fram mina foton och tänker scrappa lite......
    Men jag får inte till det.
    Ingenting blir fint.
    Idétorkan blir bara värre och värre.
    Trots att jag är sååååå sugen.

Hur gör man för att komma loss ur detta klister?
    Några tips?

• Peggy O

Annika5064:
    Tack för tipsen. Försöker med allt.......

• Peggy O

Näää, nu har jag letat igenom halva tråden. Men som vanligt när man letar så hittar man inte. Finns det någon vänlig själ som återigen kan skriva länken till dit där man kunde få gratis foton? Så skall jag SKRIVA UPP den!!

Tack Annika, jag letade också efter en tandskiss!!

Har faktiskt lyckats få ihop två st LO:s trots min idé torka. En som jag blev riktigt nöjd med faktiskt, och en som min son gillade jättemycket, så den får nog hamna i hans album

• Peggy O

Glömde skriva att jag skall försöka lägga upp dessa under morgondagen.

• Peggy O

Tack Marajjah. Nu har jag skrivit upp det.
    Brukar alltid framkalla på SIBA. Man får jättebra kort och de brukar ofta ha bra erbjudanden. Sist beställde jag 200 bilder för 90 öre/st.

Jag har en fråga till:
    Den där utmaningen på scrappiz, om man vill se era bidrag. HUR hittar man dem. Har snurrat runt på sidan ett bra tag nu.

• Peggy O

Jag har album med blad. Vill ha album med så många sidor som möjligt för att det inte skall bli så många album i hyllan. Men nu har jag ett nytt problem. Med alla roliga dekorationer som finns så går ju albumen knappt att stänga till slut.

Till barnen skall jag gå över till plastfickor. Det är mer hållbart när de bläddrar själva, vilket de gör OFTA!

Nu skall jag göra ett nytt försök att hitta skissutmaningen på scrappiz. Är ju så nyfiken, men blir helt snurrig av den sidan.

• Peggy O

Okej, jag hittade nu.
    Men hur vet ni vems som är vems?
    Ursäkta om jag ställer "korkade" frågor.......men hur skall man annars få veta?

• Peggy O

Förlåt, såg att skumpis redan svarat på det.
    Ska försöka den vägen också.....
    Tack

• Peggy O

Hej på er.
    Har fått hem mitt första foamstamps alfabet nu. Så fina. Måste sätta igång och scrappa något där jag kan stämpla.
    Undrar om ni har några tekniktips att dela med er av. Hur man gör för att det ska bli så snyggt som möjligt. Eller några trix som gör bokstäverna lite olika eller nå´t. Hur håller man rent stämplarna? Helt enkelt : hur brukar ni använda era foamstamps?

• Peggy O

Akut hjälp?
    Har varit på svärfars begravning idag och nu lovat att sätta ihop ett litet minnesalbum. De man får från begravningsbyrån är ju urbotligt tråkiga.
    Det kommer bara vara ett par sidor, ni vet, med dödsannons, foton från begravningen och alla hälsningar och så där.
    Men VAD skall jag ha som pärm?
    Måste ju vara något som håller. Och det känns onödigt att köpa hela album bara för några få sidor.
    I den man får från beg. byrån sitter papprena i en tunn pärm med sammet på utsidan.

• Peggy O

Svärmor skulle kolla med beg. byrån om de kunde köpa bara pärmen. Hon får ju bara en sedan får man beställa fler häften om man vill ha. Men alla vill hellre ha något finare.
    Men om man inte får köpa dem, eller om de tar ruskigt betalt.

Är inne på kartong och göra det fint. Men hur fäster man papprena bra då?

• Peggy O

Skumpis: Ville också bara säga att din LO var toppenfin.
    Gillade bokstäverna, vad är det för några? (Jag är galen i bokstäver)

• Peggy O

OJ, nu lät det som om jag bara gillade bokstäverna. Det menade jag ju inte.
    HEEEELA LO:n var jättefin!!!!!!

Har lagt ut en ny i mitt galleri också. Glömde dock att beskära bilden. Det får jag fixa när jag hinner.
    Risa och rosa gärna!

• Peggy O

Kiara: det var jättefint att göra så med sanden. Håller det? Vad är det för lim du har haft då?

• Peggy O

Vad var adressen till scrapaffären i frölunda?
    Hmhmspyssel. någonting.

Kommer inte ihåg.

Svar på tråden Scrapträsket 2