1. Hur ska en bra kurseledare för scrapbooking vara?
Öppen för andra smakeroch stilar än hans/hennes egen men ändå inte vara rädd för att ge kritik. Och självklart vara tekniskt duktig på olika scrappingtekniker.
2. Hur hade du önskat att kursupplägget såg ut -fördelad tid osv?
Med tanke på tidsbristen som småbarnsförälder skulle jag föredra en helkväll. 2-3 timmar kanske. Man hinner ju långt ifrån hela scrappingvärlden på den tiden, men hellre flera kursdagar i så fall.
Hur man delar upp tiden vid själva tillfäller beror ju mycket på nivån, men jag tror på att ha flera nivåer så duktigare scrappare kan få ut något också av en kurs utan att nybörjare tappar bort sig.
3. Vad hade du velat få ut av en scrapbookkurs?
Lära mig nya tekniker, hur bäst använda chalks, hur man kan använda papper på olika sätt, vad man bör undvika...
4. Vad skulle få dig att känna dig nöjd vid kursens slut, alltså så att du kände att du fått valuta för pengarna?
Om jag går hem och kan saker som jag inte kunde innan. Bra svar va
5. Vad hade du föredragit SOM NYBÖRJARE? Att kursledaren plockade ihop ett färdigt baspaket att börja med, eller att du själv fick välja (med hjälp)?
Om jag aldrig scrappat förut hade jag föredragit att kursledaren plockat ihop något. Men även om jag anser mig vara nybörjare hade jag idag föredragit att vara med och plocka ihop saker för jag har redan hunnit plocka på mig en del.
6. Vad skulle få dig att känna dig missnöjd vid kursens slut?
Om det varit mer snack om hur en sida "bör" se ut layoutmässigt och mindre om olika tekniker. Jag anser att hur man disponerar en sida är dels en smakfråga och dels en erfarnhetsfråga. Men olika scrappingtekniker är bättre och lättare att lära ut på en kurs.
7. Vad är viktigast på en nybörjarkurs; teori (veta alla uttryck och termer) eller praktik (att få scrappa -och bara scrappa) eller en blandning? Motivera!
Praktik!!
Uttryck och termer kan man läsa sig till och det finns egentligen inget egenvärde att kunna allt sånt utantill från början. Det lär man sig med tiden. Bästa sättet att lära sig scrappa är ju faktiskt att scrappa. Jag skulle blivit jättebesviken om jag gått en kurs som innehöll mycket teori.