Inlägg från: Niccipicci |Visa alla inlägg
  • Niccipicci

Scrapträsket 2

Oj vad fint ni gör. Det här vill jag också lära mig men det ser rätt komplicerat ut och jag förstår inte riktigt hur ni gör med arken. Klipper ni bara ut ex en fyrkantig mönstrad pappersbit och klistrar fast den på ett enfärgat, eller fäster man på något annat sätt.
    Skulle vilja se ett ark i verkligheten. Vet någon här om det går att gå någon kurs i detta här uppe i Luleå området eller om det finns någon specialaffär som pysslar med detta här i närheten?

• Niccipicci

Undrar om man måste köpa syrafria pennor eller går det lika bra om det är vattenlösliga pennor?
    Var på Tiimaari och han hade inte svart som jag ville ha men han trodde att det skulle gå lika bra med en vattenlöslig.
    Vad säger ni experter om det?

Och sen mönstersaxar. Varför tycker ni inte om att använda dom?
    Bara nyfiken

• Niccipicci

Vet att ni pratade för några dagar sedan om att man kunde beställa fraktfritt denna vecka från någon nätbutik. Vilken var det?
    Och sen undrar jag. Ska till Stockholm snart. Kan ni tipsa mig om en bra scrapbook butik som är lätt att hitta till.

• Niccipicci

Nu har jag scrappat en låda. Inte helt perfekt men rätt ok för att vara första gången tycker jag själv
    Det var ju hur som helst jätteroligt det här.

• Niccipicci

Är det någon här som har gjort en lo med en gravid kvinna i profil utklippt i papper. Skulle vilja göra det men behöver lite inspiration. Nån som vill hjälpa mig?

• Niccipicci

Nej, dom var ju jättefina dina magprofiler. Speciellt den med bara bröst och mage. Får försöka på mig nått liknande om det är ok.

• Niccipicci

Sitter här nu och ska scrappa min första lo. Jättekul är det och jag har samlat på mig så mycket inspiration så jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Har också lite problem med vad jag ska döpa den till. Det är en lo om min graviditet. Funderar på I väntans tider... Men vad mer kan man döpa en sådan lo till.
    Någon som vill ge mig lite tips.

• Niccipicci

Skumpis
    Ja, det blev i mammas mage. Tyvärr hade jag inte bokstäver så det räckte till så jag måste nog en sväng till stan idag igen för att få den färdig. Oj, vad kul detta var. Jag är helt beroende redan. Var det iofs redan när jag började inhandla scrapgrejjer

• Niccipicci

Var in på en webbshop för inte så längesedan som hade hur mycket chipboard bokstäver som helst. Men nu kan jag inte hitta igen den. Någon som vet vilken jag pratar om?

• Niccipicci

Bobline
    Det var pysselpunkten jag menade Taaack Har dom bland mina favoriter och trodde jag gått igenom alla men tydligen glömt denna *glad*

liiinda
    Scrapaddicted hade ju jättefina dom med. Tack för det!
    Nu ska här beställas lite.

• Niccipicci

Var på skapa för några veckor sedan. Jag tyckte dom hade väldigt lite papper om man tänker på hur mycket dom ser ut att ha i nätbutiken. Kanske dom hade något lager bakom butiken med mera papper men jag frågade aldrig. Sen var det en hel del grejjer slut som jag skrivit upp att jag skulle köpa så jag blev lite besviken.

• Niccipicci

Nu har jag äntligen fått färdigt min första lo. Bild finns i mitt galleri.
    Ni får gärna säga vad ni tycker.

• Niccipicci

Oj, tack alla ni för gästboksinläggen. Roligt att ni tyckte om den
    Nu ska det scrappas ännu mer. Har en hel del ideér men tyvärr alldeles för lite tid.

• Niccipicci

MAMMSY - Hittar inte någon BG som du länkar till här ovan.
    Hade velat se vilken det är ni liftat

• Niccipicci

Om jag målar mina chipboard bokstäver med färg som inte är syrafri, vad kan hända då?
    Ja, kort och gott. Vad händer när man använder material som inte är syrafritt?

• Niccipicci

Så om jag bara målar chipboarden i vanlig färg men har allt annat i syrafritt. Förstör man allt annat då ändå, eller blir det bara chipboarden som blir gula?

Svar på tråden Scrapträsket 2