• DianaJ

Scrapträsket 2

Står och funderar på om jag ska införskaffa mig en QK eller en Bosskut nu när Papprika har erbjudande på QK med nya alfabeten. Tydligen ska bådas dies funka till båda verktygen. Stämmer det? Bosskuten tycker jag verkar lite smidigare men QK har snyggare alfabeten och dies (dessutom är det så få butiker i Sverige som verkar ta in nya dies från BK). Vad tycker ni?

• DianaJ

Jag nappar hellre på procenten. För då brukar jag oftast handla så att jag hamnar över den där gränsen för fraktfritt i alla fall så då får jag både och :)

• DianaJ

.:Linzan:.
    Gissar att du menar galleri i samband med att ngn skriver "ny LO i galleriet"?

Då är det den personens galleri här på FL (på presentationssidan)

• DianaJ

oups, fanns visst svar på den frågan...

• DianaJ

Tack Annica! Jätteläckert galleri. Q&co nya produkter vill jag ha! Hoppas ngn svensk butik tar in dem.
    Har för övrigt spanat in dina senaste alster i Scrappiz galleriet. Och som vanligt är de urfina! Gillade speciellt den där "Grillfest" :)

• DianaJ

Hur ofta handlar ni nya papper och andra scrapsaker?

Jag brukar köpa en massa men vid få tillfällen för annars skulle jag handla precis JÄMT! Det finns ju så himla mycket fint och roligt. Har så lätt för att "ja, ja, 150 spänn här, 200 spänn där, 50 kronor är väl inte så mycket".... Men alla de där småsummorna blir en himla massa till slut så det är bättre om det känns i plånboken direkt. Sätter en summa som gräns och så får jag plocka ihop det jag VERKLIGEN behöver ;)

• DianaJ

.:Malin Ulrika:.
    Jag har funderat på att handla från amerikanska shoppar i och med att priserna är lägre MEN sen ska man betala svensk moms (25%) och i vissa fall även tullavgift beroende på vad man köper. Och blir det en hög frakt på det så hamnar man ibland på samma priser som i de svenska butikerna! Alla amerikanska shoppar går inte med på att skriva "gift" på försändelsen...

Önskar jag hade scrappande kompisar i USA som kunde handla och skicka vissa grejer till mig som inte finns i sverige :)

--------------------

Oj då, Vixxxans lät ju inte alls bra. Hade tänkt beställa lite PRIMA där, men nu tror jag att jag kanske hoppar över det :(

• DianaJ

Gu vad trist för er som fått så dålig service!
    Varför har man en e-butik om man inte är intresserad av att ge bra kundservice? Det är ju det som hela butiken bygger på! Inga kunder - ingen butik!

• DianaJ

Är det kanske Lifetime moments?
    lifetimemoments.com/
    Jag har inte beställt därifrån själv ännu, men vet folk som har gjort och de har bara positivt att säga. Jag har varit i kontakt med dem via mail om olika saker och har alltid fått snabba svar och blivit trevligt bemött. Och de har ju MASSOR med snyggt! :)

Svar på tråden Scrapträsket 2