• Jica

Scrapträsket 2

Kan någon hjälpa mig!!!! Har aldrig gjort scrapping förut men har samlat på mig lite grejjer och vill börja nu...frågor:
    Vilken storlek och sorts album rekomenderar ni? Vilka verktyg behöver jag för att kunna börja smidigt? Har man alltid ett enfärjat blad som botten och sedan bygger med andra papper och prylar?

Många frågor men är tacksam för alla svar jag kan få...och även tips där jag kan handla billigast materiel och album!

• Jica

Fnyz:

Tack för ditt svar....då ska jag genast sätta igång och beställa album och lite mer papper....ska bli såååå kul!!! Måste kanske skriva ut lite kort oxå...lite dumt med digitalkameran då alla bilder ligger på datorn

• Jica

Shiiit alltså...sitter och kollar vad ni skriver här och sedan på olika sidor där man kan beställa material....det är verkligen en vetenskap detta...sitter och kollar på olika album och fattar inte skillnaden och på dessa grejjer som man använder för att göra olika bokstäver och andra utstansningar...de var ju svindyra...hmmmm...finns det någonstanns som man kan läsa lite med om scrapbooking så man kan lära sig vad de olika sakerna är och används till???

• Jica

Vad betyder egentligen LO ? och BOM...vad är det ? mycket nya ord för en helt nybörjare....

• Jica

Jag känner mig verkligen som en frågvis tanta men det är så mycket enklare att fråga er proffs här inne än att leta efter infon själv...
    Qk-die....är det någon form av utstansare i metall eller? behöver man något verktyg då för att kunna använda den? är det isåfall en för alla sådana eller finns det olika?

Guuuu vilken djungel det är....men är just nu såååå intresserad av att beställa men måste veta vad jag ska ha och behöver först

• Jica

Var kan jag hitta billig förvaring av papper och annat som jag har köpt på mig till att börja scrappa ? Har sett olika former på nätet men någon som rekomenderar nått speciellt??

• Jica

MAMMSY: Tack så jätte mycket för tipset...ska genast gå in och beställa där....

Hur förvarar ni små "figurer" och bokstäver etc som ni har hemma ?

• Jica

En fråga till....bazzil papper...är det nått man kan använda som bakgrundspapper när man gör en LO eller är det sådant man har bara när man gör "figurer" ? Har skaffat massa mönstrat papper men har inga enfärgade att ha som bakgrund...

• Jica

Ahhh ja det kan man ju ha ju....men finns det ingen form av stora plastfickor med små fickor i så det inte tar så mycket plats och så man kan sätta in dem i pärmar?

• Jica

Tack för alla svar!! Ska in och beställa dessa detaljer (som förvaring som man måste ha innan man börjar ) Ni är underbara!!

• Jica

Vad roligt det verkar att vara med i tävlingar....får börja träna nu när jag beställt lite mer material....och förvaring till det Hur mycket pengar lägger ni egentligen på scrappandet ? Jag tycker jag har köpt massor nu och det kostar ju lite ändå... det är ju så mycket man vill ha och behöver...

• Jica

Marajjah:
    Jag bara skojjade att jag var tvungen att ha förvaring innan jag börjar jag är lite sådan...jag nöjer mig inte med lite...jag måste ha ALLT!! Så därav förvaringen jag vet ju inte ens om jag kan eller tycker att det är roligt ju...men det tror jag...ska bara skaffa mig lite mer tid

Svar på tråden Scrapträsket 2