Inlägg från: Matriark |Visa alla inlägg
  • Matriark

Scrapträsket 2

2xA, jag vet med mig att jag har tittat, och jag tyckte din bok var bland de finaste jag sett, fick mig att vilja göra om min egen dock inte alltid jag kan kommentera och det vore ju tråkigt om jag ständigt bad om ursäkt för mig här i tråden.

Ni får gärna kolla hos mig utan att känna er tvingade att kommentera vare sig ris eller ros, för själv känner jag att jag medvetet slutar kolla i gallerierna hos de som blir upprörda, just för att jag inte vill att någon ska bli "sur" på mig när jag inte kunnat kommentera (för jag gör det ju inte för att jag inte tycker att det är snyggt). Jag kollar för det mesta inte heller upp vilka som varit in och inte.

Känsligt ämne är det här, tyvärr risk att några bli sura på varandra även om det inte är meningen att det ska vara så. Visst kan jag förstå dina känslor.

• Matriark

Jag har alla möjliga nyanser av cats eye fluid chalk, men dom färgade används mer sällan för det kan vara svårt att hitta papper som matchar de färgade nyanserna. Charcoal är underbar, chestnut brown är användbar, och på sistone har jag även upptäckt creamy brown som jag tycher passar rätt bra till bl. a. wild asparagus. Den ger effekt, men man ser inte riktigt att det är chalkat om man inte använt den flödigt.

• Matriark
    2xA skrev 2006-08-28 10:20:03 följande:
    Någon som har denna penna:www.minneskatten.se/butik/index.phpJag har en vit Gelly roll från Sakura, men den funkar ju inte alls! Den är ju genomskinlig när man skriver med den och sen är det meningen att det ska bli vitt, men det blir det inte. Måste det vara svart papper för att det ska synas? Testade med mörkbrunt papper med det syntes ingenting
    Jag har exakt samma penna som du och det är den jag har använt när jag har skrivit på fotona (avslöjar mig för sakens skull ) och blänk på bokstäver.

Som Annika skrev måste man skriva väldigt sakta med gelpennor för att det ska flöda ur den. Den ska inte användas som en vanlig skrivpenna utan "smek" papperet med den. Har man användt den för hårt och snabbt kan den bli som om den hade torkat, med följd att man trycker ännu hårdare och snabbare för att försöka få ut något.
    Min svägerska fick låna pennan för att fylla i ett par duvor på ett bröllopskort jag hjälpt henne. När jag såg vad hon hade gjort ville jag skrika högt. Resultatet borde ha varit jämnt vita fina duvor, istället såg man tydligt strecken efter pennan och det vita hade inte alls täckt... Det tog ett tag att få pennan vettig igen efter det..

Gelpennor borde komma med bruksanvisning
  • Matriark

Varsogod På artikeln om glaze pennorna stod också syftet till "clear" pennan. Att skapa en upphöjd yta på redan förtryckta motiv som jag förstår..

• Matriark

Marrajah - Den är ju helt underbar!!! Färgvalet är suveränt, jag blir riktigt glad när jag ser den. Blomman och knapparna framhäver den snygga badklädseln

• Matriark

2 rr istället för två j.. och jag som tyckte jag var noga

• Matriark
    Mystjejen skrev 2006-08-31 20:35:46 följande:
    Jag ska också ta tag i månadsbilderna snart... Jag har tänkt att göra alla på en dubbel LO så att man kan se och jämföra utvecklingen. Vad tror ni om det?
    Det blir nog jättebra. Finns en ursnygg sådan dubbel-LO i boken "A designer's eye for scrapbooking" som jag på en gång tänkte att jag måste lifta nästan rakt av. Såg i scrappiz forum att det var någon som gjort just det, Ulrika tror jag hon hette.. har dock ingen aning om hur man letar reda på någons galleri på det stället, så det kan jag inte hjälpa dig med
  • Matriark

Alltså hur mycket papper kan man samla på sig egentligen?? Jag har nu tre packade cropper hoppers, flera hundra papper.. Jag samlar på mig mer papper än vad jag hinner scrappa
    Hämtade paket från scrapaddicted idag. MASSOR med underbara papper... Alla basic greys nya.
    Jag+papper=sant Kyss

• Matriark

Marrajah - Det hade jag missat Förvånad Fint färgval, och din var mer liftad än CASEad

Annika - Åh vad smart att inkludera längd och vikt.. nu önskar jag ju att jag kunde dra tillbaka klockan med mina barn ju!

• Matriark

Myskatt - Den var ju jättefin!!

Fraise - ang. paper piecing så kan man lika gärna rita sina motiv själv, eftersom mallar ändå är motiv som någon annan har ritat

Denna har jag gjort själv:

liten egengjord PP southpark-snubbe som ska hamna på en LO eller tavla, när jag väl fått inspiration till bakgrunden..

• Matriark

Har organiserat om i mitt galleri och laddat upp lite nya Layouter.
    Mirandas sommar. LO med många bilder. Bazzil cardstock, bokstavsstickers från KI memories, guggisar från Miimo och making memories.IMG_1546_edited.jpgIMG_1543_edited.jpgIMG_1538_edited.jpgIMG_1544_edited.jpg

En megablandning av papperstillverkare.. Jag har ingen som helst "scrapstil"

• Matriark
    Johannapanna skrev 2006-09-01 10:57:49 följande:
    men det är bättre att vänta lite med det så att du hittar 'din' stil först.Lycka till!
    Haha.. som jag skrev har jag inte hittat min ännu..... Men papper och dekorationer har jag i massor OskyldigRäcka ut tungan
  • Matriark

Tack så mycket allihopa för de fina kommentarerna

Camasunary- Dom där bilderna bara skriker efter att få bli scrappade Barn är för härliga

• Matriark

leamon - wow!! Å vilket underbart skrivbord!

• Matriark

Jag tycker sidmatade plastfickor är bra i det syftet, men mindre bra för dom åker in mot mitten när man bläddrar i albumet och det är så störande... kanske måste göra LO'sarna tjockare...? vore bra om de gick att öpnna och försluta på ett praktiskt sätt.

• Matriark

Oj hjälp vad mycket fina LO's ni har lagt in sen jag var inne sist, snyggt jobbat allihopa!!

Carolina - minneskatten har rubons här
    http://www.minneskatten.se/butik/index.php?main_page=product_info&cPath=72_99&products_id=671&zenid=efcb9d9cff2b65d3797a175e671ac2e2 
    Jag tänkte köpa, men sen ritade jag av stygnvariantewrna i min inspirationsbok istället, och ritar dit för hand med svart penna när jag vill ha stygn. Då tar de ju aldrig slut heller

Svar på tråden Scrapträsket 2