Inlägg från: Mystjejen |Visa alla inlägg
  • Mystjejen

Scrapträsket 2

Hej!

Hur går det för er som gör swe-utmaningen?
    Fick man inte stämpla???
    Har svårt att välja foto, har två som jag kanske använder, får se om de godkänns...
    Fyndade en plåtväska idag, en sådan som ser ut som en liten resväska typ (20:- på second hand)...
    Tänkte scrappa på den, någon som har gjort något liknande och vet hur man gör??
  • Mystjejen

Har kommit igång med min swescraputmaning nu! Åhhh vad kul det är!!

Vet inte vad jag ska ha för rubrik bara. Och så har jag inga chipboard så jag gör egna, rätt kul faktiskt, resultatet blir ju sådär men jaja... 
    Men det är ju sååå mycket grejer, har haft jätteproblem att få ihop 3 mönstrade papper.
    Om man hade fått ha med blommor så hade jag haft hur mycket som helst!!!!
    Har inte tänkt på vad mycket blommönstrat jag har!
  • Mystjejen

Marajjah: Cia o krabaten skrev tidigare att hon blivit diskad för hon använt stämpelbokstäver... Men jag tror jag ska skriva rubriken för hand ändå.

• Mystjejen
    Marajjah skrev 2006-08-18 14:30:56 följande:
    HIttade detta som tillägg på swebloggs hemsida.Tillägg (gjort 17/8):Ber om ursäkt för att det hela verkar luddigt, vi lär så länge vi lever. Nu har vi tänkt lite mer på era frågor och här kommer ett förtydligande:Rubriksättningen - valfri (du får alltså använda annat till rubriken än vad som står i listan, dvs du får använda foamstamps, ministämplar, rubons, handskriva osv)Fluid chalk är en basgrej, det får du använda om du vill och hoppa över om du villJournaling - du får handskriva eller skriva ut på datornMamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
    Ok! Vad bra, funderar på att stämpla med foamstamps då får man ju med akrylfärgen i samma! Har ju chipboardsen men jag funderar på att ha dem naturella, passar bra till de andra färgerna.
  • Mystjejen
    dramaqueen skrev 2006-08-18 16:22:54 följande:
    jenn79 skrev 2006-08-18 14:28:46 följande: dramaqueen: Jag har oxå tänkt att göra något liknande, men inte kommit på hur ännu.... Finns ju dröscis utskrivna (och minst lika många till i datorn) från första tiden!!! Men sen kommer problemet HUR!!??? ska jag gå tillväga... Jag ser framför mig hur jag klipper lika stora fyrkanter av alla bilder, tex 5*5 cm och sen placerar ut dem över hela sidan, utom typ två fyrkanter som får vara "text"... Alt. att jag har massa små runt en lite större i mitten, där det står text Nu är hösten här! Vi kan andas igen!
    Låter som det skulle bli snyggt! Man kan ju blanda in fyrkanter med mönstrat papper eller en liten dekoration också. Bra idé... Ska nog också göra en sådan sida...eller det blir nog en dubbel minst...om man ska ha med alla bilder som man vill!!!!
  • Mystjejen

Oj, vad fel det blev... Fast rätt ändå...

Mammsy: Det är den här jag gillar bäst just nu (är ju en dubbel men den andra sidan är ju typ likadan)... Men jag tror att jag snart kommer tycka att den jag gör till swescrapputmaningen är den finaste. Men den kan jag ju inte visa ...
  • Mystjejen
    Den här plåtväskan fyndade jag på second hand för 20:-!!
    Tänkte scrappa på den. Ska bli kul och testa något nytt!!
  • Mystjejen

Nu är jag klar med mitt bidrag till sweskrapp utmaningen (sommar). Blev rättså nöjd...trodde den skulle bli bättre men sedan kom jag på att jag glömt ett rundat hörn och när jag skulle stämpla texten kom jag på att jag tappat bort S:et på foamstampsen så jag fick göra om lite... Men det var en kul utmaning.

• Mystjejen

Just det, glömde...

Jag förvarar mina kort i fotoboxar från Granit. Och några i små pappboxar från Ikea.
Svar på tråden Scrapträsket 2