Scrapträsket 2
Badanka: Jag håller med om att det är spännande! Kan garantera att jag sak prenumerera
Badanka: Jag håller med om att det är spännande! Kan garantera att jag sak prenumerera
Kela: Grattis!!
BV
2XA: Jag håller med dig till stor del...
Man ser ju vilka som varit inne, och det är oftast samma som ALDRIG lämnar ngn kommentar. Är det ngt man inte gillar så kan man ju säga det på ett konstruktivt sätt så lär man sig ju nåt!!
Eller också låter man bli att kika in om man inte gillar vad personen scrappar! För man MÅSTE ju inte krysta fram ett "fint" bara för att säga nåt...
Det kan ju vara så att den scrapstilen inte faller en i smaken. SÅnt händer!
PUH!!!!!!!!
Nu är jag äntligen klatr med mitt bidrag till SWE scrapbook blog-tävlingen!
Struntade ju i min första LO då den förmodligen skulle diskas och sen dess har jag brottats med att inspireras till en ny. Kände nästan en block komma smygande med prestationsångest...
Men nu är den klar och finare än den förra
Hur stor öppen arbetsyta har du just nu? 40*40 Precis så jag får plats med min LO
Hur hög är din högsta röriga hög med pysselsaker? 10cm bara
Vad har du allra närmast din vänsta hand i pysselväg? Fotofix
Och vid högra handen? Just nu limpennan.
Uscha vad tydligt det blev att jag måste städa upp!
Alla saker HAR ju en egen plats...Men de bor inte där så ofta!
Johannapanna: Jag har gjort det och det går utmärkt!
Man får som sagt chalka ovanpå eftersom det ju bara blir upphöjda bokstäver. Så välj papper i aningen ljusare färg så blir det ok med chalk på. Man får ju en del på hela remsan och inte bara bokstäverna. Jag använde fluid.
(Har inte längre den LO'n i galleriet)
Pylle: Fin bok. Min blir genst så tråkig när man ser era scrappade...
PÅMINNELSE!!!!
kl 21,00 går tiden ut för att skicka in sitt bidrag till tävlingen på Swe scrapbook!
Glöm inte bort att skicka in!
Jag frågade om just tags och de svarade en ELLER flera.
Penni: Det beror nog helt på vem som håller i kursen.
Försök luska ut det och ta reda på om hon har ngt galleri du kan kika i innan du anmäler. Det kasnke inte alls är din stil!
Frasie: Jag använder Qk och har bara testat QK-dies i den.
Vet att BK tar en del qk-dies också.
Annika: Bäst att pausa nu så att du inte "bränner ut dig" på scrap och tröttnar helt! Skickar en kom igen kram
Vips: Wow! Verkligen urläcker!!!!!!!!
Albinsmamma:
sv.wikipedia.org/wiki/2005
Kanske??
M: Håller med de andra. Urläcker!
Ang BV's enkät härom kvällen så har jag nu STÄDAT mitt skrivbord
Long overdue kan jag lova
Men nu är det gjort så nu kan jag scrappa hej vilt imorgon när tjejen är på dagis
Johannapanna och Claudia: Ett tips när ni syr för hand är attt trycka hål med nålen först på alla ställen. Liksom göra ett mönstar kalrt och sen bara sy i de hålen. Jag har märkt att man inte knögglar sönder papperet lika mycket och det går smidigare att sy.
Claudia: Rubberstamps är vanliga stämplar av gummi (Oftast tegelfärgade)
Sen finns det ju foamstamps också så det är därför man förtydligar rubber.
Johannapanna: Vad jag vet så ska alla inspirationsdesigners få välja ut 5 var och så ska Åsa och Helene avgöra sen. Gissar att de kör ngt poängsystem eller så får insp.des. rösta bland finalisterna.
Tvivlar på att ALLA 80 läggs ut då de bara visar 2-3/skissutmaning också...
2XA: De ggr jag haft liknande problem har det blivit insatt på kontot igen. Tex drogs det 2ggr från Simple Scrapbooks, och då fick jag tillbaka det på kortet bara.
Fraise: Visst är det dyrt! Håller med...
Är därför sugen på en Craft Robo... Men avvaktar tills det är fler som provat en tid och kan utvärdera. (Kolla på Papprikas hemsida för mer info om den)
Ang att trixa i PS!!
Loppan: Jag kollade på scrapbutiken.se Workshop datahjälp
Sen gjorde jag inte exakt så, men det funkar ändå
Jag öppnar och beskör fotot som jag vill i PS (Det kan du eller?)
Sen klickar jag på File- New och väljer A4 i scrollistan.
Sen får man ta "Move-tool" som är högst upp till hö i verktygsraden och ser ut som en pil med ett pilkors under. Så klickar du på din bild och drar den över till A4 sidan.
Då ser du ju hur stor den ser ut och så kan du ångra flyttningen och gå tillbaka och ändra storlek på fotot innan du flyttar över det igen. (Image-image size)
Jättekul att sitta och pussla med plus att man får ut så mycket mer av sitt fotopapper
Kikkan: Du ska inte vara med i utmaningen då??
Nynnar" Gung, gung, gunga....Gunga med mig"
Mystjejen: det var ett jättefint bidrag. Såg nu vinnaren och jag kan erkänna mig besegrad av henne
Mitt bidrag finns nu i mitt galleri för den som är intresserad.
Lillfrallan: Det viktigaste är ju att du skriver din jornaling nu så att du inte måste chansa att hitta på den i efterhand...