-
-
Skumpis - Hur stora var chipboardbokstäverna då? Du kanske kan använda dem som monogram? Jag köpte jäääättestora från ScrapRoom, gjorde en LO med en sån igår, den finns i mitt galleri.
-
Skumpis - Ja, då passar det ju perfekt att öva med dem.
-
Vilka är det nu som man kan handla mot faktura hos? Scrapbookbutiken, Minneskatten, Scrap and gift corner och Scrapbutiken är de jag kommer på, finns det flera?
-
Bazzills är cardstock, cardstock är enfärgat tjockt papper.
Det finns olika märken, t.ex. Colormate, men Bazzill är väl vanligast
-
Mystjejen - Det finns flera olika Bazzillz, olika strukturer. Jag kör med Mono-serien, det är "linnestruktur" på dem, sen finns det Criss cross, Orange peel, Raw silk och flera andra.
-
Fnyz - Om jag ska limma stora saker (papper på papper t.ex.) har jag ett lim som heter Tombo Aqua liquid glue (www.scraproom.se/previewprod.asp&cat=212), det har en smal och en bred spets. Till mindre pappersdetaljer använder jag limpenna. Till foton och dekorationer använder jag fotofix eller gluedots.
-
Fnyz - Det är 50 ml i flaskan.
-
Nu har jag suttit och scannat och klippt och klistrat i Photoshop, så nu finns alla mina senaste LO:s i galleriet, det blir lite konstigt med färgerna och skarvar eftersom man måste scanna dem i två omgångar, men lite bättre bilder än med mobilkameran i alla fall. En helt ny LO finns också, min första dubbel.
mamma i Småland - Jag syratestade mina papper från plastfickorna och de var syrafria. Kan ju vara olika beroende på leverantör, mina är från MM.
Wirre - Det finns både extensions (som man skruvar i befintliga skruvar) och längre skruvar. Jag köpte först extensions, men de passade inte skruvarna som jag hade, så jag köpte nya, längre (20 mm). Mina köpte jag från pappersbiten.se, där fanns det även skruvar som är 40 mm.
-
annika - Det var udda! Det messt udda jag har måste nog vara en träsked som jag har på min Student-LO. En sån fick alla i min klass av våra lärare är vi tog studenten och den har länge legat i en låda, men nu kom den till användning.
-
Fick också paket från Scrapbookbutiken idag som jag betalade i fredags, precis när jag var på väg ut kom brevbäraren med det. Jag tänkte att jag skulle skynda mig att slita upp det och kika på pappren innan jag gick, men jag hann inte för det var så bra packat att jag inte fick upp det.
-
Vem här var det som scrappat en typ "Tips & idé-bok"? Orkar inte leta reda på inläggen... I så fall, vad har du för olika rubriker i boken och kan man få se bild?
Har köpt ett sån där 5-ämnesblock idag som jag tänkte scrappa och skriva upp bra-att-minnas-grejer i osv.
-
Matriark - Tack för svaret! Har börjat på min bok, men nu fick jag ju lite mer idéer till innehållet.
Är det nån som har mer idéer till en "tips- och idébok", så tar jag tacksamt emot dem. -
Nu har jag gjort en tips- & idébok, resultatet kan beskådas här:
www.familjeliv.se/krypin/nienna_calaelen/gallery/phpwh9n2c.jpg
Innan var det ful, slimegrön plast. Mycket snyggare nu!
-
Mammsy & Carolina1979 - Tack tack!
Carolina - Det är Rub-ons, de jag använt kommer från Making memories och heter Heidi. Jag undviker handskrift så långt jag kan, det blir bara snett och fult. -
claudia79 - En till som älskar rub-ons, fn har jag 5 olika hemma och ytterligare ett på väg hem.
Om jag hade en fungerande skrivare hade jag nog skrivit ut texter, i alla fall till journaling. Till titlar använder jag nästan alltid foamstamps, har även där 5 olika.
-
Egentligen skulle jag scrappa ikväll, men det är så varmt så jag vet inte om jag orkar... Tänkte i alla fall försöka börja fylla min idébok lite, man kanske får inspiration när man skriver om scrapping.
-
Verkligen skumt, jag ser inte bilden här i tråden och länken fungerade inte heller, men när jag skrev in adressen för hand så funkade det! :-O