• DianaJ

Scrapträsket 2

Har någon här beställt produkter hos Magnolia/Dreamcottage någon gång (med förskottsbetalning)? Hur lång tid efter er inbetalning fick ni ert paket?
    Jag betalade in i torsdags förra veckan men har fortfarande inte fått paketet :(

• DianaJ

Jen82 - gahhhh! blir galen om det ska bli strul!
    Vart har du köpt ditt KIM album? KIM är en av mina favorittillverkare :)

• DianaJ

Fnyz - jag gissar att hon måste vända sig direkt till de amerikanska tillverkarna, för vad jag vet så finns ingen scrap-agentur i sverige utan alla butiker importerar själva? Rätta mig någon om jag har fel...

• DianaJ

Mammsy - Näe, hur har det gått då du beställt?
    Det var ingen liten summa jag beställde för heller :(

• DianaJ

Fnyz - i princip alla tillverkare har ju egna hemsidor och där finns oftast en Retailers -länk där man antingen kan fylla i ansökningsformulär om att bli återförsäljare eller i annat fall få info om hur man ska gå tillväga.

• DianaJ

Hmmm... nu har jag mailat Magnolia, får jag inget svar imorgon eller paket på posten får jag prova att ringa under deras telefontid. Är mammaledig just nu så i värsta fall åker jag ner till butiken och ställer till lite liv! Skulle hört mig för här INNAN jag beställde. Valde bara Magnolia för att de hade lite grejer som inte fanns någon annanstans...

• DianaJ

Hur kan man då ha en webshop där saldot säger "finns i lager"? Så bedriver man ju inte en affärsverksamhet!

• DianaJ

Ha, ha, när man blir mamma får man verkligen lära sig att vara effektiv! - sitter och surfar på FL, leker med sonen, scrappar och lagar mat - SAMTIDIGT! :) Måste kika till potatisen på spisen...

• DianaJ

Ahhhh, blir galen när jag sitter och arbetar med en LO och kommer på att jag saknar något! Som nu... Det blir till att åka och köpa en fpk Li'l Davis chipboard bokstäver på fredag då PappRika har öppet!

Önskar jag också kunde åka ner till Gbg och gå på mässa :( Vi kommer precis ha börjat med vår köksrenovering här hemma då så jag kan inte sticka iväg...

• DianaJ

Pyret 78 - samma sak hände mig för några dagar sedan - min 6 mån son var framme och kladda ;) Jag var tvungen att starta om datorn för att få bort det...

• DianaJ

Härligt! Man får passa de där små klåfingriga sötisarna ;)

Nu får jag logga ut en stund, middagen är klar. Ha en fortsatt trevlig scrapkväll allihopa! :)

• DianaJ

Skrutthumlan2
    - klart man kan rama in en LO :) Det brukar jag göra jätteofta och ge bort. Brukar bli en uppskattat present. De gånger jag gjort 12x12 format har jag använt RIBBA ramar från IKEA, de som är 50x50 cm :)

• DianaJ

Jag blir galen! Väntar på leverans från ett visst företag som börjar med M. Nu är det två veckor sedan jag beställde och betalade. Senast jag pratade med dem var i måndags och de skulle skicka min order då. Torsdag och forfarande inget paket. När jag ringer säger det att det är visst skickat. Som brev. Inget man kan spåra alltså. AHHHHHH! Kan ju hoppas att de skickade det igår så kanske jag får det imorgon. Eller att de skickar det idag om de nu ljög... Skulle vara ytterst lägligt om det "kom bort i posthanteringen"... Blir bara så himla arg!

• DianaJ

-sofiemalmö-
    det låter som en jättebra idé att sätta inramade scrapalster ovanför sängen! :)
    Jag brukar göra stilrena alster, rama in och hänga upp som små konstverk runt om i huset, istället för att köpa färdigproduktioner på typ IKEA. Inget fel i det så klart men det blir ju sååå mycket roligare och personligare :)

-mammsy-
    Det hoppas jag med! Det här med M verkar bli en never-ending-story.

Måste man förresten vara stödmedlem för att kunna citera sådär fint som vissa av er kan?

• DianaJ

Föredrar ni att kika i galleriet här på FL på LO's? Mot att få länk till andra sidor/gallerier?

• DianaJ

Japp, jag har beställt från Scraproom. Det har jättebra service tycker jag. Om du har fått din personliga orderbekräftelse och betalat in så brukar det ta ca 2-3 dagar innan man får beställningen eftersom de måste se betalningen först. Om du har mailat en skärmdump på betalningen brukar paketet ta 1-2 dagar att nå dörren. I alla fall har det varit så för mig :)

• DianaJ

Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och lagt upp några av mina senaste alster i mitt FLgalleri :) Kika in om ni vill.

Jag är ju ursämst på att hänga med i här i tråden. Är inne då och då och läser (men läser inte ikapp sen sist!), är lite sämre på att skriva egna inlägg. Kikar in i era gallerier titt som tätt - allt är SÅ fint! - för inspiration. Ni är verkligen jätteduktiga tjejer - alla på sitt eget speciella sätt!

Svar på tråden Scrapträsket 2