Inlägg från: Sagomamma |Visa alla inlägg
  • Sagomamma

Scrapträsket 2

Loppan79 skrev 2006-07-04 15:51:47 följande:
    Jippie - jag har en postavi väntandes på mig där hemma från scrapbookbutiken Hoppas bara på att dottern somnar tidigt så att jag kan scrappa framför allsången
    Haha Det är bra! Man SKA väl planera barnens sovtider efter när det passar att scrappa? Väl? Oskyldig
  • Sagomamma
    Skumpis skrev 2006-07-04 23:09:34 följande:
    TAck för era tips. Tror jag måste korta ner ordentligt för det går inte att vika ihop 3 A4 papper Var köper man tunnt A4-papper som är syrafritt???
    Vanligt vellum är ju tunt och fint och syrafritt!
  • Sagomamma
    Jo79 skrev 2006-07-05 07:25:03 följande:
    Orkar inte surfa runt så jag frågar.... vilka svenska butiker har faktura? Scrapbookbutiken är den enda jag kommer på såhär med sömn i ögonen.... Men det finns väl fler? Mamma till KaramEllen
    Tror att det ska finnas någon mer faktiskt... scrapandgiftcorner kanske...?
  • Sagomamma
    Sunny83 skrev 2006-07-06 20:38:32 följande:
    vet nån vart man kan hitta alfabets mallar?Hittade en butik på nätet som ligger i gbg och hade tänkt åka dit nu om ett par veckor då jag ska till gbg..men då är det naturligtvis semesterstängt.Vill så gärna hitta såna där mallar för jag kan inte göra fina bokstäver annars Nån som vet? Kan det finnas i en vanlig leksaksaffär kanske??
    Annars kan man ju använda stämplar -foamstamps gör ju hur snygga bokstäver som helst. Vill man inte det kan man använda Rub-Ons (typ "gnuggisar") som också finns i massa snygga teckensnitt! Eller chipboards... eller... eller... Finns ju mASSOR av snygga alternativ!!
  • Sagomamma
    Carolina1979 skrev 2006-07-07 20:40:34 följande:
    Vääntar otåligt på mail från sagomamma och meli så jag kan få beställt ett startkit - vill också sätta igång o göra fina saker!
    Du har (lååångt) mail
  • Sagomamma
    Ellisen skrev 2006-07-07 22:47:55 följande:
    Hallåj!!Jag har hittills bara scrappat i 12*12, men är lite sugen på att göra ett mini album till mina syskonbarn. Hur har ni gått tillväga då, finns det mindre storlek på papper, eller får ni klippa till i den storleken ni vill ha?Finns det "minialbum"?Låter jag helt knasig med mina frågor ?
    Visst finns det minialbum! T ex jättesnygga 6x6!
  • Sagomamma
    Jo79 skrev 2006-07-08 20:26:58 följande:
    Har inte scrapbookbutiken kvar? Mamma till KaramEllen
    Jo
  • Sagomamma
    cid skrev 2006-07-08 20:52:54 följande:
    Då lämnar jag piken till dig direkt sagomamma....du har dåligt utbud på mönstrade papper
    Ska jobba på det Man måste ju börja nånstans!
  • Sagomamma

Nu behöver jag er hjälp!!

Var snäll och hjälp mig med att svara på denna lilla "enkäten" angående kursverksamhet: (Skriv svaren här eller skicka till mig privat!

1. Hur ska en bra kurseledare för scrapbooking vara?
    2. Hur hade du önskat att kursupplägget såg ut -fördelad tid osv?
    3. Vad hade du velat få ut av en scrapbookkurs?
    4. Vad skulle få dig att känna dig nöjd vid kursens slut, alltså så att du kände att du fått valuta för pengarna?
    5. Vad hade du föredragit SOM NYBÖRJARE? Att kursledaren plockade ihop ett färdigt baspaket att börja med, eller att du själv fick välja (med hjälp)?
    6. Vad skulle få dig att känna dig missnöjd vid kursens slut?
    7. Vad är viktigast på en nybörjarkurs; teori (veta alla uttryck och termer) eller praktik (att få scrappa -och bara scrappa) eller en blandning? Motivera!

SNÄLLA, SNÄLLA hjälp mig med att svara på denna, jag går under av nervositet annars!!!!!

Svar på tråden Scrapträsket 2