Inlägg från: Matriark |Visa alla inlägg
  • Matriark

Scrapträsket 2

Loppan79 - fonterna brukar behöva packas upp först i t ex winzip, sedan sparar du dom i mappen "Teckensnitt" som du hittar i kontrollpanelen. Då kommer dom automatiskt att bli tillgängliga i t ex word.

Det verkar som om en del använder riktig dymo, jag hittade min font här
    http://www.dafont.com/search.php?q=punch+label

• Matriark

Marajjah - wohoo, tack för den.. har suttit och väntat på att nån av favoritbutikerna ska ha fraktfritt nån gång, eftersom jag inte kan beställa för över 700 som jag brukar... 300 kommer jag upp i lätt Så sugen på att köpa ett sånt där minialbum och scrappa.

• Matriark

å jag har fortfarande inte fått mitt paket från Lifetime moments som ska ha gått iväg typ 18'e maj.. känns extra jobbigt varje fredag.. Går det att spåra försändelserna på nåt vis??

Hjälp.. jag gick in på pysselpunkten bara för att planera vad jag ska beställa för grejer nu när det skulle vara fraktfritt vecka 27 för över 300.. tanken var ju att jag skulle beställa för ca 300 då, bara det att det tog mig inte lång tid att klicka mig upp i 700 kr.. innan jag ens börjat kolla på papper
    Vill ha minialbum, fyrkantspunch, cirkelpunch.. och en massa annat smått å gott

• Matriark

2xA

Självklart kan man... det är bara inte lika kul Man kan ju även göra egna minialbum, fast det tar så mycket tid när det man vill göra är att dekorera dom Räcka ut tungan
    Men bra försök... tar man bort den blir det ju faktiskt 129 kr mindre... jösses vad mycket pengar jag är villig att "slänga bort" egentligen.... Min sambo borde ju verkligen börja undra vad allting kostar.. jag smyger med att jag har fått hem nya paket..Generad men kan ju inte låta bli att stolt visa upp mina färdiga alster.. och då ser han ju så klart att jag har nått nytt...
    Jag skäms ju, men han är så go och anmärker aldrig, han har iallafall hittils mest varit glad åt att jag har en hobby, och kommer med idéer till LO's och sånt..

Faktiskt verkar han ibland lite scrapsugen själv.. tänk om han skulle bli beroende med vad vi skulle göra av med pengar

• Matriark

varsogoda för font-länken, det är ju det som är så bra med träsket att man kan ge och få så många bra tips

Jag har varit och kikat in i några gallerier på sista tiden för jag har blivit så nyfiken på era ny LO's, men (*skäms*) dock inte haft tid att skriva.. men myyycket fint har det varit, och sååå sugen på att scrappa har jag blivit.

Gjorde en beställning på pysselpunkten idag.. meningen var att hålla mig till strax över 300.. jag kom upp i 600, dvs bara 100 ifrån 700 då det är fraktfritt i vilket fall som.. och enda anledningen att det inte vart över 700 var för att fyrkantspunchen var slut, och jag har bestämt mig för att den är ett "måste-ha" trots att man lätt kan få till fyrkanter med pappersskärare...

• Matriark

Fnyz -mina favoriter är pysselpunkten, scrapaddicted och minneskatten... jag har också bara bra att säga om minneskatten, har funkat bra gångerna jag har beställt, dom har många fluid chalks och billigaste jag hittat, och jag gillar deras nyhetsbrev. Rusar direkt och kollar vad dom fått för nyheter när jag fått det

• Matriark

fnyz,
    jag har en instant setter. fungerar som silent, fast med snäppande tryck istället för tyst vridning.. den låter lite, men jag gillar den.

• Matriark

Hejsan på er. Många fina nya LO´s i gallerierna.. jag har kommenterat när jag kunnat.. när jag inte gjort det har jag suttit i amningställning och bara klickat runt, så jobbigt att skriva då...

Jag beställde ett minialbum från pyselpunkten när det var fraktfritt och jösses vad kul det var att scrappa..  det formatet hade jag tålamod nog att använda matchande papper och dekorationer. Jag visste inte ens vad jag skulle scrappa när jag köpte det, men det blev ett album om mitt gamla kompisgäng i högstadiet, med en sida för oss var samt blandade bilder från fester och andra aktiviteter. Har dock inte fotat och lagt i galleriet.

Jag mailade till slut lifetime moments. Jag gjorde ju en beställning hos dom 18:e maj och fick besked att dom skickat, men grejerna kom ju aldrig. Fick dock snabbat svar om att dom skulle skicka min order igen, så nu längtar jag...

också väntar jag paket från minneskatten, som jag måste prisa än en gång.. får snabba besked, notifiering både när ordern är packad och skickad, känns tryggt och bra  

• Matriark

Skrutthumlan - Minneskatten är en av mina favoritbutiker och därifrån brukar man få paket snabbt. Jag fick paket idag och betalade i fredags, fick mail i lördags om att hon skickat paketet.

PamPam-jag håller med din sambo, tyckte kortet blev jättefint

Svar på tråden Scrapträsket 2