Inlägg från: Amelié77 |Visa alla inlägg
  • Amelié77

Scrapträsket 2

Jag har också spanat på hörnstansarna från Clas Ohlson men jag kom fram till att de troligen skulle bli liggande i en låda, tillsammans med mönstersaxarna. Det var inte bara typ "rundade hörn stansar" utan det kunde vara ett hjärta eller stjärnor i samma stans....hmmm. såvårt att förklara. Men de såg lite barnsliga ut tycker jag.

Satte in en bild på den i mitt galleri för den som vill se. På bilden är det två olika serier, en hörnstansserie och en serie med vanliga små stansar.

• Amelié77

Vem av er var det som hade gjort en "inspirationsbok" med olika tips nedskrivna? Jag skulle också behöva renskriva alla mina nedklottade lappar och samla all viktig information på ett ställe. Men hur har ni lagt upp den? Vilka olika flikar eller underrubriker har ni med? Jag har funderat lite...t.ex. recensioner av olika scrapbutiker jag handlat från, fina dikter, ordspråk, titlar man sett på nån LO, tekniktips...Sen tar fantasin slut! Skulle vilja strukturera upp den färidgt och inte bara klottra ner allt i en enda röra så att man inte hittar det när man söker nåt speciellt.
    Kan ni inte komma med några smarta tips på hur man kan göra en sån bok?

• Amelié77

Mystjejen - har du förslag på rubriker?

Om man startar en tråd på Scrappiz, (typ för 3 dar sen) - hur hittar man den nu då? Om man inte minns i vilket forum man postade den? Kan man inte lägga till trådar i favoriter där eller spara sina egna trådar?

• Amelié77

Jo, men jag har köpt ett färdigt häfte så jag måste nog ha flikarna något så när klara innan jag börjar skriva in i den. Sen kan man ju förstås lämna en del sidor tomma mot slutet där man kan sätta till fler rubriker efterhand..
    Tack för tipsen i alla fall!

• Amelié77

Jo79 - trodde nästan du fotat karln och barnet på Basic Greys Urban Couture Brocade papper!!! Men det är väl en matta antar jag...?

• Amelié77

När är mässan? Nu på söndag eller?
    Vet ni om det finns nån mässa nånstans i Sverige under tiden 17-31 juni?
    Är förresten Scraproom en fysisk butik som man kan besöka? Har nån av er varit där, är den bra?

• Amelié77

Ahaa, först i oktober...
    Vi kommer att bila 2 veckor i Sverige och jag vill gärna ha tips på vilka scrapbutiker jag "bör" besöka. Vi kör från Sthlm till Jönköping första dan, sen vidare mot Malmö och Köpenhamn. Då tänkte jag slinka in på Scraproom i Helsingborg, speciellt nu när ni skrivit att den är så bra!
    Sen är vi ett par dar i Göteborg. Visst ligger Uddevalla ganska nära Gbg? Där finns Scrap and giftcorner - är den värd ett besök?
    Sen åker vi till Borlänge och sen till Umeå - så om ni känner till några scrapbutiker längs den rutten är jag tacksam för tips!

Lite OT - vilken väg är finast att köra från Jönköping till Malmö? E4, E20 eller nån annan? Vi vill ju gärna se massa fina vyer och det kanske man inte gör på E4:an?

• Amelié77

Bra tips Jo79. Vi ska försöka planera rutten lite mer ingående i helgen så därför undrar jag...Och så klart planerar vi ju rutten utifrån var scrapaffärerna ligger I alla fall jag...

• Amelié77

Tackar för alla fina tips!
    Skumpis - menar du att de har högre priser på varorna i den fysiska butiken än i nätbutiken? Eller jämför du med andra billigare nätbutiker? Fast man slipper ju betala frakten på grejerna när man är där personligen, och frakten till Finland brukar vara ganska hög så jag räknar med att "tjäna" på att handla där i alla fall

Svar på tråden Scrapträsket 2