• Jo79

Scrapträsket 2

Allt som man kan tänkas scrappa, kan scrappas. Och ibland även sånt som inte kan tänka sig....

Mamma till KaramEllen
  • Jo79
    Bitte: Jag gör ju mitt Kretaalbum i 20*20, kolla in i mitt galleri om du vill.  Man får inte plats med sådär jättemycket förutom ett, kanske två-tre foton om man beskär de ganska ordentligt. Journalingen får man nästan gömma om man vill ha med, den får inte plats annars. Men jag gillar det formatet, det går jädrigt snabbt att göra en lo, häromkvällen gjorde jag tre på två timmar!!

Det finns ju 9'9 annars? Det är ju hela 3!! cm större (23x23) och det är faktiskt ganska mycket större....
    Mamma till KaramEllen
  • Jo79

Så!! Nu har jag slängt iväg en beställning på 150 kort.... hoppas att allt funkar bra, annars blir jag sur eftersom det tog typ hela dagen att ladda upp bilderna...

Nu ska jag laga mat!!

Mamma till KaramEllen
  • Jo79
    Ny Lo i Kretaalbumet!!

1. Vad skulle du aldrig klara dig utan?
    Blommor.... , chalk
    2. Vad skulle du aldrig använda dig av på en lo?
    Mönstersax
    3. Vilka affärer på nätet brukar du handla från? Motivera gärna varför!
    Scrapoteket: Supertrevlig!! Snabb oxå. Scrapaddicted: Stort utbud och bra frakt! Scrapbookbutiken: Snabb som tusan, och faktura!! Pappersbiten: Snabb och bra priser. Har ofta lite bra erbjudanden. ScrapPics: För deras BG-utbud....
    4. Vilka "fel" tycker du att du gjorde som nybörjare?
    Klippte ut korten i olika modeller, använde inte chalk, köpte massa som inte hörde ihop, massa skumma klistermärken och bokstäver....
    5. Ditt bästa tipps för att ta sig ur en scrapblock
    Scraplifta eller skissutmaningar! Surfa och kolla in andras grejer.
    6. Ditt bästa tips för övrigt
    Lifta! Det är skitkul och kan få en att pröva grejer som man inte provar annars! Köp inte för mycket i början (lättare sagt än gjort...)Och jag älskar blommor, så det tycker jag inte man kan ha för mycket på en Lo....!
    Mamma till KaramEllen
  • Jo79

Lifta är när man tar delar av (eller rentav hela Lo:n) en Lo och gör sin version av den. Antingen av hela, eller så inspireras man av delar, som en snygg rubrik, sättet fotona är satta på....osv. Förstår du min virriga förklaring?

Ang. ladda ner mallar från nätet så finns det en sån tråd (scrappa på datonr-tråd) där de kan sånt bättre än vi. Så fråga där!

Mamma till KaramEllen
  • Jo79

DET är ju inte en dum idé Matriark! Jag har grejer både här och där i en salig röra... Kanske ska kolla på ICA (!) imorron om det finns nått man kan använda? Är det en inbunden eller typ kollegieblocksaktigt du har?

Mamma till KaramEllen
  • Jo79

Ska nog kolla en sån imorron tror jag. Och den ska vara BARA för mig, inga små Ellenar ska på "ita" i den minsann!! (får kanske köpa en likadan till henne för att luras....)

Mamma till KaramEllen
Svar på tråden Scrapträsket 2