Inlägg från: Matriark |Visa alla inlägg
  • Matriark

Scrapträsket 2

Engla Li, haha för mig tog det en månad utan att jag fått min beställning.. då ringde jag och sa att jag ville avbeställa, för då hade jag skickat efter från ett annat ställe. Två dagar senare hade dom skickat min beställning iallafall.......
    Hoppas det går snabbare för dig..

• Matriark

Jag har först på senare tid börjat använda blommor, just för att tidigare hade jag inga, och verkade inte gå att få tag på... (har dock spanat in vart jag ska beställa nästa gång jag vill ha blommot... ett bra ställe där det gick att få hem en stor variation av blommor istället för en dyr flaska med massor av en och samma sort )

Nu när jag har används dom allt mer, men passar det bättre utan.
    Innan jag började använda blommor var favoritdekorationerna brads, spiralgem (hittar inga såna nu, nån som vet vart?), dekorativa fotohörn (gärna metall), doodling (billigt och bra), stickers, urklippta motiv från mönstrat papper, ramar, band, utstansade motiv.... finns ju hur mycket som helst egentligen

• Matriark

annika5064 - jag har också beställt stora Heidi Swapp.. (minneskatten )

• Matriark

jag har också glaspärlor på scrappers floss, på högra sidan av min student dubbel-LO..

Malin Ulrika (jag vill skriva MU men då låter det ju som en kossa.. ) du bara spottar ju ur dig idéer.. jag får svårt att komma på nåt...

• Matriark

Nu när jag kollade Meli's senaste LO's kom jag att tänka på en sak. Sedan jag började med scrapping har jag blivit mer motiverad att "hitta på" saker.. Picknick, åka till stan, rida, plocka blommor, resa, fixa hemma, baka, gå ut i skogen... Allt möjligt. Och när jag bestämmer för att göra nånting tänker jag på hur jag ska dokumentera, fota och scrappa det vi ska göra....

Jag tycker det låter lite dumt egentligen att jag inte kan göra något utan att tänka på scrapping, men samtidigt är det bra, får då gör jag ju saker, jag som annars är ganska lat och bekväm av mig om ärligheten ska fram

Nu t ex ser jag jättemycket fram emot att åka till tomteland, och tänker på papper och dekorationer m.m.

Är det nån fler som tänker så?
    Lite liknande att se pappersmönster överallt.. det är ytterligare ett tecken på "scrapoholism"

• Matriark

Grattis Fnyz!! Det är väl en scrappares högsta dröm... Glöm nu inte att dokumentera förvandlingen och scrappa om den
    jag hoppas själv på att vårat drömhus ska bli vårat.. jag har redan inrett ett scraprum i mina tankar...Räcka ut tungan

• Matriark

jag beställde från lifetime moments.. 2 månader efter jag fått bekräftelse att paketet blivit skickat hade ingenting kommit än.. jag mailade och dom skickade om.. tog kanske 5 dagar då, så då gick det snabbt.. hade jag reagerat tidigare hade jag nog fått det tidigare.. visse bara inte hur lång tid jag kunde räkna med.

• Matriark

jag är helt inne i scrappandet nu.. igår lyckades jag göra ett eget handgjort litet postbound album med hjälp av cardstock, rotary trimmer, bone folder och ett par brads istället för skruvar.... istället för att lägga mig i tid igår scrappade jag omslaget, och ikväll håller jag på för fullt med innehållet. Det roligaste är att jag faktiskt blir nöjd med resultatet. Jag ääälskar min bone folder (en del säger att det duger med smörkniv? men inte för mig...)

• Matriark

malin ulrika

Fotofix!! Kommer ut en ruta i taget med klister på ena sidan som man fäster på kortet/papperet. sen drar man inte av remsan på andra sidan fyrkanten förrän man är redo att fästa kortet/papperet.. Jag är storförbrukare av fotofix..Oskyldig

Till mindre detaljer, utstansningar och sånt sitter jag med limpenna i handen, den älskar jag med. Jag har funderat på att pröva andra alternativ, men varför byta när jag redan är nöjd?

Svar på tråden Scrapträsket 2