• Fnyz

Scrapträsket 2

kikkan skrev 2006-08-31 22:27:44 följande:
    Cia o krabaten: Vad är det för utmaning? Har inte kikat in här på länge nu, har inte tid längra. Tyvärr. Och ja just det, så gick en låt får många år sen. Viste att det skulle finnas en låt med "Gunga" i titeln, men kom inte på den. Den rubiken får det nog bli Tack så mycket
    de e ju en utmaning att ha en låttitel eller låttext som titel helst på svenska
  • Fnyz

håller på med scrappiz-skissen men jag vet inte vad jag ska göra rubriken i.... vill stämpla med foamstamps eller använda chipboard men jag har varken eller så de blir svårt...har lånat Pyrets foamstamps för hon har köpt ett fixed alpha så jag fick låna hennes gamla men jag har inge akrylfärg så jag ska köpa de...å mina chipboards verkar inte komma

• Fnyz
    Mella72 skrev 2006-08-31 22:58:22 följande:
    Fnys: Gör egna chipboard..inte så svårt
    jooo svååårt utan kartong
  • Fnyz
    Skumpis skrev 2006-09-01 08:54:55 följande:
    Fnyz - Köp clas Ohlsons akrylfärg! En låda med massa små tuber för 39 eller 49 kr. Den har varit jättebra tycker jag. Jag har alltid massa färger att välja mellan och tuberna räcker läääääääääänge jenn - Ja, det återstår att se vad som finns i paketet. har faktiskt itne kontreollerat tidigare om allt varit med. Kanske ska göra det idag Jobbtime!
    jag ska åka å köpa på rusta de e åxå massvis med småtuber för 49, har inte Clas Olsson på typ 10 mils avstånd.
    M73 skrev 2006-09-01 09:26:45 följande:
    Nu har jag läst och läst och läst samt smitit runt och snokat på era sidor för att få inspiration till LOs. Hitills har jag bara skissat lite och inte vågat klippa ett enda papper... men nu är det nog nära.Skulle bara vilja fråga lite saker först:Kan man använda vilken sorts pennor som helst när man fixar texten? Hur funkar det om man gör utskrifter på skrivare, håller det om man har syrafritt papper?Läste ovanför att ni skulle köpa akrrylfärg, funkar det med vilket märke som helst på sånna? kan man använda panduros hobbyfärg att stämpla med? Kan man använda akvarellfärg på sina LOs?Orkar nån svara är jag tacksam.
    Alla akrylfärger funkar, panduros hobbyfärg funkar men jag har hört lite negativs om den inne på scrappiz att den har lite konstig konsistens tror jag men den funkar ju iaf. Det funkar jättebra att skriva ut i skrivare. man kan klippa ut de papper man vill ha utskriften på och sätta fast den med fotofix på ett vanligt a4 å skriva ut eller beskära ett papper till a4 å sen skriva ut och klippa till det efteråt.
    akvarell vet jag inte. När de gäller pennor så funkar alla "ZIG" pennor iaf å alla "Sakura" inne på scrappis under artiklar å sen under nybörjare står det massa om sånt här om vilka pennor som funkar å vilka lim som funkar.
  • Fnyz
    myskatt skrev 2006-09-01 08:56:37 följande:
    Så! Nu sitter Tildes skylt upp på dörren: Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
    jättefin PP:sarna blev jättehärliga
  • Fnyz
    Fraise skrev 2006-09-01 09:53:13 följande:
    Finns det ngn som håller på med paper piecing? Läste lite snabbt om det igår, o först trodde jag att folk ritade sina motiv själva- men nu har jag förstått att man inte gör det? Eller? Har jag fel? Gillar själv att teckna, men har aaaldrig tid o tillfälle. Knappt hinner jag med att scrappa. Trots att man är mammaledig just nu.
    det finns mönster men så kan man göra själv åxå...de kan ju vara bra å börja med nått mönster så man förstår hela principen. på SWEbloggen kan du få ett mönster på en selma (Finns en i mitt galleri under övrig scrapbooking) hon ar bra å börja med.
  • Fnyz
    Fraise skrev 2006-09-01 10:24:07 följande:
    Fnyz- Nu har jag varit inne och kikat på din Selma! Fint! Och tack för att du svarar på så många av mina frågor! *kram* Tänkte bege mig ut o shoppa lite nya papper idag. Speciellt om man ska göra en Selma. Och så tänkte jag börja på en babybok till min minsting- Mathilda. matriark- fint! Jag tänkte göra lite Sesame street figurer eftersom min son gillar dem. Typ Elmo, Big Bird osv. (Om nu folk vet vilka det är? )
    ah min minsting heter åxå Matilda å jag minns själv hur många frågor jag hade å va glad jag blev när nån svarade.
  • Fnyz
    Matriark skrev 2006-09-01 10:59:45 följande:
    Har organiserat om i mitt galleri och laddat upp lite nya Layouter.En megablandning av papperstillverkare.. Jag har ingen som helst "scrapstil"
    fiiiina tyckte särsklit om 6 månader så härliga färger och fint komponerat

JohPet: onskefoto.se framkallar jag ifrån fina bilder, billigt, snabbleverans och gratis ramar om man vill ha.
  • Fnyz

jag doodlar på frihand håller på precis just nu med mitt bidrag till scrappiz skiss v.35 men jag vet inte om jag är nöjd...har två alternativ..lite doodling eller mera doodling

• Fnyz
    myskatt skrev 2006-09-01 21:27:26 följande:
    Har tjatat till mig en tur till IKEA imorgon för att inhandla ett skrivbord . En billig skiva med kromade ben samt en den förvaringsaskar. Ska in en sväng till Biltema också och köpa en sån fiskeväska (eller vad det nu är) med små fack i.Är trött på att ha allt i en plastlåda och mapper i hela soffan! Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
    fiskeväskorna är superbra att ha massa smått å gott i

nu ska här umgås lite å kanske lite scrapping kommer en ny imorrn med min första vita doodling på för jag fick min sakura soufflé vit idag den var då suuuuperbra....blir ju nästan lite genomskinligt först men när den torkar så blir de jättevitt.
Svar på tråden Scrapträsket 2