Inlägg från: Matriark |Visa alla inlägg
  • Matriark

Scrapträsket 2

Hehe.. Jag satt just och ojade mig över att det blivit en skåra i underlaget på min rotary trimmer, och att papperen jag skär börjar präglas av den skåran. Det borde vara utbytbart tyckte jag då... Varpå min sambo plockade bort det och vände på den..Skrattande Sen när det blivit urgröpt där är det ju bara att vända undersidan uppåt så har man ju två sidor till att nöta på. Oj vad dum jag kände mig, men tacksam för min finurlige sambo.

• Matriark

Om det inte var för att jag väntar på paket från pysselpunkten, scrapoteket, scrap and gift corner och panduro, så skulle jag lägga in en fel beställning på scrapaddicted.. Så m¨ånga fina papper, och så vill jag ha K&Companys bröllopsaldum att spara tills vi väl är gifta och jag har ett bröllop att scrappa om..

• Matriark
    Cino skrev 2006-08-07 10:28:40 följande:
    Någon som har nåt bra boktips om scrapbooking, gärna på svenska?
    "Stora boken om scrapbooking" är det som gäller om det ska vara på svenska.
    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=917902436X&s=1

Just svarta och andra mörka saker fungerar inte syratestpennan särskilt bra på, om det inte finns andra modeller än den jag har. Pennan ritar nämligen i blått som förblir blått om det är surafritt, blir lite grönaktigt om det är lite syra i, och gulnar omedelbart om det är syrarikt. Detta synns tyvärr inte på mörka underlag.
  • Matriark
    mittlillalejon skrev 2006-08-07 21:40:44 följande:
    var köper ni era album?vet inte vad jag ska köpa???om jag köper ett på panduro m plastfickor i såär det enfärgad beige trist framsida...hur göra den lite fin då???
    jag har gjort layouter till albumens framsida också, om vad albumet tinnehåller, eftersom hela albumen är inplastade.
    Cino skrev 2006-08-07 21:42:24 följande:
    Ser att många har så fina texter på sina sidor, var hittar man dom? Antar att ni inte textat själva?
    Vet inte riktigt vad du menar för text men det finns många sätt. Foam stamps är t ex bokstävs-stämplar i skumgummi som man målar på med akrylfärg eller chalk och sen stämplar. Sen finns det stickers och gnuggisar, eller så kan man skriva ut text från datorn.
  • Matriark
    tr3z skrev 2006-08-10 21:29:21 följande:
    jag tycker att en BOM i 8*8 känns alldeles lagom. 12*12 är så stort och verkligen ego, min BOM blir dessutom ett album där jag kan flippa ut lite och testa nya saker
    Haha.. mu får jag skämmas, jag är ego Oskyldig
    Jag scrappar 12x12 för min BoM är både gamla minnen i mitt liv, och en utforskning om vem jag egentligen är. Har så ruskigt mycket foton från olika tillfällen i mitt liv, att jag knappt får plats med kort från ett tillfälle på en dubbel-LO Skrattande

Kul föressten att göra en BoM. Jag lär mig en hel del om mig själv. Bland annat har jag insett att jag faktiskt har en viss stil. Eller snarare två vissa stilar, men genom scrappandet lär jag mig kombinera de två Cool
  • Matriark
    Cino skrev 2006-08-12 20:04:03 följande:
    Fnyz - Ok, använder du dem till att färglägga motiven oxå??
    Runt kanterna använder de flesta cats eye fluid chalks som är lite blötare, mer stämpeldyne-lik. För att färglägga motiv som stämplade eller ritade motiv tycker jag personligen att det blir fint att använda torra chalks. Jag brukar applicera med helt vanliga penslar och blåsa bort eventuellt överflöd. Exempel på denna LO där jag målat med rosa chalk på snöflingorna, kappan, mössan och halsduken.
    Bazzil cardstock i 2 nyanser av rosa. Målade rubriken och dekorationer med MM scrapbookfärg. Ritade av Miranda och färglade med torr chalk.
  • Matriark
    Cino skrev 2006-08-12 21:56:25 följande:
    Matriark - Aha! Jag har beställt från Inkywings Decorating Chalks...är det den "torrare" varianten? Tänkte använda denna till att färglägga det jag stämplat, har jag tänkt rätt??Den "blötare" varianten är det dom i små askar, en och en, och askarna är ögonformade??
    Jepp du har tänkt helt rätt och ja, dom blöta är dom ögonformade (därav heter dom "cat's eye )
    Stämplade motiv blir föressten fina att färglägga med akvareller också, men då vet jag inte med syrafriheten ifall du vil använda på LO's. Till kort blir det iaf jättesnyggt.
  • Matriark

Med allt prat om Rhonna Farrer så lägger jag in en LO jag gjort på ett Rhonna Farrer papper. Papperet var redan så dekorerat att allt jag gjort är tagit mitt foto med dubbel ram, skrivit med handstil, en gnutta doodling och två Heidi Swapp blommor. med prima och brads.
    IMG_1470_edited.jpg

• Matriark

dramaqueen och Minimalla: tack så mycket

Här sitter jag och försöker vara ekonomisk. Jag brukar spara allt packmaterial när jag får hem scrapgrejer för att använda till presentinslagning. Hittade en hel del kartong så jag tog fram syratestpennan igen. Då det verkar vara grönt att använda den kartong jag hade hemma sitter jag och försöker göra egna chipboardfigurer. Detta lär bli intressant...

Svar på tråden Scrapträsket 2