• Meli

Scrapträsket 2

Pyret78

Kikar in direkt

• Meli

HJÄLP, behöver alla tips och råd och framför allt bilder p scrappade album. Ska göra färdigt Antons stackars första året album som ligger plastfickor i en låda, jag hade valt a4format och då får jag väl köpa en vanlig ringpärm kan jag tänka.

Men hur scrappar jag utsidan på pärmen, kan man det utan att det blir för ömtåligt? Klär man liksom pärmen som när man klädde skolböcker eller...

• Meli

Någon som har scrappat ett album, alltså utsidan. HUr har ni gjort då, liksom klätt pärmen med scrappappret, eller? Och hur skyddar man utsidan? Kan man plasta in den med sån där självhäftande plats man hae i skolan, eller hur har ni gjort?

• Meli

Blommig

Jag tror man kan testa att plasta in. Det blir säkert inte lika snyggt som om man inte plastar in, men som du säger, kul om det är trasigt och smutsigt efter en vecka, då är det ju inte fint i alla fall....

Jag kommer nog köra på det tror jag. Ska ju göra om/göra rätt min sons Första åretalbum, och ha månadssidor, inte massa flams som han har nu, måste ju vara rättvis

• Meli

lillvilda

Jag föredrar 12 tycker det är lättare, men semesteralbumet var i 8*8 och det var vldigt svårt att få rätt på det tycker jag

• Meli

lillvilda

Så kände jag med i början, att man var rädd för att förstöra pappret, slösa osv, men man får lägga bort allt sånt, så inte fantasin hämmas

I värsta fall får man ju köpa ett nytt likadant papper

• Meli

Man kan klippa, ut bokstäver, eller så kan man skriva ut på en mindre bit papper. Sen finns det klistermärken och rubons

• Meli

Heleri

Det låter som digitalscrapping, jag tror det finns en egen tråd om det, för detta är "vanlig" scrapping, och kunskaperna om digiscrapping är små

• Meli

Har scrappat en ny LO som finns i galleriet. Är sjukskriven nu, för förvärkar, så då blir det väl mer scrappat, när jag måste ta det lungt

Svar på tråden Scrapträsket 2